אין תמונה
"ברור שהייתי רוצה להיות יותר חתיכה, ואני עובדת על זה". קלרה סבג

התגובות החמות שקיבלה על שיר הבכורה שלה "אל תלך" נתנו לקלרה סבג בת ה-17 הרגשה טובה. יוצאת העונה האחרונה של כוכב נולד נשמעת נרגשת ומבקשת "להודות לכולם על התמיכה והפרגון, לכל מי ששמע את השיר ואהב ולכל מי שאני שעובדת איתו. והכי הרבה להורים שלי, בלי ההורים שלי לא הייתי מגיעה לשום דבר. אמא שלי, גרציה סבג, כל הזמן תומכת בי. היא הולכת איתי לכל מקום, אני תמיד איתה, והיא דוחפת אותי. אף פעם היא לא נותנת לי להתייאש ולהרגיש שכאילו עשיתי משהו לא בסדר. עשית טעות? סבבה, תמשיכי הלאה, אין על ההורים שלי בעולם".

-ב"כוכב נולד" מי שמשך את רוב תשומת הלב היה אבא שלך, שבכה מהתרגשות.
"אבא שלי גאה בי מאוד. הוא לוקח את השיר ומשמיע אותו בכל חור שהוא הולך. אנשים מחבקים אותו ומראים לו חמימות. קוראים לו 'סלומוניקו, מה קורה עם הבת? איזה תותחית, אלופה, כל הכבוד', והוא מבסוט כולו. אני משמחת אותו וגם בשביל זה אני עושה את זה. אני אוהבת לשמח אנשים שיהיה להם טוב בלב".

-הוצאת סינגל ראשון - הגשמת חלום?
"כן ואני שמחה מאוד, מתרגשת מאוד. שמחה על כך שהגעתי ליעד הזה, שחיכיתי כל כך הרבה זמן ובסוף זה השתלם. בלי עין הרע התגובות מאוד חיוביות ומחזקות, נותנות כוח להמשיך. יש אהבה ופרגון ואני מגיבה לכולם בפייסבוק, אוהבת את כולם, שכל הזמן מחזקים ותומכים ומראים שיש בך משהו, את טובה, אז לא להתייאש ולתת את כל כולך וזה מה שאני עושה".

"במוזיקה אני רוצה לרצות את כולם"

-כמה שירים הקלטת מאז התוכנית?
"שלושה שירים, 'אל תלך' הראשון ויש עוד שניים. הכיון שלי הוא מזרחי-ים תיכוני, ובלוז, סול, טיפה רוק, נגיעות מכל דבר, כמו תבלינים ששמים פה טיפה ושם טיפה שיהיה טעים, שייצא טוב. אני הולכת יותר לים תיכוני ונותנת נגיעות של מוזיקת נשמה שחורה".

-מזכירה את מרגול מבחינת סגנון.
"אני לא דומה לאף אחד. אני קלרה סבג וזהו. במוזיקה אני רוצה לרצות את כולם, שיהיה שילוב של כמה דברים. שאם מישהו לא אוהב מזרחית נגיד, אז הנגיעות של הסול ימצאו חן בעיניו. אני מנסה לתת אהבה לכולם ומקווה שהם מרגישים ככה".

-על מי גדלת? מי השפיע עליך?
"שרית חדד, אייל גולן, משה פרץ, דודו אהרון, ביונסה, כריסטינה אגילרה, זהבה בן, אני אוהבת הכל מהכל. כשאני שרה אני לא מנסה לשיר כמו מישהו. אני אוהבת סול, מוזיקה שחורה וים תיכוני, מתחברת לשניהם".

-מה עובר לך בראש כשאת שרה?
"מנסה לתת את כל כולי. מנתקת את עצמי מהכל, לא חושבת על כלום".

"כוכב נולד נתנה לי ביטחון עצמי"

-במה "כוכב נולד" עזרה לך?
"היא נתנה לי ביטחון עצמי, נתנה להרגיש את הקהל, הורידה קצת את ההתרגשות ממצלמות ותאורה. עכשיו יש לי יותר ביטחון מול המצלמות. ועדיין כל הזמן יש את הריגוש הזה".

-איך היתה החזרה לבית ספר, לכיתה יב'?
"עשיתי את כל הבגרויות, התכוננתי לכל מה שהיה בבית ספר, עמדתי בזה תוך כדי התוכנית. אני לומדת בבית הספר 'חשמונאים' בבת ים ושמה מחבקים ומנשקים אותי, כולם חמים. הם מראים גאווה שאי אפשר לא להחזיר להם. אבל לא חזרתי מכוכב נולד כמלכת הכיתה. אני כמו כולם. זה שאני שרה זה משהו אחר, אבל אני עם כולם בחברותא, עושים צחוקים. תמיד אני עושה רעש, אין מקום שאני לא שרה ומזמזמת וככה כולם קיבלו אותי גם לפני כוכב נולד. רק החברים בשכונה הכירו אותי כזמרת ותמיד אמרו דברים טובים. תמיד הייתי מקובלת. הם כל הזמן תומכים בי, כל הכבוד להם".

קלרה סבג פרומו (צילום: סטודיו אלכס הפקות)
"כשבנים מתחילים איתי אני נותנת להם חתימה, חיבוק ונשיקה". קלרה סבג | צילום: סטודיו אלכס הפקות

-בנים ניסו להתחיל איתך אחרי כוכב נולד?
"כן כל הזמן. אני נותנת להם חתימה, חיבוק ונשיקה. כרגע אין לי חבר, אבל אני לא פוסלת שום דבר. מה שאלוהים ירצה זה מה שיקרה. אני בת 17 וחצי ואין לי זמן לחבר בגלל הלימודים והמוזיקה. הראש שלי בקטע של השקעה בלימודים ובמוזיקה. אם יבוא מישהו אני לא אומרת 'לא', אבל סבבה, לאט לאט, האמת עדיף שלא. מצד שני אי אפשר להתווכח עם הרגשות. אז סבבה, אם אני אוהבת מישהו אני אהיה חברה שלו. כרגע אני לא אוהבת אף אחד".

"אני מנסה שבאלבום גם לי יהיה חלק בכתיבה ובהלחנה"

-העירו לך על נושא המשקל?
"כן, אנשים דיברו. חלק אומרים לי שזה שאני שמנה זה מה שעושה אותי כמו שאני, ויש כאלה שאומרים שבטח, שאני צריכה לרזות כי מישהי מפורסמת צריכה להיראות יפה וייצוגית. אני חושבת שהם צודקים, אבל זה קשה. ברור שהייתי רוצה להיראות יותר חתיכה ואני עובדת על זה".

-מה החלום הכי גדול שלך בקריירה?
"אני חולמת על אלבום ראשון. אני מנסה שבאלבום גם לי יהיה חלק בכתיבה ובהלחנה. אני כותבת ומלחינה, אבל בינתיים נותנת לאנשים מבחוץ שיהיו יותר בזה. המטרה שלי היא ששיר אחד או שניים שלי יהיו באלבום. והלוואי, בעזרת השם, שאגיע להופיע מול קהל גדול, אין דבר יותר גדול מזה".

-את מאמינה באלוהים.
"בטח. אין עליו ואין מעליו. אני מגדירה את עצמי מסורתית. אני כן נוסעת בשבת ורואה טלוויזיה, אבל מכבדת את המנהגים והחגים. אני אוכלת כשר גם".