ACQUA DI GIO ESSENZA / כי הכי חשוב שהיא תהיה מרוצה

אין תמונה
הדבר היחיד שנראה דומה לתקופת הרווקות שלך. ארמני

האמת, אני לא חובב בשמים. מעדיף להשאיר אותם לאירועים מיוחדים ולאחרי הגילוח. אשתי לעומת זאת, מטורפת על ריחות ומתעקשת בלי הפסקה שאשפריץ עליי קצת בושים בכל פעם שאני יוצא מהבית. בדרך כלל אני לא נעתר לתחנוניה, אבל כשראיתי את הבושם החדש של GIORGIO ARMANI נזכרתי בערגה בימיי כרווק ובבושם שהיה חביב עליי אז - אקווה די ג'יו, והחלטתי לתת לו צ'אנס. מדובר בעצם בגרסה המחודשת שלו שנקראת אקווה דה ג'יו אסנצה.

לא אגיד לכם שמאז אני יוצא בכל פעם מהבית עם בושם עליי, אבל בהחלט התחלתי להשתמש בו קצת יותר. יש לו ניחוח מאוד גברי, כלומר לא מתוק מדי, אבל גם מאוד מרענן ולא מרגיש כבד מדי. הבקבוק עוצב במראה קלאסי, בלי קשקושים מיותרים, ולכן גם מרגיש גברי יותר. בקיצור, אחלה בושם, אני מרוצה וכאמור, מעז להשפריץ אותו עליי קצת יותר. אבל הכי חשוב – אשתי מרוצה מכל העניין.
(רועי ג'ערני)

מחיר: 630 שקלים לבקבוק של 75 מ"ל

ISSEY MIYAKE - מהדורת קיץ 2012 / מריח כמו הניינטיז

אין תמונה
כל הסיבות להפוך ללהיט קייצי. איסי מיאקי

זה רק אני או שפרסומות לבשמים נשמעות בדיוק כמו פרסומות ליוגורט חדש? רק שם תוכלו למצוא פניני לשון כמו "קרירות קסומה" ו-"דואט של פטל ושושנת מים". תמיד אני משתומם מחדש מול "תעודות הזהות" הכתובות שמכינים לבשמים. לא יודע מה אתכם, אבל ריח שמוכרים לי בתור משהו ש"משדר צבעוניות ותחושת השתוקקות למקומות רחוקים ואקזוטיים", יש לי בחינם במרחק של רבע שעה הליכה מהבית – הרי מדובר בשילוב של ים עם זיעה.

על הניחוח הקייצי החדש לגבר מבית ISSEY MIYAKE מסופר שהוא משלב איזון בין פירות הדרים, תבלינים ועץ. לא יודע לגבי זה, אבל אין ספק שזהו בושם מאוד לימוני ונקי, המומלץ לחובבי הז'אנר חמצמץ. L´Eau D’Issey pour Homme Eau de Toilette Summer הוא בעצם מהדורה מחודשת לבושם הקלאסי שהושק ב-1995. הוא אמור לספק פרשנות מחודשת לאותו ניחוח מיתולוגי. הוא לא מאוד שונה מהבושם המקורי, ויש להניח שמי שאהב אותו ייפול ברשת גרסתו החדישה.

לא הפתיע אותי כלל לגלות שמעצב העל Jacques Cavallier אחראי על עיצוב האריזה המושקעת והמרהיבה. מה שנקרא, כבר מבחוץ קולטים שהוא מריח נפלא. בקיצור, יש לו את כל הסיבות להפוך ללהיט קייצי בטוח. אם אתם שואלים אותי, שווה לגמרי את ההשקעה, אבל אני משוחד כי אני חסיד של אותו ניחוח ניינטיז, כנראה כי הוא מריח לי כמו רוח נעורים.
(ניר סלונים)

מחיר: 249 שקלים לבקבוק של 100 מ"ל

Avant Garde / לא רק לכריזמטיים

אין תמונה
הולך לפני המחנה. בושם אוונגרד

זה לא פשוט כשמפיקה חיננית מציעה לך בושם לבדיקה, לך תסביר לה שאתה מעדיף את עצמך בניחוח נטורל. אבל מילא, אחרי חצי דקה של מיני התלבטות, נעניתי בחיוב לאתגר וקיבלתי לידי את הבושם החדש AVANT GARDE מבית מותג האופנה היוקרתי LANVIN. אוונגרד, כך מסתבר, הוא מונח שמשמעותו המקורית היא כוח חלוץ צבאי ההולך לפני המחנה. שם יומרני משהו, שבהחלט מעלה את רף הציפיות לבושם.

מעצב העל אלבר אלבז ובית "לנוואן", עיצבו את בושם "אוונגרד" לגבר העוצמתי והכריזמתי, או לפחות התכוונו לכך לפי הקומוניקט המצורף. לא בדקנו איתם, אבל גם אם אתם לא כאלה, יש לנו תחושה שיסכימו לקבל את הכסף שלכם. ומה באשר לתוצאה הסופית? אז זהו שהניחוח הראשוני בהחלט עונה על הציפיות (גם אם לא הרגשתי כריזמתי אחרי ההתזה), אבל בשתי קטגוריות אחרות הוא דווקא כשל: לאורך זמן הריח הפך עדין עד לא מורגש, והניחוח הרגיש מתאים יותר דווקא לימי החורף. אז, בין טיפות הגשם, כשתציע למישהי ללא מטריה להצטופף איתך, תוכל באמת להרגיש כריזמתי.
(אורן אהרוני)

מחיר: 464 שקלים לבקבוק של 100 מ"ל

Polo Blue Sport / הבקבוק שכל סבתא תאהב

אין תמונה
לפחות הוא עקבי. פולו

עבור רוב האנשים, השקת בושם חדש ממשפחת פולו של ראלף לורן מרגשת כמו יציאה להפסקת פרסומות בתכנית ריאליטי. אבל זה לא אומר שהם עושים עבודה גרועה. טוב נו, לפחות לא במה שחשוב. הקרטון מאוד אירופאי אבל הבקבוקון בפנים נראה נשי ובמפגש הראשון אפילו מזכיר קצת תחליב רחצה ולא בושם; לבן עם פס כחול ופקק זהוב - כמו סיכת דש של סבתא בליל הסדר. או במילים אחרות: בישראל אנחנו עוד אוהבים את הבקבוקונים שלנו שקופים, ולו רק כדי לגלות שחלפה שנה והמפלס של הבושם צנח בסך הכול במילימטר.

אבל למי אכפת מכל השטויות האלה כשהמוצר מעולה? אפילו יש משהו נחמד בזה שהמיתוג לא עבד אבל הבושם פגז. לפי ההודעה לעיתונות בתו העליון יש מנדרינה מלאת עסיס, במרכזי שרך, ג'ינג'ר ומרווה, ובתו הבסיסי אנרגיות של עצים (נשבע שזה מה שהם כתבו) - אבל אם מתעלמים לרגע מרשימת המכולת המופרכת הזו, הבושם פוגע בכל התחנות: הריח מעולה עם ההתזה הראשונה וגם אחרי שהעסק שוקע על הגוף; הוא לא אגרסיבי מדי אבל משדר חוסן; הוא עמיד, נעים מאוד גם לכם וגם לסביבה אבל הכי חשוב - הוא עקבי, שזה משהו שקשה להגיד על הרבה בשמים.
(אורן דותן)

מחיר: 409 שקלים לבקבוק של 100 מ"ל

LE MALE - The Urban Jungle / אחרי שעה וחצי תישארו רק עם הקונספט

אין תמונה
חבל שאין זמן ליהנות מהריח. ז'אן פול גוטייה

כמה פעמים קרה לכם המקרה הבא? אתם יושבים מול הטלוויזיה, פרסומות, ואין לכם כח לקום אז אתם פשוט נשארים לראות? פתאום פרסומת למשהו לא ברור, אישה, בדרך כלל בשדה או בחוף הים, שלא עושה יותר מידי. שלושים שניות של אישה מתגרה במצלמה ובשנייה האחרונה רואים תמונה של בושם. אף פעם לא הבנתי את זה עד שמעצבת ניסתה להסביר לי שבמכירה של בושם מוכרים קונספט. קונספט! כנראה בגלל זה שקיבלתי את הבושם החדש של ג'אן פול גוטייה הוא נראה כמו קונספט.

תחת השם החדש של ג'ונגל אורבני האריזה והבקבוק עצמו מעוצבים בצבעים ובציורים שתואמים את הקונספט, מבלי לאבד את הצורה הקלאסית של בקבוקי הבשמים שז'אן פול גוטייה מוכר כבר שנים בזכותם. אחרי התזה אחת הקונספט הלך לאיבוד. הריח הטוב והמוכר מהבושם הרגיל עדיין כאו, קצת מתוק, אבל אם תנסו ותתיזו עליכם ולא תאהבו – אל תדאגו אחרי שעה שעה וחצי בקיץ הישראלי הריח יתפוגג כלא היה. בסופו של יום עד שאנחנו הגברים קונים כבר בושם מסתבר שקשה למכור לנו קונספט - יותר קל למכור לנו ריח טוב שנשאר לאורך זמן. בסך הכל נחמד רק חבל שקיץ.
(אילן דהן)

מחיר: 249 שקלים לבקבוק של 125 מ"ל

DIESEL - FUEL FOR LIFE L'EAU / הלך הבושם, נשאר הלייפסטייל

אין תמונה
כמו הג'ינס, רק בבושם. דיזל

התרחבות, זה הטרנד העכשווי עכשיו בעולם. ייצרת משהו טוב? תעשה בדיוק כזה, רק בסמארטפון, או במקרה של דיזל בבושם. כך תקבל את כל מה שאהבת במוצר שייצרנו בהתחלה, ולכן אין שום ספק שתאהב את מה שעשינו עכשיו. אז מה אם ההוא היה ג'ינס וזה בושם? זה הרעיון הכללי, אורח החיים, הלייפסטייל. כל אותם דברים שלא תוכל להוכיח לעולם שאינם נכונים.

נו מילא, אמרתי, בואו נבחן את הלייפסטייל. יודעים מה? אפילו די הופתעתי לטובה. בקבוקון נחמד שמגיע בתוך אריזה דמויית קרע של ג'ינס (נו, אורח חיים וזה) ומכיל בושם עם ניחוח נעים שעושה כיף לפתוח את הבוקר. הבעיה העיקרית שלו? כמו כל דבר שמבוסס על רעיון כללי בערך, הוא מתנדף נורא מהר. חבל, כבר ממש עמדתי לתפוס את הקטע הזה של הלייפסטייל.
(נועם לידור)

מחיר: 405 שקלים ל-75 מ"ל

>> מאשקלון ועד דבלין: האלכוהול שיפתח את הקיץ