makoland

דלק, קוטג', שכר דירה, עגלות - למה יש כל כך הרבה מחאות?!

תמיד אמרו על הישראלים שהם אדישים ומפגינים רק על ידי לחיצה על העכבר מהבית. כעת אפשר להכריז באופן רשמי שהתעוררנו - הצעירים באוהלים, הרופאים עלו לירושלים, הרפתנים זועמים ואפילו האימהות פותחות במאבק. כל הארץ דגלים וגדעון אוקו עושה סדר ביניהם ומסביר לנו מה קורה פה

גדעון אוקו | חדשות | פורסם 31/07/11 16:37:51 

עכשיו כבר ברור שמחאת הדיור שהתחילה בתל אביב תפסה תאוצה והתפשטה לכל הארץ. המפגינים כבר לא מסתפקים בישיבה באוהלים. הם חסמו כבישים, צעדו ברחובות ועלו עד הכנסת בירושלים. גם ראש הממשלה הבין שגל המחאה הזה הוא משהו יוצא דופן ושאם הוא לא יבלום אותו, הוא עלול לאיים על המשך כהונתו.

היו מי שאמרו שראש הממשלה ממש נבהל ולכן הוא כינס מסיבת עיתונאים ובה הציג את הפיתרון שלו למצוקת הדיור - להוסיף עשרת אלפים יחידות דיור חדשות לסטודנטים ולהוזיל את התחבורה הציבורית בכל הארץ. מובילי המחאה התאכזבו מההצעה והאשימו את ראש הממשלה בניסיון לפלג אותם. כלומר, להפריד בין הסטודנטים לבין שאר המשתתפים במאבק. הסטודנטים לא התפתו וסירבו בנימוס לתכנית של ראש הממשלה. בתגובה הם אמרו לו שהם ממשיכים במאבק ומתחו ביקורת על כך שנתניהו לא טרח לבוא באופן אישי ולדבר אתם.

המחאה הגיעה לכנסת יקר לחיות פה | צילום: יוסי זילברמן, חדשות 2

בנוסף, גם מאבק הרופאים שנמשך כבר 130 ימים התעצם ועלה מדרגה. הרופאים המתמחים חתמו על מכתבי התפטרות שאותם הם מאיימים לממש אם בקשותיהם לא ייענו. במקביל עשרות רופאים עלו לירושלים כדי להגיש לראש הממשלה עצומה עם עשרות אלפי חתימות.

בזאת לא הסתיימו המחאות: גם הרפתנים הפגינו נגד הכוונה להוריד את מחירי החלב ולאחרונה הצטרף מגזר חדש למאבק החברתי - הורים שמתקשים לעמוד בהוצאות של גידול ילדים ויצאו לצעדת העגלות.

אף אחד לא יודע איך זה ייגמר אבל לכולם ברור שגל מחאה כזה לא נראה אצלנו במדינה הרבה מאוד זמן. אנשים הבינו שהכוח האמיתי נמצא בידיים שלהם ועכשיו נותר לראות כמה זמן הם ימשיכו במאבק.

 

רוצים לראות עוד ולהיות מעודכנים?  צפו בתכנית המלאה ב-VOD של מקולנד

צפו ב"מהדורה הצעירה" ביום שישי בשעה 14:45 בערוץ 2. מומלץ!

>>דמי כיס לעשור: ילד המהפכה נגד מאה קפיטליסטים

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן