makoland

עצה אישית: מאז שהצעתי לו חברות, אנחנו לא חברות

שאלה: הצעתי לילד מהכיתה שלי חברות והוא הסכים. מסתבר שגם חברה שלי מחבבת אותו, והיא כבר לא רוצה לדבר איתי

ד"ר רות אנגל אלדר | מעריב לילדים | פורסם 17/06/12 20:52:28
עצה אישית משולש רומנטי למה היא מתעלמת ממני? | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

רות שלום,

לפני כמעט חודש הצעתי לילד מהכיתה שלי חברות והוא הסכים. מסתבר שגם חברתי הטובה די מחבבת אותו, אך היא לא הייתה בטוחה. אחרי שהצעתי לו, כל החברות שלי פרגנו ושמחו בשבילי ורק היא התעלמה, וזה לא יפה מצדה. אם אני הייתי במקומה, הייתי עצובה, אך הייתי מפרגנת לה.

בכל מקרה, היא לא רוצה אפילו לדבר איתי; אבל מאז שהיא עזבה אותי נהייתי הרבה יותר מקובלת בכיתה ולמרות זאת היא קצת חסרה לי, למרות שבכל שש השנים שאני מכירה אותה היא תמיד עשתה לי רע. אני מרגישה מוזר מההרגשה שהיא חסרה לי, כיוון שהיא אף פעם לא הייתה נחמדה אליי. אני "כן" - היא "לא", אני "שחור" והיא "לבן". ככה זה היה תמיד ואני כבר מיואשת. מה עליי לעשות? (אני לא רוצה להיפרד מהילד).

בבקשה עזרי לי,

בת 10 וחצי

 

שלום לך,

את מתארת מערכת יחסים מורכבת מאוד בינך לבין חברתך. אתן חברות כשש שנים. את מציינת שבמהלך אותן שנים היא תמיד "עשתה לך רע". היא לא הייתה נחמדה אלייך, לא הסכימה ואפילו הביעה - במכוון, אולי - דעה מנוגדת לשלך: את אמרת "שחור", אז היא אמרה "לבן".

עצה אישית משולש רומנטי את חסרה לי | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

לאחרונה חלה הקצנה במצב. את הצעת חברות לילד בכיתה שהסכים. חברתך חיבבה אותו, לדעתך, אבל לא ניסתה להיות החברה שלו. האם אני צודקת עד כה? משלב זה, היא לא מדברת איתך, כועסת ובמקום לפרגן לך שהצלחת להשיג חבר שרצית, היא מתעלמת ממך. הבעיה היא שלמרות כל זאת היא חסרה לך ואני מניחה שהיא יודעת זאת, אחרת לא הייתה "מענישה" אותך בניתוק ממנה.

אני משוכנעת שהיו קשיים בקשר ביניכן, אך היו - ואפילו לא מעט - מצבים כיפיים, ונהניתן להיות יחד. אחרת, אם היא הייתה רק רודה ומתנגחת בך, לא הייתן נשארות חברות זמן רב כל כך. זו גם הסיבה שהיא חסרה לך - גם כי היה לך כיף איתה וגם משום שהתרגלת לחברות ביניכן. המצבים המהנים בקשר היו רבים, ועל כן את מבטאה תחושת ייאוש ומבקשת עזרה כדי להחזיר אותה אלייך בלי לוותר על החבר. האם זה נכון?

עצה אישית משולש רומנטי היא חוששת לאבד אותך | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

מה לדעתך הבעיה של חברתך? את לבטח מבינה שהיא מקנאה לא כי יש לך חבר, אלא כי אינך חברה טובה רק שלה. החברות עם הבן מאיימת עליה והיא חוששת שתאבד אותך, לכן היא "בורחת" מהקשר כדי לא להיפגע. אני משוכנעת שאת מצליחה להבין אותי. נסי לחשוב איך ומה היית את רוצה ממנה אילו המצב היה בדיוק הפוך - הפגנת תשומת לב, אכפתיות, בילוי יחד. כל זאת כדי להוכיח לך שכחברה היא נשארה, כתמיד, הטובה ביותר שלך.

אני מציעה שתשוחחי איתה. אל תבואי אליה בטענות; ספרי לה כמה הניתוק מכאיב לך ועד כמה את אוהבת אותה ורוצה להמשיך בקשר, והכיני הצעה לכייף יחד, ללכת לסרט או להסתובב בקניון; כך תוכלו גם לדבר וגם לבלות יחד. הדבר חשוב כי לפעמים כשמדברים זה לא מספיק, אבל אם את מכינה תכנית ליום כיף זה הרבה יותר משכנע שאת באמת אוהבת ורוצה אותה. מסכימה?

 

רות אנגל אלדר היא ד"ר לפסיכולוגיה וחינוך מיוחד

יש לכם שאלה לרות? שלחו לכתובת האי מייל: yeladim@maariv.co.il עם הנושא "בעיה"

>> את המדור המלא וכתבות נוספות של "מעריב לילדים" תוכלו לקרוא בגיליון השבוע. רוצים להצטרף לחודש היכרות?

 

>> במדור הקודם: כבר לא החברות הכי טובות

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן