makoland

מחקר: מי שמשחק במשחקי פעולה מצטיין בקבלת החלטות

אתם מבזבזים המון שעות מול המחשב וההורים מעירים לכם שהגיע הזמן ותתחילו לעשות דברים יותר מועילים? עכשיו יש מחקר שטוען שאתם לגמרי עושים בחוכמה. מתן בר חיון על עולם הגיימרים

מתן בר חיון | מקולנד | פורסם 27/09/10 15:48:49
gamer כל היום רק משחקים | צילום: Cliff Parnell, Istock

אם עד היום, כשישבתם מול המחשב ושיחקתם, ההורים אמרו לכם "אולי במקום זה תקראו ספר", מהיום אתם יכולים להגיד להורים שלכם שלשחק במשחקי מחשב תורם לכם לא פחות מאשר לקרוא ספר.

במחקר חדש, שנעשה בשנים האחרונות באוניברסיטת רוצ'סטר, גילו שילדים שמשחקים במשחקי פעולה מצטיינים בקבלת החלטות מדוייקות במהירות על סמך ממצאים שהם מקבלים מהסביבה.בנוסף, הדבר תורם לשיפור הראייה והחשיבה. הדבר נכון גם לאלו שאינם גיימרים כבדים, משום שמתברר שדרושות מספר שעות בלבד כדי לשפר את היכולות הללו.

במסגרת המחקר בדקו אנשים בגילאים  18-25, שאינם גיימרים כבדים, אותם חילקו לשתי קבוצות: לקבוצה אחת נתנו לשחק במשחקי פעולה מגוף ראשון, כגון "call of duty2", למשך כ-50 דקות; לקבוצה השנייה נתנו לשחק במשחק אסטרטגי כגון "the sims 2"  במשך זמן זהה לקבוצה הראשונה.

לאחר מכן עברו האנשים משתי הקבוצות סדרה של בדיקות, והתוצאות היו ברורות: האנשים ששיחקו במשחקי הפעולה מגוף ראשון הפגינו יכולת מוחית טובה יותר ב-25% מאלה ששיחקו במשחק האסטרטגי.

המשמעות של תוצאות מחקר זה בחיים האמיתיים: לילדים ואנשים שמשחקים משחקי פעולה יש תשומת לב גדולה יותר לסביבה, גם בסביבה סואנת. וזה לא המחקר הראשון שמגלה שמשחקים מהירים עוזרים לאלו שמשחקים בהם גם בחיים האמיתיים.

העובדה שבמהלך המשחק יש צורך לשים לב לפרטים הרבים, להתמצא בסביבה לא מוכרת ולהגיב במהירות לגורמים שונים, משפיעה על היכולת לקלוט מידע במהירות גם במציאות. מצד שני, המחקר יכול להצביע על כך שאולי אלה ששיחקו במשחק הפעולה לא יותר ערניים, אלא שאלו ששיחקו במשחק האסטרטגי  יותר רדומים.

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגיות: מחשב   משחק  
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן