makoland

זה לא רק ספורט: ענפי הספורט המוזרים ביותר

עזבו אתכם מכדורגל ומכדורסל, לכו תתמקצעו בענפי ספורט אמיתיים: מירוץ פרות, קרב אגודלים, הליכת פריסטייל, גידול שפם, בוקסינג שחמט או אפילו בעיטת שוקיים. אמנם לא תגיעו לאולימפיאדה, אבל יש מספיק תחרויות בינלאומיות שתוכלו להשתתף בהן

איליה ברבנר | מקולנד | פורסם 15/09/11 16:05:13

סלבס משחקים כדורגל 2011 דיי נו, כמה כבר אפשר לשחק כדורגל? | צילום: ראובן שניידר

אם ספורט שכולל חבורת גברים המברישים קרח עם מטאטא מיוחד בכדי למקם אבנים ונקרא "קרלינג" נראה לכם כמו פעילות הזויה, עוד לא ראיתם כלום. "ענפי הספורט" הבאים שתקראו עליהם בהחלט יכולים לשאת בתואר האלגנטי "המקוריים ביותר בעולם". את ענפי הספורט האלה אולי לא תמצאו באולימפיאדה, אך הם מקיימים תחרויות בינלאומיות ומשתתפיהם תופסים את עצמם כאתלטים לכל דבר. קבלו את רשימת ענפי הספורט המוזרים בעולם:

מירוץ פרות

ממציאי הספורט הבא הניחו כי אם חמורים לא מתנגדים יותר מדי לרוכב אנושי, וסוסים יכולים להתחרות ביניהם, נראה שגם לפרות יש פוטנציאל למירוצי רכיבה. מדי שנה בתחילת חודש פברואר נפגשים הרוכבים האמיצים בעיר מט-קומפאס שבדרום אוסטרליה ומתחרים ביניהם במירוץ פרות. הפרות כמו שאתם יכולים לנחש לא ממש מתות על הספורט המקורי ומנסות להפיל את הרוכבים, מה שהופך את כל העניין לקשה (והזוי) עוד יותר.

אין תמונה זוזי כבר, פרה

קרב אגודלים

אם חשבתם שקרב אגודלים הוא משחק ילדים פשוט ולא מתוחכם במיוחד, כדאי שתחשבו שוב. יש אנשים שהפכו את המשחק לספורט תחרותי של ממש. תחרות קרב האגודלים הראשונה בעולם התרחשה בפאב בריטי בעיר דרבישייר בשנת 1976, ועם השנים צברה קהל מתחרים ומעודדים קטן אך אדוק. בשנת 1997 הגישו מנהלי התחרות בקשה לוועדה האולימפית להכניס את המשחק לרשימת ענפי הספורט האולימפיים, אך למרבה ההפתעה הבקשה נדחתה.

אין תמונה שולם או ברוגז? נחליט אחר כך

הליכת פריסטייל

אם אתם רוצים להיות סקייטרים מגניבים אך את כל הכסף שלכם בזבזתם על חולצות גדולות מדי וכובעים במאה דולר מבלי שנשאר לכם גרוש לסקייטבורד, אתם יכולים לנסות את הספורט הבא. ספורטאי "פריסטייל ווקינג" מחליקים על מדרגות, גדרות ומעקים כמו סקייטרים, רק בלי סקייטבורד, כשהם משתמשים ברגליהם בלבד.

המשתתפים במשחקים מסבנים את סוליות נעליהם בסבון מיוחד ומחליקים על כל משטח אפשרי. הוגי הענף המיוחד ש"רץ" כבר משנת 1995 טוענים שהוא מבטא את הפנימיות של הספורטאים ויוצר קשר מקורי ביניהם לסביבה, אך לנו הם סתם נראים כאילו הם עוד לא חסכו מספיק כסף כדי לקנות סקייטבורד.

אין תמונה יש לי סקייטבורד דמיוני

אליפות גידול שפם

תחרות מקורית שנערכת אחת לשנתיים היא אליפות גידול שפם וזקן. במהלכה, כמו שאתם יכולים לנחש בקלות, מתחרים גברים ביכולות גידול שיער הפנים שלהם. לאליפות קטגוריות שונות, ביניהן: גידול זקן מלא, שפם או זקן טיש. אנחנו רק מקווים שאף אחד לא יחליט לעשות גרסה נשית ל"ספורט" הזה.

אין תמונה כל הזמן מתבלבלים ביני לבין סנטה קלאוס

 בעיטת שוקיים

לענף הספורט ההזוי הזה אין חוקים מסובכים מדי. כל שעליכם לעשות הוא להפיל את היריב שלכם על ידי בעיטות בחלק התחתון של רגלו. בכל פעם שתצליחו להפיל את היריב שלכם תצברו נקודה, ותעברו לשלב הבא בטורניר עד שתגיעו פצועים וחבולי שוקיים לגמר הגדול. לבסוף, סביר להניח שתתחרו בבעיטות עם חקלאי אנגלי מגודל שישבור את מה שנשאר מעצם השוק שלכם. אם אתם בעניין של אמנויות לחימה, זה לא בשבילכם. תישארו עם הג'ודו והקראטה.

אין תמונה על משולש שווה שוקיים שמעתם?

בוקסינג שחמט

שני אחים, סטיוארט וג'יימס רובינסון, המציאו אי שם בשנת 1978 משחק שמשלב בין שחמט לבין איגרוף ושיחקו אותו במתנ"ס שלהם. זה נהפך לספורט פופולרי של ממש (יחסית) אחרי שהאומן ההולנדי לייפ' רובין הכניס אותו לספר הקומיקס שלו. הספורט הזה משלב יכולות שכליות במשחק שחמט עם יכולות פיזיות באיגרוף, וכולל מערכת מורכבת בת 11 שלבים של משחקי ספיד שחמט וקרבות איגרוף בני 2 דקות. למרות שהספורט נשמע כמו הכלאה מוזרה בין תום אבני ללירז צ'רכי, מסתבר שבשנים האחרונות הוא צובר יותר ויותר תאוצה ומאז שנת 2008 נערכו בלונדון כבר 10 אליפויות עולם.

משחה אליס ספרינגס

מדי שנה ביום שבת השלישי של חודש ספטמבר נערך מירוץ סירות בנהר הטוד ריבר בעיר אליס ספרינגס שבאוסטרליה. מה שמיוחד במירוץ הסירות הזה הוא שהנהר שנמצא במרכז היבשת וזוכה לראות מים רק לעיתים נדירות, מה שאומר שקרקעיתו יבשה רוב ימות השנה.

המירוץ נערך על אדמתו היבשה של הנהר עם סירות חסרות תחתית מכל הסוגים, כאשר המשתתפים רצים ומחזיקים את "כלי השיט" בידיהם. היינו אומרים שמצאנו את אחד מענפי הספורט המקוריים בהיסטוריה אם לא היינו רואים לפחות פרק אחד של ה"פלינסטונס". לגמרי חיקוי, אבל בכל זאת הזוי.

אין תמונה תיזהרו, הנה בא גל ענק

 

>>ועכשיו פעילות ספורטיבית: שולחים סיפור וזוכים בנעלי ספורט חדשות של ניו באלאנס!

 

>> אהבתם את הכתבה? תעשו לנו לייק!

>> שמעתם על עוד ענפי ספורט מוזרים? טקבקו על זה ושתפו את כולם...


ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן