makoland

כל מה שלא ידעתם על האיש שמטפס על הקירות

אתם בטח מכירים את ספיידרמן המדהים, אותו גיבור על שכל פעם מציל את העיר מפני סכנות גדולות. אבל כמה מכם מכירים את סיפורו של ספיידרמן? איך פיטר פארקר הפך מנער פשוט לגיבור על? עכשיו יש לנו סיבה טובה לספר לכם עליו, כי ספיידרמן חוגג יום הולדת 50 וגם הגיע לערוץ דיסני בסדרה חדשה. סיבה טובה לחגיגה!

דודו בן שטרית | מעריב לילדים | פורסם 29/07/12 08:00
אין תמונה מי מפחד מעכבישים?

הרעיון לספיידרמן נולד אי שם בשנת 1962 - לפני 50 שנה בדיוק. באותו הזמן קומיקסים היו פופולאריים מאוד. טוב, זה מובן, לא? הרי מדובר בתקופה שבה לא לכל אחד הייתה טלוויזיה בבית, וגם למי שהייתה טלוויזיה לא היו הרבה תוכניות לצפות בהן. ילדים העדיפו להעביר את הזמן הפנוי שלהם במשחקים בחצר ובקריאה במגזינים המאגדים בתוכם המון סיפורי קומיקס.

אחד מאותם מגזינים נקרא "פנטזיה מדהימה", והוא היה בבעלות המוציאה לאור המפורסמת "מארוול".  באותם הימים הקומיקס של "ארבעת המופלאים", אותו יצר הקומיקסאי סטן לי, כבר היה די מפורסם וסטן חיפש משהו חדש איתו יוכל לרגש מיליוני קוראים. שמועה אומרת שזבוב שהילך בחדרו של סטן לי הוא זה שנתן לו את ההשראה ליצור את דמותו של ספיידרמן.

אין תמונה אני נער רגיל לחלוטין

וכך המציא סטן את פיטר פארקר, נער רגיל לחלוטין שיום אחד, בעקבות מפגש עם עכביש רדיואקטיבי, מקבל כוחות על מיוחדים שמאפשרים לו לירות מהידיים קורי עכביש ולפתח עוד כמה חושי עכביש מיוחדים.

העורך הראשי של "פנטזיה מדהימה" חשב שאין הרבה סיכויים שהקוראים יאהבו דמות שמבוססת על חרק דוחה כל כך, אבל הוא ידע שסטן הוא בחור מוכשר ולכן, על אף הספקות, פרסם במהדורה מספר 15 של המגזין את הסיפור הראשון של איש העכביש. זה קרה באוגוסט 1962, ומאז הפך ספיידרמן לגיבור על שכולם אוהבים!

כוחות הרשע

הסיבה שכולם אהבו את ספיידרמן היא מכיוון שהוא גיבור על מיוחד; בעיקר מפני שהוא אנושי מאוד. ספיידרמן לא נולד עם כוחות העל שלו. למעשה, עד שקיבל אותם הוא היה צריך להתמודד עם בעיות שמעסיקות כל נער בגילו: הצרות בבית הספר, אהבתו למרי ג'יין והדודים שמגדלים אותו כי הוריו מתו.

מה שמעניין בקומיקסים של ספיידרמן זה שגם אחרי שהוא מקבל את כוחות העל שלו, הצרות הרגילות לא נעלמות. הוא עדיין צריך למצוא את מקומו החברתי בבית הספר, הוא עדיין לא יודע איך לגרום למרי ג'יין להתאהב בו (למזלו, בסוף הוא מצליח), וכשחבריו הטובים הופכים לרשעים, זה הופך למסובך אפילו יותר.

טריילר ספיידרמן המופלא קשה למצוא חברים טובים | תמונת AVI: mako

אולי זאת ההזדמנות להגיד שיש עדיין קומץ של אנשים שלא ממש אוהבים את ספיידי. טוב, אולי הם לא ממש "אנשים", אלא יותר "נבלים". ספיידרמן פגש במהלך 50 שנות קיומו המון דמויות מרושעות שרוצות להרוס את העיר ניו-יורק ואת ספיידרמן בעצמו. כדי להפוך את הסיפור למעניין ממש, סטן לי המציא לספיידרמן רשעים שהיו עד לא מזמן חברים טובים של פיטר פארקר.

הנה כמה דוגמאות: אחד הרשעים הכי מפורסמים של ספיידרמן הוא הגובלין הירוק. לפני שהפך ליצור המרושע שהוא היום, הוא היה איש עסקים מוצלח מאוד ואביו של חברו הטוב של פיטר פארקר – הארי. כאשר הגובלין, אביו של הארי, משתגע בעקבות ניסוי שהשתבש, הוא נאבק בספיידרמן ובמהלך הלחימה ביניהם -הגובלין מת.

הארי, שלא יודע כי חברו הטוב פיטר הוא בעצם ספיידרמן, נשבע לנקום את מותו של אביו ופיטר מוצא עצמו במצב מאוד לא נעים: מצד אחד הוא צריך להילחם ביריב החדש שרוצה לנקום את מות אביו, ומצד שני הוא לא רוצה לפגוע בחברו הטוב.

הוא חוזר!

רשימת הרשעים ארוכה מאוד וכוללת בתוכה כמה טיפוסים ממש לא נעימים. חלקם מופיעים גם בסדרת הסרטים בה מככב איש העכביש. בסרטים אלה פגשנו כבר את ונום, איש החול, הגובלין הירוק, ד"ר אוקטופוס ועוד.

אין תמונה רוצים לזכות בפאזל תלת ממדי של ספיידרמן? אגב, אם מדברים על הסרטים, לכבוד חגיגות ה-50 של ספיידרמן מגיע סרט חדש - והפעם גם בתלת מימד! אם זה לא מספיק, בערוץ דיסני התחילה סדרת אנימציה חדשה העוסקת בגיבור העל המגניב. איזה מזל שהוא חוגג יומולדת 50, נכון? אחרת הקיץ שלנו היה קצת פחות מגניב.

 

>> את המדור המלא וכתבות נוספות של "מעריב לילדים" תוכלו לקרוא בגיליון השבוע. רוצים להצטרף לחודש היכרות?

>> רוצים לזכות בפאזל תלת ממדי של ספיידרמן?


ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן