במרכז ראשון לציון, על מגרש ריבועי ששטחו 600 מ"ר, בנוי בצורת "ר" בית בשלושה מפלסים, שסך שטחם הבנוי 480 מ"ר. שתי צלעות הבית המכילות את הפונקציות הציבוריות פונות לחצר וחובקות את אזור הישיבה החיצוני. המבנה מתוכנן כקובייה אלכסונית: גג המבנה המשופע הופך לקורות אלכסוניות בשני שיפועים אשר מקיפות את החזית הקדמית והצדית ומסתירות בתוכן גג רעפים משופע (שנדרש עפ”י התב"ע).

חזית המבנה הפונה לרחוב מחופה בחלקה פלטות גרניט פורצלן מדוקק, שגודלן 3X1 מ'. דלת הכניסה היא חלק אינטגרלי מהחזית ומחופה באותן הפלטות. האלמנט האלכסוני מחופה לכל אורכו בחלקו הפנימי בעץ ארז (סידר). אלמנט זה מתחיל מקיר אנכי וממשיך בקורה העליונה, בחזית הצדית וחודר לתוך הבית באזור הסלון כספסל ישיבה מרווח הפונה לגינה.

שחר רוזנפלד, חוץ (20) (צילום: שי אפשטיין)
המסגרת העליונה מחביאה גג רעפים | צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, חוץ (2) (צילום: שי אפשטיין)
פלטות גרניט פורצלן מדוקק, שגודלן 3X1 מ' | צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, חוץ (1) (צילום: שי אפשטיין)
החלק הפנימי של האלמנט האלכסוני מחופה עץ סידר | צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, חוץ (3) (צילום: שי אפשטיין)
סבכת אלומיניום מחפה שירותי אורחים למטה וחדר שירות למעלה | צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, חוץ (33) (צילום: שי אפשטיין)
צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, חוץ, ג (21) (צילום: שי אפשטיין)
מרפסת חדר המאסטר פונה אל הבריכה | צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, חוץ, ג (34) (צילום: שי אפשטיין)
צילום: שי אפשטיין

שחר רוזנפלד, חוץ (22) (צילום: שי אפשטיין)
צילום: שי אפשטיין

עוד בערוץ עיצוב הבית:

צלעות הבית מחבקות אזור ישיבה

"כל הפונקציות פונות החוצה, מכל פינה בבית מרגישים את החוץ, וכל מערך הוויטרינות, שגובהן 3.40 מ' נועד להדגיש את החוץ. אזור הישיבה החיצוני מוגדר על ידי 'שטיח' דק ויש לו קשר פעיל ויומיומי עם שאר חלקי הבית, והוא למעשה סלון לכל דבר, שמעליו מרקיזה חשמלית המצלה על סלון החוץ ומגנה על הפנים משמש", מתאר ליאור רוזנפלד ממשרד האדריכלים שחר-רוזנפלד. בחלק האחורי של החצר, סמוך לאזור הישיבה - בריכת אינפיניטי.

עוד נראית מבחוץ סבכה לבנה מוארכת בגובה הבית כולו. בקומה העליונה היא סוגרת ומסתירה את מרפסת השירות והכביסה, ובקומת הכניסה היא קיר שירותי האורחים, שם יש ויטרינה חלבית שמכניסה אור ומחופה בסבכה מבחוץ. הכניסה אל שירותי האורחים היא דרך מסדרון ללא חלון, ועם פתיחת דלת שירותי האורחים מפתיע האור וגודל החלון.

שחר רוזנפלד, סלון (5) (צילום: שי אפשטיין)
חיפוי העץ נכנס פנימה והופך לספסל מובנה | צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, סלון (6) (צילום: שי אפשטיין)
החוץ מורגש מכל פינה בקומת הכניסה | צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, סלון (7) (צילום: שי אפשטיין)
צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, מדרגות ג (16) (צילום: שי אפשטיין)
גרם המדרגות: המחולל של הבית | צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, חוץ (17) (צילום: שי אפשטיין)
עשוי פלדה, ולמעשה יוצר את חלוקת מפלס הכניסה | צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, מדרגות (8) (צילום: שי אפשטיין)
צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, מדרגות (21) (צילום: שי אפשטיין)
צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, מדרגות (22) (צילום: שי אפשטיין)
צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, מדרגות (30) (צילום: שי אפשטיין)
צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, מטבח (10) (צילום: שי אפשטיין)
מטבח שחור, עם ארונות מרצפה עד תקרה | צילום: שי אפשטיין

שחר רוזנפלד, מטבח (14) (צילום: שי אפשטיין)
צילום: שי אפשטיין

גרם מדרגות כאלמנט פיסולי

מערך התנועה בבית מרכזי ודומיננטי. המדרגות, העשויות פלדה קלה ומלוות את שלוש קומות הבית, תוכננו באמצע החלל בחיבור בין שתי הצלעות. הן עומדות בפני עצמן ללא קירות תמך, כאלמנט פלדה פיסולי ויוצרות חיץ בין מבואת הכניסה לסלון. גרם המדרגות מנותק מכל קיר, עומד במרכז החלל ויוצר את ההפרדה. מאחוריו הסלון הגדול, ובגב של אותה הצלע נמצאים הסלון והמטבח. מהלך מדרגות קל, שהוא למעשה מחולל החלוקה ובולט עם פתיחת דלת הבית.

העיצוב המינימליסטי והקווים הנקיים ניכרים בכל פינה בקומת הכניסה, ששטחה כ-150 מ"ר. המטבח שחור, וכל מערכת האחסון גם בו נמתחת מרצפה עד תקרה, כמו מערך הוויטרינות - הכל כדי להדגיש את הגודל ולמנוע הפרעות של הריהוט בתוך החלל.

שחר רוזנפלד, מטבח (11) (צילום: שי אפשטיין)
צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, מטבח (13) (צילום: שי אפשטיין)
צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, מטבח (12) (צילום: שי אפשטיין)
צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, מטבח (15) (צילום: שי אפשטיין)
צילום: שי אפשטיין

שחר רוזנפלד, שירותי אורחים, ג (29) (צילום: שי אפשטיין)
שירותי האורחים. האור מהסבכה מפתיע | צילום: שי אפשטיין

חדר רחצה והלבשה בחלל משותף

בקומה הראשונה שלוש סוויטות לילדים וחדר שינה מאסטר (במרתף חדר משפחה מרווח וסוויטת ילדים נוספת). חדר השינה ממוקם מעל הסלון ולו מרפסת היקפית המשקיפה אל הבריכה. לחדר השינה המאסטר יש יציאה למרפסת, ויש אלמנט מפתיע: דלת הזזה שמפרידה בין חלל השינה לחלל הלבשה ורחצה. הארונות, גם הם מרצפה עד תקרה ומולם ספסל אמצעי להלבשה, והחלל הרטוב נפרד מאזור הלבשה מבחינת אוורור ולחות. בחלל הרטוב רצפת עץ, שהיא המשך של העץ מהקומה הראשונה, ומגדירה את אזור הרחצה.

שחר רוזנפלד, שינה ילדים (28) (צילום: שי אפשטיין)
אחת מסוויטות הילדים | צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, שינה מאסטר (25) (צילום: שי אפשטיין)
סוויטת המאסטר. מרפסת החוצה, אל הירוק | צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, שינה מאסטר (צילום: שי אפשטיין)
צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, שינה מאסטר (26) (צילום: שי אפשטיין)
צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, שינה מאסטר (24) (צילום: שי אפשטיין)
דלת הזזה נפתחת אל חדר ההלבשה והרחצה | צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, רחצה מאסטר (27) (צילום: שי אפשטיין)
החלל הרטוב מוגדר ברצפת עץ | צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, רחצה מאסטר (26) (צילום: שי אפשטיין)
ספסל הלבשה באזור היבש | צילום: שי אפשטיין
שחר רוזנפלד, רחצה מאסטר (28) (צילום: שי אפשטיין)
צילום: שי אפשטיין
תוכנית קומת כניסה, הדמיה שחר רוזנפלד אדריכלות (הדמיה: יחסי ציבור)
תוכנית קומת כניסה | הדמיה: יחסי ציבור
תוכנית קומה ראשונה, הדמיה שחר רוזנפלד אדריכלות (הדמיה: יחסי ציבור)
תוכנית קומה ראשונה | הדמיה: יחסי ציבור
_OBJ

_OBJ

>> רוצים עוד? עשו לייק ל-living בפייסבוק 

תכנון ועיצוב פנים: שחר רוזנפלד אדריכלים

סטיילינג לצילומים: מאיה ליבנת הרוש
קונסטרוקציה: אורלי אראמא
אלומיניום: פרפקט חלונות ודלתות