דיאטנים ממליצים על הכנת ארוחת צהריים מראש (לעבודה או ללימודים) כאחת השיטות המועילות ביותר לירידה במשקל וגם לשמירה על תזונה נכונה כחלק מאורח חיים בריא. אבל אם אתם חדשים בעניין, ייתכן שאתם עושים מדי יום טעויות גדולות באריזת ארוחת הצהריים שלכם שעלולות לעשות את ההפך - רק להרוס לכם את הדיאטה. הנה כמה דברים שאתם חייבים להימנע מהם. 

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

1. לא מקפידים על כל אבות המזון

כל ארוחת צהריים שאתם מכינים מראש ללימודים או לעבודה, צריכה להכיל פחמימות בריאות, שומנים וחלבונים. למרות שזה ממש מהיר להכניס לקופסה מנה ענקית של פסטה, אתם לא באמת רוצים רק לאכול פחמימות לארוחת צהריים. וזה תקף גם כשמדובר בסלטים – ירקות הם בעלי ערך קלורי נמוך והמון סיבים תזונתיים. לכן אתם חייבים להוסיף לסלט שלכם שומנים בריאים (כמו אומגה 3 המצויה באבוקדו, אגוזים ובדגים כמו סלמון) וחלבונים, כדי שהסלט ישביע אתכם לאורך זמן. כך תמנעו מצב ששעה אחרי הפסקת הצהריים אתם שוב רעבים ומחפשים נשנושים לא בריאים כדי להרגיע את הרעב. זכרו שארוחות מאוזנות הן המפתח לירידה במשקל.

ארוחה בקופסה
דאגו לקופסאות בגודל מתאים | צילום: kateafter | Shutterstock.com

2. קופסאות אוכל ענקיות

חשוב גם שקופסת האוכל שלכם תהיה בגודל הנכון כדי שתוכלו לעקוב אחר גודל המנה שאתם אוכלים. לכן חשוב שיהיו לכם קופסאות בגדלים שונים. קופסה שמתאימה לסלט יכולה להכיל 4 מנות מרק, וזה בהחלט פחות מומלץ.

3. מכינים יותר מדי

אם החלטתם להכין הרבה אוכל מראש כדי שיספיק לארוחות הצהריים בעבודה במהלך השבוע, אל תגזימו בכמויות. אל תכינו סיר שמיועד לשמונה מנות אם בכוונתכם לאכול בעבודה רק חמישה ימים בשבוע. אם אכן קורה שבישלתם יותר מדי, אל תגדילו את ארוחות הצהריים שלכם. במקום, הקפיאו את האוכל העודף ושמרו אותו להזדמנות אחרת.

ארוחת צהריים בקופסה
תמיד צריך גם נשנושים בריאים | צילום: kateafter | Shutterstock.com

עוד ב-mako בריאות
>> ראו הוזהרתם: 3 מאכלים שגורמים לצלוליט
>> בני ה-31 עלו ארצה ואז גילו את הנורא מכל
>> נשארים הרבה בבית? יש לזה יתרון מפתיע

4. מכינים מעט מדי

יותר מדי זה רע אבל גם מעט מדי בהחלט לא יעזור לכם. אם מנה של אורז וסטייק סלמון לא באמת משביעה אתכם, אתם עלולים למצוא את עצמכם מחפשים חטיפים שעה אחרי הפסקת הצהריים. ולמה לרדת על שקית של חטיף לא בריא, כשיכולתם פשוט להכין מראש ארוחת צהריים מספקת ומשביעה? לא חבל על הקלוריות המיותרות?

5. להכין לא רק ארוחת צהריים

אם המטרה שלכם היא לעבור לתזונה נכונה או לרדת במשקל – הכנה מראש של חטיפים יכולה בהחלט לסייע לכם להימנע מחשקים מתוקים ולא בריאים. ככל שאתם יותר מוכנים מראש עם אופציות בריאות יותר, כך אתם מפחיתים את הסיכוי לכך שתיאלצו לחפש ממתקים בשולחן של הקולגה שיושב לידכם.

אישה אוכלת ממתקים במשרד
זה מה שאנחנו מנסים למנוע | צילום: kateafter | Shutterstock.com

6. אוכלים בדיוק את אותה הארוחה בכל יום

כן, זה הרבה יותר קל להכין סיר ענקי של פסטה ולאכול את אותה ארוחת הצהריים. אבל האמת שזה לא רק ישעמם אתכם מהר מאוד – זה גם לא בריא. בכל מה שקשור לתזונה נכונה, גיוון הוא שם המשחק. ככל שתגוונו במזון שלכם, כך תשיגו יותר ערכים תזונתיים שונים שהגוף שלכם זקוק להם. אתם לא חייבים שכל ארוחת צהריים תהיה שונה בכל יום של השבוע, אבל שינויים קלים שמשנים קצת את המנה יכולים תמיד לעזור.

7. ארוחה בריאה מדי

אנחנו יודעים שעד כה הבהרנו כי חשוב לשמור על תפריט בריא ולהקפיד על תזונה נכונה עשירה בערכים תזונתיים, אבל אל תחמירו עם עצמכם יותר מדי, כי זה יכול לגרום לכם להישבר בקלות. נוסף לכך זה גם הופך את חוויית האכילה להרבה פחות מהנה. כשאתם נוקשים מדי עם הבחירות שלכם באוכל ולא מאפשרים לעצמכם קצת מקום לפינוקים, מהר מאוד תגיעו למסקנה שבלתי אפשרי לחיות ככה ותחזרו להרגלים ישנים. במקום זאת, שלבו ביומיום גם מאכלים שהם יותר "גילטי פלז'ר". כל עוד אתם מקפידים על מינון נכון, תוכלו להמשיך באורח חיים בריא בלי לוותר על המאכלים שאתם אוהבים.