על פי איגוד השינה האמריקאי, אין הרבה הוכחות חותכות לקשר ישיר בין מזון לשינה. אך אין ספק שלמערכת העיכול יש השפעה על אספקטים שונים בגוף שלנו. במקרים רבים מדובר בבעיה בתזמון האכילה ולאו דווקא במזון עצמו, אך ישנם מאכלים מסוימים שבהחלט יש להם נטייה להכביד על הגוף ולעתים גם על המוח.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

1. גבינה (ומוצרי חלב)

מחקר שנעשה בשנת 2015 חקר כיצד מזון משפיע על חלומות, באמצעות סקר שנערך בקרב 396 סטודנטים. התוצאות הראו כי בקרב המשתתפים שהסכימו כי מזון וחלומות קשורים אחד בשני, "המזונות שצוינו כגורמים לחלומות מטרידים (44 אחוז מהם) ולחלומות מוזרים (39 אחוז מהם), היו מוצרי חלב, כולל גבינה, חלב וגלידה". זה הגיוני בהתחשב בכך שישנם לא מעט אנשים שרגישים לחלב ולכן זה עלול גם להוביל לחלומות הזויים. אז אם אתם במאנץ' לילי, אנחנו היינו מוותרים על הפיצה ובוחרים במשהו אחר במקום.

זוללים פיצה
כדאי לוותר על הפיצה הלילית | צילום: viki2win, Shutterstock

2. מאפים מתוקים

אם אתם רגילים לנשנש משהו מתוק לפני שאתם הולכים לישון, אולי כדאי לכם להיפטר מההרגל הזה. מחקר שפורסם לאחרונה הראה כי 31 אחוז מהמשתתפים דיווחו על "חלומות רעים" לאחר שהם התפנקו במתוקים כמו עוגיות ועוגה לפני שהם הלכו לישון.

קרואסון שקדים
תיפטרו מההרגל הזה | צילום: istockphoto

3. אוכל חריף

אמנם אין הוכחה מדעית גורפת לכך שאכילת אוכל חריף לפני השינה בהכרח תגרום לכם לחלומות מוזרים, אך יש לא מעט עדויות לכך. יש הטוענים כי אכילת חריף גם גורמת לאנשים לזכור טוב יותר את החלומות שלהם. כיוון שהקשר שבין אוכל חריף לחלומות מוזרים לא נחקר לעומק מבחינה מדעית, אי אפשר לאשר זאת או לשלול זאת בוודאות.

אוכל הודי טאלי
השאירו את האוכל ההודי לצהריים | צילום: kateafter | Shutterstock.com

עוד ב-mako בריאות
>> הטעות הענקית שאתם עושים כשאתם מפשירים בשר
>> האימון שישרוף המון קלוריות - תוך 15 דקות
>> לא מצליחים לישון כמו שצריך? ייתכן שזו הסיבה

4. שוקולד

לא מעט אנשים אוהבים לאכול שוקולד לפני השינה, אבל אנחנו היינו ממליצים להיזהר עם הכמות. למרות ששוקולד בריא (ככל שאחוזי הקקאו גבוהים יותר, כמובן) – הוא גם מכיל קפאין, שיכול להפריע לכם לשינה וייתכן שגם יכול להוביל לחלומות לא נעימים. נסו להתרגל לאכול שוקולד אחרי ארוחת הצהריים ולא אחרי ארוחת הערב.

ילד אוכל שוקולד
תיזהרו עם הכמות | צילום: kateafter | Shutterstock.com

5. אוכל שומני

נכון שלפעמים המבורגר בלילה נשמע כמו רעיון טוב, אבל לא כשמדובר באיכות השינה שלכם. מאכלים שומניים קשים לעיכול, לכן יש להם נטייה לגרום לחלומות משונים ולסיוטים. אם ממש יש לכם חשק למזון מהיר, בחרו במאכלים אפויים ולא מטוגנים. הבחירה האולטימטיבית לחלומות נעימים היא כמובן פירות וירקות.

צ'יפס
אוכל מטוגן מאוד לא מומלץ | צילום: Christian-Fischer, shutterstock

6. חומץ תפוחים

חומץ תפוחים בבוקר יכול לנקות רעלים, להפחית רמת סוכר בדם ולשפר את פעילות מערכת העיכול. אבל מתברר שכשצורכים אותו בערב, ההשפעה היא שונה לחלוטין. על פי אתר Spoon University, כף של חומץ תפוחים לפני שינה, עלול להוביל לחלומות מוזרים ומציאותיים ביותר במהלך הלילה.

חומץ תפוחים
חלומות מוזרים ומציאותיים ביותר | צילום: janosmarton, Shutterstock

7. הכי טוב לשינה טובה: לחם עם ריבה

רבים טוענים שלחם וריבה זה האוכל האולטימטיבי לשינה טובה ונטולת חלומות מוזרים. על פי ד"ר גרי וונק, מרצה לפסיכולוגיה ולמדעי המוח באוניברסיטת המדינה של אוהיו – חלומות לוקחות הרבה אנרגיה מאיתנו והרי שמזון הוא דלק לגוף. כדי לוודא שאתם מקבלים מספיק אנרגיה כדי לחלום טוב ומספיק סרוטונין כדי לישון היטב, ד"ר וונק ממליץ לאכול לחם עם ריבה לפני השינה. לטענתו, שינה היא תהליך פעיל במוח ולפיכך הוא זקוק לסוכר. הלחם והריבה הם מקורות מעולים לפחמימות פשוטות – שבכל מקרה אחר לא היינו ממליצים לצרוך אותן, אבל כשזה קשור לשינה, נראה שזה דווקא מועיל.

ארוחת בוקר גדולה
האוכל האולטימטיבי לשינה טובה ונטולת חלומות מוזרים | צילום: K2 PhotoStudio, Shutterstock

>> ואלה ההרגלים שאתם צריכים להיפטר מהם כדי לישון טוב