קצת מצחיק לקרוא לכאב ראש כאב ראש, כי בתכל'ס הראש עצמו לא ממש כואב. זה לא שיש תחושות צורבות בקרקפת, בשיער או בגולגולת, וזה לא כמו כאב נקודתי בזרוע או תחושות מעיקות בחלל הבטן. כאב ראש הוא כאב שמגיעה לו קטגוריה נפרדת של כאבים – זו תחושה שאי אפשר באמת להסביר במילים, אלא מצב שבו – מטפורית – מישהו מועך לכם את המוח. העולם המודרני יגיד לכם שכדי להעלים כאבי ראש כדאי לקחת כדורים, אם כי קודם כל כדאי לגלות בכלל מה הגורם לו. ורק למקרה שאתם בעד פתרונות טבעיים יותר, או שהכדורים לא ממש עוזרים, הנה כמה דרכים מוכחות מדעית שיכולות להפסיק את הדפיקות בראש.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

תפסיקו ללעוס מסטיקים

מחקרים הוכיחו שלעיסת גומי לעיסה, בעיקר בקרב מתבגרים, עשויה לעודד כאבי ראש. הסבר אפשרי אחד הוא שהתנועה המתמדת של הלסת מאמצת את מפרק הלסת התחתונה, או המפרק הלסתי-רקתי, שזהו האזור שבו הלסת פוגשת בגולגולת. פרופסור נתן ווטמברג מהמרכז הרפואי מאיר בכפר סבא טוען כי במסגרת מחקר שערך, מתוך 30 מטופלים שהתלוננו על כאבי ראש, 26 מהם דיווחו על שיפור במצבם לאחר שהפסיקו ללעוס מסטיק, ול-19 מהם כאב הראש בסופו של דבר עבר לחלוטין. 20 מטופלים שחזרו ללעוס מסטיק דיווחו מיד על הרעה במצבם. "כל רופא יודע ששימוש יתר במפרק הלסת התחתונה יגרום לכאבי ראש", הוא אומר, "ואני מאמין שזה מה שקורה כשילדים ומתבגרים לועסים מסטיק באופן מוגזם".

A post shared by Sarah (@herzueberkopffotografie_) on

שחררו את השיער לחופשי

זה אמנם נראה יותר מסודר וייצוגי, אבל שיער מתוח בקוקו באמצעות סיכות או חומרים מעצבים הוא אחד מהגורמים הפוטנציאליים לכאבי ראש. "כשאנשים אוספים את השיער שלהם בקוקו מתוח או אבו-עגילה, או לחלופין מוסיפים תוספות שיער, הם מושכים את העצבים שבקרקפת", מסבירה דוקטור דניס אי צ'ו, פרופסור משנה לנוירולוגיה במרכז הרפואי של אוניברסיטת קולומביה. ולכן לפעמים כל מה שצריך לעשות כדי להקל את כאב הראש הוא פשוט לשחרר את השיער, ועל ידי כך את העצבים. צ'ו ממליצה להקפיד על תסרוקת רפויה יותר ביומיום, ולשמור את הקשתות לשיער ואת הקוקו למועדים פחות תכופים.

A post shared by @gabiiedino on

שתו קפה

מאחר שידוע שגמילה מקפאין עשויה לגרום לכאב הראש, אז אם אתם מנסים להיגמל פשוט תעברו לסעיף הבא. כל אלו שאין להם בעיה עם צריכת הקפאין היומית שלהם מוזמנים להיעזר בו גם להקלה על כאבי ראש מזדמנים, ואין פלא שמדובר בסוג של תרופה עבור הנגאובר. לקפאין יש סוג של אפקט שדומה למשכך כאבים, אומרת דוקטור אליזבת לודר, ראש מחלקת כאבי ראש וכאבים בבית החולים BWH בבוסטון. חשוב רק לא להגזים איתו, משום שהגוף עשוי לפתח סבולת. "עדיף לצרוך אותו בכמויות קטנות ביומיום, כדי שכשאתם באמת צריכים אותו, תוכלו לשלוף אותו כמו נשק סודי".

התקלחו במים חמים

דוקטור מארק וו. גרין מהמרכז הרפואי הר סיני בניו יורק ממליץ על מקלחת מרגיעה לשיכוך כאבי הראש, רק דאגו שהמים באמת חמים או לפחות חמימים: "אנשים שמתעוררים עם כאב ראש – וזה לא נדיר דרך אגב – מנסים בדרך כלל להישאר במיטה או להעמיד פנים שהוא לא אמיתי ולחשוב שהוא יעבור מעצמו", הוא אומר. "אבל לעמוד מתחת לזרם של מים חמים יכול להרגיע את השרירים בראש, בצוואר ובאזור הכתפיים, ולסייע בהפחתת המתחים".

עוד ב-mako בריאות:
>> נגמלה מארבעה דברים בלבד - והשילה 70 ק"ג
>> הטעות החמורה שאתם עושים כשאתם מפשירים דגים
>> 5 פריטים שאסור להשאיר ברכב ביום חם

תחוו אורגזמה

בשורות רעות לאנשים שטוענים שהם לא יכולים לקיים יחסי מין הלילה כי כואב להם הראש: מחקר שנערך באוניברסיטת מונסטר בגרמניה ופורסם בשנת 2013 מצא שפעילות מינית, ואפילו אוננות, יכולה להיות יעילה בהפחתת מיגרנות. 60 אחוז מהמשתתפים חשו טוב יותר לאחר שקיימו פעילות מינית, ו-18 אחוז נוספים ציינו כי כאב הראש נעלם ברגע שחוו אורגזמה. הסוד הוא הורמון האוקסיטוצין, הידוע גם בתור הורמון העונג, שמופרש לזרם הדם בזמן האורגזמה ומתפקד כמשכך כאבים יחד עם האנדורפינים במוח, טוענת דוקטור סרלין מארק, מומחית לרפואת נשים.

A post shared by BLOOMBOX (@yourbloombox) on