מה עדיף: לשטוף ידיים במים קרים או חמים?

מה שחשוב ברחיצת ידיים הוא שפשוף ורחיצה עם סבון, פעולות שמסלקות חיידקים מהעור. מחקר שנעשה באוניברסיטת ראטגרס שבניו ג'רזי, מצא שמים חמים לא טובים יותר ממים קרים בסילוק חיידקים מסוג אי קולי. למעשה, מים חמים מדי עשויים להגביר את כמות החיידקים, כיוון שהם מזיקים לשכבת ההגנה הטבעית של העור. ואל תשכחו להשאיר את הסבון לפחות 20 שניות על הידיים, אחרת הוא לא יהיה יעיל בהשמדת החיידקים.

מיגור שפעת (צילום: Rolf Otzipka, GettyImages IL)
יתרונות וחסרונות | צילום: Rolf Otzipka, GettyImages IL

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

מה עדיף: להתקלח במים קרים או חמים?

כשזה נוגע למקלחת במים חמים או במים קרים, זה בעיקר תלוי בהעדפה אישית. לכל אופציה יתרונות משלה – ואתם מוזמנים לבחור אילו מהיתרונות קורצים לכם יותר.

מים קרים:

מרעננים: אם אתם מרגישים חסרי אנרגיה, מקלחת במים קרים יכולה לגמרי לסדר אתכם ולעורר לכם את החושים.

משפרים את העור והשיער: מים קרים עוזרים לסגור את הנקבוביות בעור ובכך מונעים חדירת לכלוך ומסייעים לשמור על ניקיון העור והשיער.

מפחיתים סטרס: מרגישים לחוצים? נסו להרטיב את ראשכם במעט מים קרים, זה יעזור לכם להירגע.

משפרים את מחזור הדם: מים קרים מפחיתים את טמפרטורת הגוף, מה שמוביל לשיפור במחזור הדם.

אישה עושה אמבטיה (צילום: George Rudy, Shutterstock)
מים חמים מרגיעים ומעודדים שינה | צילום: George Rudy, Shutterstock

מים חמים:

מרגיעים שרירים תפוסים: מים חמים משחררים שרירים תפוסים ומרגיעים לאחר מאמץ.

מקלים הצטננות: אם התקררתם, מים חמים יכולים לנקות את דרכי הנשימה ואת הריאות.

עוזרים להירדם: לאלו מכם שסובלים מאינסומניה, מקלחת חמה לפני השינה תעזור לכם להירדם מהר יותר.

שימו לב שמים חמים עשויים להזיק לעור רגיש או לגרום ליובש בעור. ואל תשכחו למרוח קרם לחות לאחר המקלחת.

עוד ב-mako בריאות:

>> חוקרים טוענים שמצאו את הסוד לירידה במשקל
>> הטעות הכי גדולה שאתם עושים עם הקפה של הבוקר
>> אלה המאכלים הטובים ביותר להעלמת הצמיגים

מה עדיף: לחפוף במים חמים או קרים?

כמו בכל דבר, גם כאן לכל דרך יש יתרונות וחסרונות. לחפיפה במים קרים יש ככל הנראה יותר יתרונות ממים חמים, אבל החיסרון העיקרי הוא שזה לא הכי כיף לחפוף במים קרים. אך היתרונות הם די שווים וכוללים הפחתת נפח בשיער (למי שזקוק לזה), ניקוי טוב יותר של הקרקפת ושיפור זרימת הדם לקרקפת. לחפיפה במים חמים יש יותר חסרונות מיתרונות, היא יכולה לגרום להיחלשות השורשים ולשבירת השיער. מנגד, מים חמים יכולים לעזור לכם לנקות היטב את השיער.

_OBJ

מה עדיף: לשתות מים קרים או חמים?

יש אנשים שמעדיפים מים צוננים ויש כאלו שתמיד מעדיפים את המים שלהם בטמפרטורת החדר בלי טיפת קירור. השאלה היא, האם לטמפרטורת המים יש באמת השפעה בריאותית? במרבית המקרים, אין הבדל משמעותי בין מים קרים למים חמים מבחינה בריאותית. עדיף לשתות מים קרים לאחר פעילות גופנית מאומצת או ביום חם – כיוון שהם עוזרים להפחית את טמפרטורת הגוף. נוסף לכך, לפי אוניברסיטת קולומביה, מים קרים נספגים מהר יותר בגוף ולפיכך עוזרים לכם להשיב נוזלים לגוף במהירות. מים פושרים יכולים לסייע רבות לאנשים עם רגישות בשיניים ועשויים לשפר את תפקוד מערכת העיכול (אם שותים לפני ארוחת הבוקר).

_OBJ

ומה בנוגע לכאב גרון?

כפי שפירטנו בעבר, יש יתרונות וחסרונות לקור ולחום כשזה קשור לדלקת בגרון. קור מעניק אפקט קירור מקומי על רקמות דלקתיות ועשויה להיות לו השפעה מעכבת על עצבים הרגישים לכאב גרון. אך אין ספק למשקאות חמים יש גם השפעה מיטיבה על כאבי גרון. שתיית נוזל חם מעודדת ייצור ריר ועוזרת לשמן את הגרון.