איך אתם מעדיפים לשטוף פנים בבוקר? במים חמים או במים קרים? סביר להניח שרבים מכם יעדיפו את האופציה הראשונה. מים חמים (או פושרים) הם מעולים לניקיון עור הפנים והסרת לכלוך שמצטבר על העור במהלך היום. אבל גם למים קרים יש את היתרונות שלהם, במיוחד בשגרת הבוקר שלכם. בקיץ וגם בחורף (למרות שקשה), מתברר שממש משתלם לעור הפנים שלכם קצת מים קרים, במיוחד אם אתם נוטים לקום בבוקר עם פנים נפוחות.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם? 

"רבים מאיתנו מתעוררים בבוקר עם פנים מעט נפוחות, גם אם לא צרכנו אלכוהול או מזון עתיר נתרן ביום שלפני. הסיבה לכך היא שבזמן בשינה, התאים שלנו מתחדשים ובהתאם לכך הנקבוביות מתרחבות והפנים נראות קצת נפוחות", מסבירה ד"ר שיל דסאי-סולומון, רופאת עור למגזין wellandgood. "לכן כשאתם פותחים את הברז, אל תכוונו אותו למים חמים במטרה להרגיע את העור. מים קרים הם אלה שבאמת עוזרים".

אישה שוטפת פנים (צילום: shutterstock)
גם בחורף: מים קרים ישפרו את מראה העור שלכם בבוקר | צילום: shutterstock

יש לכם עור שומני? הנה סיבה נוספת למה ממש משתלם לרחוץ פנים במים קרים

בנוסף לכך, מים קרים עוזרים לצמצם את הנקבוביות, הם מעודדים את זרימת הדם ומסייעים לעור להיראות טוב יותר,  לפי ד"ר סולומון. "הם עוזרים להשיב את החיוניות והצבע לעור והם משפרים משמעותית את בהירות העור בכך שהם מזרימים את הדם ולמעשה מעירים את העור שלכם", היא מוסיפה.

עוד ב-mako בריאות:

>> מומחים מזהירים: המגפה שעלולה להרוג 80 מיליון איש
>> 10 סיבות אפשריות שאתם לא מצליחים לרזות
>> למה הגרמנים מקיימים פחות ופחות יחסי מין?

אם יש לכם עור שומני – אתם תיהנו גם מיתרון נוסף. כאמור מים קרים עוזרים לצמצם נקבוביות מורחבות – מה שאומר שזה גם יסייע למראה עור פחות מבריק ופחות שומני. "זאת כיוון שהשמנים המיוצרים בבלוטות החלב בעור מגיעים לפני השטח דרך הנקבוביות בעור. כשהנקבוביות מוקטנות, כמות השמנים (סבום) בעור שלכם תצומצם משמעותית", מסבירה ד"ר סולומון.

אז אם אתם מרגישים שהפנים שלכם נראות עייפות ונפוחות, התחילו את היום עם קצת מים קרים. ואתם ממש לא חייבים "לסבול" הרבה בשביל זה. טבילה או שפריץ קצר במים קרים יכולים לגמרי לעשות את העבודה.