הקורונה הביאה איתה הרבה שינויים בלתי צפויים. רבים מצאו עצמם מבלים הרבה יותר זמן מול המחשב, בין שזה בישיבת זום בעבודה, במפגש זום עם החברים או בארוחת שישי וירטואלית עם המשפחה. זה יצר מצב מוזר למדי, שבו אנחנו מסתכלים על עצמנו יותר מאי פעם. אם פעם ישיבה בעבודה הייתה סביב שולחן בחדר ישיבות – היום היא נראית יותר כמו הפתיח של "משפחת בריידי". בשונה מסלפי, שהוא סטטי, הזום אילץ אותנו להסתכל על הפנים שלנו בתנועה – ולא כולנו אהבנו את מה שראינו.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

זוהי כנראה אחת הסיבות לכך שבחודשים האחרונים נצפתה עלייה בביקוש לניתוחים פלסטיים (גם העבודה מהבית שמאפשרת להחלים לצד עבודה בהחלט עזרה גם). פתאום יותר אנשים רצו לדעת איך לטפל בסנטר כפול, שאצל חלקנו ניתן להבחין בו רק כשהפנים בתנועה. "בין הזווית הסטנדרטית של המחשב או של המצלמה בטלפון, והתאורה בחדר, כל בעיה באזור התחתון של הפנים או הצוואר מודגשת עכשיו יותר מתמיד", מסבירה ד"ר היידי ולדורף, דרמטולוגית המבוססת בניו יורק, שטוענת כי מטופלים רבים שלה החלו לאחרונה להביע דאגה לגבי מראה הצוואר שלהם.

בלי לשלוח קורות חיים: כך תשיגו את העבודה המושלמת (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
הזום גרם לנו להסתכל על עצמנו יותר ממה שאנחנו רגילים | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

ישנן סיבות שונות לכך שהצוואר נוטה להתקמט מהר יותר מעור הפנים. אחת הסיבות לכך היא שהעור שבצוואר שלנו שונה מעור הפנים – והסיבה לכך היא שעור הצוואר צריך לאפשר תנועה בצוואר ובראש. ולכן הוא צריך להיות אלסטי וגמיש יותר. וכשאנחנו מאבדים עם הגיל את הקולגן והאלסטין בעור, זה יכול להשפיע באופן משמעותי על עור הצוואר. "עדיין יש לנו מספיק עור באזור כדי לאפשר תנועה של הראש, אבל עם איבוד האלסטין, העור לא חוזר לעצמו ומתחילים להיווצר יותר קמטים בעור", מסביר ד"ר ברנט סמית', מנתח פלסטי.

>> 

נוסף לכך, רבים נוטים לנטוש את אזור הצוואר כשהם מטפלים בעור הפנים שלהם. קל לשכוח את האזור הזה כשאתם שוטפים פנים ומורחים קרם לחות, אבל למעשה העור בצוואר זקוק לטיפול מסור לא פחות מעור הפנים. סיבה אפשרית נוספת לכך קשורה כמובן לטכנולוגיה – אנחנו מכופפים את הצוואר שלנו כל הזמן, כשאנחנו מסתכלים על מסכי הסמארטפונים וגם זה יכול להשפיע על מראה הצוואר. "שריר הפלטיסמה מייצר מעין רצועות אנכיות בעור וקפלים בשל מתיחה של עור הצוואר. כיפוף הצוואר כדי להזיז את הראש מעלה ומטה גורם לשחיקה ולקמטים באותם קפלים אנכיים, המכונים 'קמטי שרשרת'", מסבירה ד"ר ולדורף.

אישה קוראת בטלפון (צילום: Jacob Lund, shutterstock)
שימוש בטלפונים משפיע על מראה הצוואר | צילום: Jacob Lund, shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> מאמי מייקאובר: המהפך הניתוחי המשולב
>> כל הדרכים לרענן את אזור העיניים
>> למה יש לנו קמטים במחשוף ומה עושים עם זה?

אנטי-אייג'ינג לעור הצוואר

אז מה כדאי לעשות כדי לשמור על עור צוואר בריא, חסר קמטים ופיגמנטציה?

  1. למרוח קרם הגנה
    גם אנשים שמקפידים למרוח קרם הגנה בפנים ובגוף לפני כל יציאה מהבית נוטים לשכוח את עור הצוואר שלהם. הסיבה העיקרית לקמטים היא חשיפה ממושכת לקרני השמש, שעם הזמן פוגעות בתאי העור ומובילות להזדקנות מואצת שלו ולקמטים. הצוואר חשוף לקרני השמש לא פחות מהפנים שלכם, אבל משום מה רבים מזניחים אותו כשזה נוגע לקרם הגנה. אז הקפידו למרוח קרם הגנה גם בעור הצוואר בכל יציאה מהבית.
    אישה מורחת קרם צוואר (צילום: shin sang eun, shutterstock)
    לנהוג בו כמו בעור הפנים | צילום: shin sang eun, shutterstock
  2. להימנע מתנועה מרובה
    אם אתם רוצים להימנע מהנזקים של כיפוף הצוואר בשל שימוש בטלפונים, עליכם להקטין את טווח התנועה כמה שאפשר. כלומר, למתוח כמה שפחות את הצוואר. אז במקום לכופף את הצוואר והראש לעבר הטלפון, כדאי פשוט לקרב את הטלפון אליכם.
  3. לנהוג בו כמו בעור הפנים
    אחד הטיפים הכי חשובים לשמירה על עור הצוואר היא פשוט לשמור עליו כפי שאתם עושים עם עור הפנים. זה אומר שאת כל רוטינת הקרמים שלכם שמיועדים לעור הפנים – כדאי למרוח גם על עור הצוואר. אך דבר חשוב שכדאי להביא בחשבון: העור בצוואר נוטה להיות רגיש יותר מעור הפנים, אז כדאי למרוח תכשירים חזקים יותר (כמו רטינול) בתדירות נמוכה יותר.