אם פעם היינו עומדים מול המדפים ברשתות הפארם ומתלבטים בין שני מותגים שהציעו מוצרים להגנה מפני השמש ושמן גזר אחד, היום שלל חברות מציעות אינספור תכשירים שנועדו להגן עלינו מפני השמש היוקדת.

כדי לעמוד בתחרות הקשה, החברות מפתחות מוצרים חדשים שבנוסף להגנה מפני השמש מציעים שלל פתרונות נוספים במוצר אחד או מפתחים מוצרים מחומרים ייחודיים - הכל כדי לגרום לנו, הצרכנים המבולבלים, לקנות דווקא את המוצר שלהם.

בין הטרנדים הבולטים השנה לדוגמה נמצאים שמני הגוף שמבטיחים בנוסף להגנה מפני השמש גם ספיגה מלאה של החומר וגם עור שנראה שזוף וזוהר יותר (JUVENA, 99 שקלים). עוד טרנד בולט הוא טרנד איכות הסביבה. מוצרים ללא אוקסיבנזון, חומר המונע ממרבית הקרינה המסוכנת שמגיעה מהשמש לחדור לעורנו אבל גם גורם לנזקים לבעלי החיים והסביבה כבר משווק בימים אלו על המדפים ((LIFE 19.90-34.90.

גם המוצרים להגנת עור הפנים עלו מדרגה, ואם בעבר היו מציעים לנו קרם לחות בתוספת מייקאפ ומקדם הגנה נמוך יחסית, כיום רוב החברות העלו את מקדמי ההגנה לרמת SPF 50 על מנת שלא נאלץ לרכוש בנושף עוד שכבת הגנה. (ד"ר עור 150 שקלים).

אבל לא רק מוצרי טיפוח לגוף המכילים הגנה מפני השמש משווקים. לאחרונה כמה חברות פיתחו סדרות שונות לשיער שנועדו לתת לו מעטפת הגנה מפני מנזקי שמש, ים או בריכה (KÉRASTASE PARIS 50-223 שקלים). גם הגברים שביננו לא יישארו מקופחים וסדרה חדשה לעור הפנים ולקרחת הושקה לאחרונה (ד"ר עור 75 שקלים). גם השפתיים לא נשארו מקופחות וניתן למצוא שפתוני לחות עם מקדם הגנה גבוה המכילים ויטמינים C ו-E לצד הגנה spf50 שאינם מכילים מסנן קרינה כימי  (PABA) שעלול לגרום לתגובות אלרגיות בעור. 
(בליסטקס אולטרא SPF50, 15 שקלים).

 

 

בקטגוריה הפונה לילדים הושקו העונה שתי סדרות מעניינות. הראשונה מיועדת לעור רגיש וניתנת למריחה על עור רטוב, כך שניתן לחדש מריחה כל שעתיים אפילו אם הילדים באמצע פעילות במים, והיא גם מותאמת לשימוש באזור העיניים כך שאין חשש למרוח את הקרם בנדיבות על הפנים (LA ROCHE–POSAY, 99 שקלים) וכן ספריי מיוחד שמעבר להגנה שהוא מספק מכיל רכיבים שנועדו לדחות חול VICHY), 109 שקלים).

אבל אין ספק שהטרנד הכי מעניין של העונה הם מוצרי ההגנה לשמש המכילים רכיבים מיוחדים שעל פי החברות נועדו לספק הגנה גבוהה במיוחד מפני קרני השמש. בקטגוריית מוצרי הפנים ניתן לראות גם את כאלו המכילים פנינים שלטענת החברה נועדו לנטרול הקרינה על שטח פני העור ולא בתוך העור כמו במוצרי ההגנה הקלאסיים (הקוסמטיקאית פולה בליק דיין, 180 שקלים), תה מאצ'ה-אנטיאוקסידנט האחראי לנטרול הרדיקליים החופשיים ומסייע בהגנה על העור מפני זיהום האוויר (דרמלוגי'קה, 358 שקלים), תחליב לחות והגנה לתינוקות המכיל סוכר אבוקדו שנועד לחזק את מחסום העור (מוסטלה 170 שקלים), ואפילו קרם המכיל את צמח הקקדו המכיל ויטמין C ושמנים כמו חוחובה וקוקוס שנועדו להחליק את מרקם העור ולטפל בו ( PAYOT , בעלות 69 שקלים)

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

אז מה לקנות?

"מסנני קרינה הם רק חלק מהגנה שלנו מפני השמש", מדגישה ד"ר גילה איזמן, מומחית לרפואת עור בבית חולים איכילוב ובקופת חולים כללית. "צריך לזכור שבגדים הם הגנה הרבה יותר טובה. כובע – במיוחד למי שאין שיער או אפילו בגדים ארוכים ללבישה באוטו, ובנוסף לא להיחשף בשעות החמות הם חלק מהכללים שאנחנו צריכים לשמור עליהם בקיץ".


הדברים שחשוב לשים אליהם לב במסנני קרינה הם קודם כל הגנה מפני קרינת
UVB ו-UVA, הקרניים שנספגות בעור, גורמות להאדמה ויכולות לגרום לכוויות או לסרטן. "חשוב להבין שגם מי שנשרף או אפילו רק השתזף – אוטומטית חלו שינויים בתאי העור ויכולים לגרום לסרטן, בייחוד בגילים הצעירים ואפילו רק מחשיפה חד פעמית", טוענת ד"ר איזנמן. "בנוסף חשיפה מוגברת לשמש גורמת גם להזדקנות העור ושינויים בקולגן ונמצאת יותר בקרני ה-UVA".

עוד ב-mako בריאות:
>> עליתם לאחרונה במשקל? אולי זאת הסיבה 
>> חוששים מסקס? יש לנו כמה טיפים בשבילכם
>> בריא או לא? כל האמת מאחורי הפריכיות

המרכיב השני החשוב במסנני קרינה הוא רכיב ה-SPF, שמצביע על אורך הזמן שבו אנחנו מוגנים מפני השמש לעומת אותו זמן שנחשפנו ללא הגנה. "ה-SPF רלוונטי רק לקרני UVB והוא בעצם אומר שאם העור שלכם מאדים ללא חשיפה לשמש לאחר 20 דקות, בשימוש עם מקדם הגנה שיש לו 50 SPF הוא יאדים רק אחרי 1,000 דקות", מסבירה ד"ר איזנמן.

"חשוב לזכור כי המספרים הללו חושבו בתנאי מעבדה ובפועל אנחנו יוצאים לשמש ומזיעים או נכנסים למים ולכן ההגנה יורדת ולכן ההמלצה של רופאי העור היא להימרח כל שעתיים", היא מדגישה. "עוד דגש שלא הרבה יודעים הוא להעדיף קרם הגנה על ספריי הגנה שנותן שכבה יותר גבוהה מאשר השכבה שספריי הגנה מספק".