כוויות שמש הן תופעה נפוצה, במיוחד במדינה חמה כמו שלנו. כולנו סבלנו בעבר וכנראה נסבול גם בעתיד מכוויות שמש ורובנו גם נצטרך להתמודד עם שאלה אחת שכנראה כבר שאלתם את עצמכם בעבר: האם כדאי למרוח קרם הגנה על כוויית שמש שטרם החלימה? מצד אחד יש את הרצון שלנו למנוע החמרה של הכווייה, אך מצד שני על הכווייה כדאי למרוח אלוורה או קרם אחר להרגעת העור. כמו כן, ייתכן שבקרם הגנה יש חומרים שפחות מומלצים למרוח על כווייה. אז מה כדאי לעשות?

עקבו אחרינו בפייסבוק ותקבלו את כל הכתבות ישר לפיד >

ראשית, כדאי להסביר שיש שני סוגים של קרם הגנה – קרם הגנה מינרלי וקרם הגנה כימי. קרם הגנה מבוסס מינרלים מכונה גם קרם הגנה "פיזי", כיוון שהמינרלים בקרם מהווים חומה פיזית בין העור לקרני השמש. קרם הגנה כימי לעומת זאת, נספג בעור וסופג את קרני השמש – ורק לאחר ספיגתם בעור ישנה תגובה כימית שמסננת אותן.

כוויית שמש (צילום:  Maridav, shutterstock)
עדיף לא להיחשף לשמש כל עוד יש כוויית שמש | צילום: Maridav, shutterstock

כשזה נוגע לכוויות שמש, קרם הגנה שמכיל מינרלים כמו תחמוצת אבץ (Zinc Oxide) יכול לעזור בהפחתת נפיחות, כיוון שמדובר בתרכובת שהיא אנטי-דלקתית. אם הקרם הגנה מספק גם לחות, זה בהחלט יכול גם לעזור לתהליך ההחלמה של כוויית השמש. אך בהחלט פחות כדאי להשתמש בקרם הגנה כימי על כוויית שמש, כיוון שעשויים להיות בו חומרים כימיים שונים שעלולים לגרום לגירוי בעור פצוע.

עוד ב-mako בריאות:
>> מדענים חוששים מהתפשטות של תולעת טפילית
>> רבים טוענים שזו השיטה הכי יעילה לרדת במשקל
>> דיאטנית: מה כדאי לאכול כדי לשפר את חיי המין

אבל אין ספק שההמלצות הטובות ביותר הן:

  1. למנוע כוויית שמש מלכתחילה
    ולא לשכוח למרוח קרם הגנה בכל פעם שאתם יוצאים מהבית. ולהתמרח מחדש כל שעתיים אם אתם שעות רבות בשמש, במיוחד אם נכנסתם לבריכה או לים.
  2. להימנע מלהיחשף לשמש אחרי כווייה
    אתם לא צריכים להתלבט יותר מדי אם למרוח קרם הגנה או לא על כוויית שמש אם אתם פשוט מקפידים להימנע מלהיחשף לשמש אחרי כווייה. הכי פשוט, לא?