מתבאסים שהחיים סביב העבודה המשרדית לא מאפשרים לעשות מספיק בטן-גב בים? אתם לא היחידים. העבודה בתאורה מלאכותית 9 שעות ביום לא בדיוק מאפשרת לנו לספוג הרבה אור שמש. לכן החלטנו לבדוק האם החלון במשרד יכול לעזור לנו לספוג ויטמין D וליהנות משלל ההטבות של קרני השמש.

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

רוב השמשות סופגות כ-97 אחוז מקרני ה-UVB, הגורמות לכוויות ולסוגים מסוימים של סרטן עור. ואילו הזכוכית בחלונות סופגת כ-37 אחוז מקרני ה-UVA, קרני אור שיכולות לגרום למלנומה וגורמות לפגיעה בדנ"א ולהזדקנות מואצת של העור. זה משתווה לקרם הגנה בעל SPF30 – כלומר, אתם עדיין יכולים להשתזף מבעד לחלון, לקבל נמשים ואף להישרף, אם אתם ליד חלון שמשי במיוחד לאורך זמן.

עם זאת, חלונות ברכב הם מעט שונים, מאחר שיש שכבת פלסטיק המפרידה בין שתי שכבות הזכוכית. כך היא חוסמת את כל קרני ה-UVB ו-80 אחוז מקרני ה-UVA. זה אומר שהסיכויים שלכם להשתזף ברכב קטנים יותר, אך אם אתם נמצאים הרבה זמן בנסיעות, מומלץ למרוח קרם הגנה.

אישה מורחת קרם הגנה (צילום: Rober Simon Antony, Shutterstock)
לא כמו להשתזף בים, אבל קרוב | צילום: Rober Simon Antony, Shutterstock
עוד ב-mako בריאות:
>> 10 הרגלים היגיינים שאתם חייבים להיפטר מהם
>> הולכים לישון מאוחר וקמים מוקדם? תקראו את זה
>> בפעם הראשונה בעולם: השתלת פין מלאה 

כמה ויטמין D אפשר לספוג דרך החלון?

ויטמין D מסייע לווסת את כמות הסידן והפוספט בגוף, ושומר על עצמות, שיניים ושרירים בריאים. מחקרי עבר הראו קשר בין רמות נמוכות של ויטמין D להשמנת-יתר, רמות גבוהות של כולסטרול ואף מחלות לב בקרב ילדים. לכן חשוב לוודא שאתם נחשפים לאור השמש ומקבלים ויטמין D.

אז למי שעובד 8-9 שעות בתוך משרד ורואה בעיקר אור יום דרך החלון – האם זה מספיק כדי לספוג את הוויטמין? לצערנו, התשובה היא לא. ויטמין D מיוצר בגוף שלנו כשהוא נחשף לקרני ה-UVB, הנחסמות על ידי החלון. ישנם גלים מסוימים מסוימים שאורכם מאפשר להם לחדור מבעד לחלון, אך אורך הגל הדרוש לייצור ויטמין D אינו עובר החסימה ולפיכך לא ניתן ליהנות מההטבות של ויטמין D בתוך המשרד.

החדשות הטובות הן שאם אתם עובדים במשרד, אתם ממילא זקוקים להפסקות מדי פעם כדי למתוח את הרגליים ולהניע את הגוף מהישיבה הממושכת, אז נצלו את ההפסקות הללו כדי גם לספוג קצת ויטמין D מחוץ לאופן ספייס.