יולי 2022 היה חודש שובר שיאים בבריטניה, עם כמה ימים של חום קיצוני, שבחלק מהאיזורים הגיע לראשונה אי פעם ל-40 מעלות, שריפות מרובות ומיעוט גשמים – שהפכו אותו לחודש היבש ביותר בממלכה בעשורים האחרונים והכניס חלקים ממנה לבצורת. כעת, כשבועיים לאחר שיא החום, סקר חדש חושף כיצד השפיע האקלים הקיצוני על עמדותיהם של הבריטים.

הסקר שבוצע עבור אתר החדשות independent ופורסם מוקדם יותר השבוע חושף כי כמעט שבעה מתוך 10 אנשים בבריטניה אומרים שגל החום שובר השיאים שיכנע אותם שצריך לעשות יותר כדי להתמודד עם משבר האקלים. 69% מתוך 2,315 הנשאלים אמרו שהם משוכנעים באופן משמעותי שהמדינה צריכה לעשות יותר כדי להתמודד עם שינויי האקלים, בעוד רק כ-30% העידו כי גל החום שכנע אותם לנקוט פעולה אישית להפחתת השפעתם המזיקה על הסביבה.

בשיא החום ב-19 ביולי הגיעו הטמפרטורות בלונדון ובאזורים נוספים בבריטניה למעל 40 מעלות צלזיוס, ושברו את שיא כל הזמנים. על פי ההערכות באותו שבוע נרשו קרוב לאלף מרי מוות עודפים בעקבות החום. תוצאות הסקר מצאו הבדלים בין אזורים שונים בבריטניה, כאשר בלונדון שחוותה מעל ל-30 שריפות בשבוע האחרון של יולי, אחוז המשוכנעים כי יש לנקוט פעולה חמורה יותר להתמודדות עם משבר האקלים היה הגבוה ביותר- 78%. הסקר מצא גם הבדל מגדרי, 75% מהנשים אמרו שהן משוכנעות יותר שנדרשת יותר פעולה בהשוואה ל-63% מהגברים.

בכל הנוגע לפעולה אישית, 30 אחוז מהנשאלים אמרו שגל החום שכנע אותם לאכול פחות בשר – פעולה שהיא בין האפקטיביות ביותר עבור הפרט לצמצום טביעת הרגל הפחמנית, 32 אחוז שוכנעו לטוס פחות ו-36 אחוז אמרו שהחום שכנע אותם להשקיע במכונית חשמלית.

בהתייחס לממצאים אלו אמר זאק גולדסמית', שר הסביבה הבריטי, כי הציבור צודק בציפייה שלו שהמששלה תעשה יותר "יש גבול למה שאנשים פרטיים יכולים לעשות, אבל ממשלות קובעות את הכללים שבתוכם פועל השוק, אלא אם כן השוק יכיר בסיכונים של נזק סביבתי ובערך של כוכב לכת בריא, נמשיך לנוע במהירות בכיוון הלא נכון".

מתוך הפעולות האישיות שיכולים יחידים לנקוט, הפחתת צריכת המזון מן החי היא בין המשפיעות ביותר והקלות ביותר ליישום. חלקאות מן החי אחראית על כ-18 אחוז מפליטות גזי החממה העולמית – ענף התעופה לשם השוואה, אחראי לכ-2 אחוזים מהפליטות. מהסיבה הזו מומחים רבים סבורים שהפחתת צריכת הבשר היא צעד מתבקש במאבק במשבר האקלים. בעקבות גל החום האחרון יצאה העמותה הטבעונית VIVA! בקמפיין הקורא לממשלת בריטניה לחייב הוספת "תווית אקלים" לתפריטים במסעדות, כך שכל אדם יוכל לדעת מהו המחיר הסביבתי של המנה שהוא בוחר.