רומא: פיצה (צילום: Naomi Bassitt, Istock)
יש פיצה, ויש פיצה | צילום: Naomi Bassitt, Istock
לארוחה משפחתית: אייסברג וולקנו
פיצה עגולה, דקיקה ואיכותית עם תוספות בילט-אין. מי שרוצה להשתולל יזמין פיצה עם שלושה סוגי בשרים, פיצה בייקון וסחוג או פיצה עם קרם ארטישוק. אנחנו התאהבנו ב”מחוננת” - שילוב מושלם של גבינה כחולה, פרושוטו ותאנים. לקינוח: גלידות אייסברג, ויש גם מזרקה בחוץ בשביל הילדים.

[כיכר המזרקה, נמל תל אביב, טל’ 03-6026000]

על השדרה: אלורה
פיצות אישיות מבצק דק ופריך, שנאפות בתנור עצים. לכו על הפיצה הנפלאה עם קרפאצ’ו סינטה דקיק או על תוספות קלאסיות כמו פיצה ארוגולה טרייה עם פרמזן, ואפשר גם להרכיב גרסאות עצמאיות מרשימת התוספות שבתפריט. הבונוס: מרפסת שמשקיפה אל השדרה הכי יפה בתל אביב.

[רוטשילד 60 תל אביב, טל’ 03-5665655]

המיוחסת: הבסטה
לא הייתם חושבים להזמין פיצה במסעדת השוק האופנתית הזו, אבל יש לקוחות שחוזרים רק בשבילה. תמורת 98 שקל תקבלו פיצה אישית עם קרם פרש, תפוחי אדמה, גבינת עיזים, אספרגוס, כמהין שחורות ושני חלמונים. מדי פעם משנים את הרכב התוספות, אבל הבסיס נשאר: בצק נאן הודי קריספי ודקיק וטעם אלוהי, שיישאר לכם בפה לאורך זמן.

[השומר 4 תל אביב, טל’ 03-5169234]

דירוג פיצריות: אלורה (צילום: אילן נחום, יחסי ציבור)
אלורה. פיצה אישית מבצק דק ופריך | צילום: אילן נחום, יחסי ציבור

שכונתית עם פאסון: הפיצה
“על כל פשעים תכסה אהבה” (משלי). זה המשפט שמצוטט מעל הפתח של תנור הלבנים במקום, אבל במקרה הזה - על כל פשעים תכסה מוצרלה. היא מגיעה על פיצות אישיות או “חצי אישיות” דקות עם תוספות מושקעות (גם להרכבה עצמית) ורוטב עגבניות נפלא. במצטיינות: פיצה אנטיפסטי ופיצה אנשובי וארטישוק יהודי, ויש גם פוקאצ’ות עם תוספות לחובבי הבצק העבה.

[בוגרשוב 51 תל אביב, טל’ 03-5281077]

היוקרתית: טוטו
חומרי הגלם הכי טריים ואיכותיים שאפשר לשים עליהם יד בישראל על בצק דק ופריך בעל שוליים פראיים נפוחים. אחרי שתקחו ביס, תבינו את ההיגיון בלהזמין פיצה במסעדת יוקרה. מומלצות: פיצה סרדינים עם ביצה ובוטארגו או פיצה לבנה עם בייקון ופטריות.

[ברקוביץ’ 4 תל אביב, טל’ 03-6935151]

דירוג פיצריות: הפיצה (צילום: אילן נחום, על השולחן)
הפיצה. על כל פשעים תכסה מוצרלה | צילום: אילן נחום, על השולחן

אוכלים בעמידה: טוני וספה
מלכת הפיצות במשקל עם בצק דק (אבל לא דקיק) ותוספות קלאסיות באווירת פאסט פוד איכותית. אין סלייס קטן מדי, פשוט בוחרים מלבנים מכמה סוגים ומתיישבים על הספסל ברחוב. ביאנקה 3 גבינות ופטה עגבניות הן רק דוגמאות בודדות. מומלץ לחכות למגשים טריים שיצאו מהתנור.

[דיזנגוף 267 ורוטשילד 140 תל אביב, טל’ 03-6858888; שנקר 18 הרצליה פיתוח, טל’ 09-9577788]

הירושלמית: P2
הפיצרייה הכי טובה בירושלים, ודי אם נגיד שהבצק הדקיק והקריספי הזכיר לנו את זה של “טוטו”. התוספות מונחות על הבצק במשורה, מה שהופך את הפיצה לאחת הקלילות שטעמנו. מומלץ: ארטישוק איטלקי עם בזיליקום טרי ועגבניות - בפיצה אישית עגולה או ברבעים (שהם בעצם משולשים כפולים). ואל תשכחו לטעום את הטירמיסו המשובח והטראפלס לקינוח.

[קרן היסוד 36 ירושלים, טל’ 02-5634805]

דירוג פיצריות: טוני וספה (צילום: אילן נחום, על השולחן)
טוני וספה. פאסט פוד איכותי | צילום: אילן נחום, על השולחן
הירושלמית 2: פיצה איטליה
המצטרפת הטרייה לז’אנר הפיצה במשקל. הבצק טעים מאוד (גם אם לעיתים קצת עבה מדי) והתוספות טריות (על השילוב של זיתים ותירס היינו מוותרים). מן המומלצות: פיצה ביאנקה ארבע גבינות, פיצה פטריות עם פלפלים חריפים ופיצה יוונית עם פטה, בצל וזיתים. יושבים על הבר ובוהים בפיצאיולי הצעירים, שעובדים מול התנור על המגש הבא.

[עמק רפאים 38 ירושלים, טל’ 02-5661550]

לאכול וללכת: פיצה סלייס
הפיצרייה השכונתית היחידה מהדור הוותיק, שנכנסה לעשירייה שלנו. הסניף התל אביבי נסגר, וכעת פועל רק הסניף המקורי ברמת השרון. הבצק האוורירי והמבעבע שיוצא מתנור הלבנים ורוטב השום האגדי עושים את ההבדל בינה לבין האחרות. התוספות ברובן בסיסיות - מזיתים שחורים ועד תירס - אבל יש גם פפרוני, שינקן ואנטיפסטי. מזמינים מגש או הולכים על סלייסים אישיים.

[סוקולוב 72 רמת השרון, טל’ 03-5409239]

איטלקיה אמיתית: רוסטיקו
7 סוגי פיצה עגולה, דקה וקלאסית יוצאים מתנור האבן ומונחים על צלחות עץ בלי יותר מדי התחכמויות. רוטב העגבניות טעים ומתקתק, הבצק פריך ודק ושילובי התוספות יצירתיים במידה. קרם כמהין ושמנת בפיצת הפטריות או בצל סגול מקורמל בפיצה גורגונזולה הם השדרוגים הקטנים והנפלאים שמשאירים טעם של עוד. שווה לנסות גם את הפיצה המתוקה עם שוקולד וחלב מרוכז. [רוטשילד 15 ובזל 42 תל אביב, טל’ 03-5100039]

 

* גיליון יוני של מגזין "על השולחן" מוקדש לאוכל רחוב. השף אבי ביטון מגלגל פלאפל עם עוף, חצילים קלויים וסרטנים; השף אביב משה עושה כבוד לשווארמה ומציג את ערכת השווארמה המושלמת; שפים ועיתונאי אוכל מתוודים על מאכלי הרחוב האהובים עליהם מהבורקס של משפחת מלוקה בשוק רמלה ועד לחמניית קשר בחביתת ירק ברחוב שלמה; וקובי בנדלק ועפר אלמליח מלמדים כיצד להרכיב את הסנדביץ' המושלם. כל אלה ו-65 מתכונים נוספים ניתן למצוא בגיליון יוני של המגזין. להשיג בחנויות ובאתר על השולחן.

>> והנה המדריך של פיצה גוסטו להכנת הפיצה הביתית המושלמת