אין תמונה
כיפלי פלאפל. אלוהים, כמה שאנחנו זקנים

כיפלי פלאפל, תלמה

אחת היכולות שמידרדרות עם הגיל היא היכולת לקלוט ג'אנק. אנחנו הרגשנו את זה ביתר שאת עת טעמנו (עלק טעמנו. טחנו) את הכיפלי החדש, בטעם פלאפל. פתאום הרגשנו, בלי כחל וסרק, את הנתרן, השומן וכל הרעות החולות שמהן מורכבים עורקים סתומים. אבל מכיוון שאף אחד צריך לסבול מזה שאנחנו זקנים – נתייחס לחטיף החדש באובייקטיביות וללא משוא פנים. ובכן, הוא מלוח מאוד, מתובל עזות בטעמי פלאפל, ממש כמו הביסלי המקביל, ומחייב לפחות גאלון מים ליד. חוץ מזה הוא אוורירי ושמנוני ונחמד יחסית לז'אנר, אף שכמובן לא מתקרב לקרסולי הכיפלי בצל או הגריל. אין מה לעשות, טעם פלאפל תמיד יישאר האנדרדוג.

שורה תחתונה: מלוח נורא, מצמיא נורא, אבל לא חסר חן. 2 כוכבים.

מחיר: 5 שקלים לשקית של 50 גרם.

אין תמונה
סדרת מאפים Brunch & Crunch. מאכזב

סדרת מאפים Brunch & Crunch

אין ספק שזה מפתה: ופל בלגי, ופל אמריקאי, פרצלס ובלינצ'ס – כולם במרחק פתיחת דלת המקפיא ושהייה בת 5 דקות בתנור או על מחבת. מפתה מאוד. גם הניחוחות שהם מפיצים אחרי החימום מגרים. מגרים מאוד. עד כדי כך שרוק נקווה בפה רק מהמחשבה על המפגש בין הפחמימה לבלוטות הטעם. אלא שאז הם נפגשים, ורובם מותירים טעם של אכזבה. כנראה שהמוצרים בסדרת המאפים להקפאה Brunch & Crunch מצטיינים במהירות ההכנה, אבל פחות בטעם. הבצק של הוופלים הבלגי והאמריקאי לא איכותי והוא הרבה יותר מדי מתוק. גם הבלינצ'ס (גבינה ותפוחים) סובל ממתיקות יתר, אבל מרקמו דווקא עובר את החימום בשלום, כי בלינצ'ס מראש לא נדרש לקראנצ'יות. הפרצל דווקא עבד לנו – הוא טעים ומתחמם היטב. אבל בגדול: ציפינו ליותר. כמו שאמא תמיד אמרה – בחיים אי אפשר לעשות קיצורי דרך.

שורה תחתונה: לא מספיק טוב. 2.5 כוכבים.

מחירים: 15 שקלים לחבילה (12 במהלך חודש דצמבר).

אין תמונה
וינה אייס קפה. פחות, ועדיין מתוק לאללה

וינה אייס קפה

קפה קר חדש בישראל – ולא מאלה שצריך לבקש מהאיש בדלפק אלא כזה שפשוט מורידים מהמדף. מוצר שנמכר בחנויות הנוחות ולא מצריך תקשורת עם בני אדם? אנחנו כבר בעד. ולעצם העניין: מותג הקפה האוסטרי "וינה" עשה עלייה, ומבטיח קפה איכותי עם חלב אמיתי בארבעה טעמים: קלאסי, וניל, קפוצ'ינו מחלב דל שומן ושחור (את שני הראשונים אל תנסו אם משקלכם יקר לכם. שמנת מתוקה ומלא, מלא קלוריות). אז טעמנו, ואנחנו חייבים לומר שלא ממש הצלחנו לגבש דעה על איכות הקפה – וזאת מפאת כמויות הסוכר ששטפו לנו את החך. מביני דבר, שטעמו קפה קר קנוי או מאה בחייהם, אומרים שבאופן יחסי למוצרים המקבילים קפה וינה ממש לא נורא מתוק, ואנחנו מאמינים להם. לנו, על כל פנים, זה הרגיש כמו ממתק.

שורה תחתונה: נחמד, מתוק מאוד. לא לחובבי קפה כבדים, כי הטעם של הקפה די ממוסך. 3 כוכבים.

מחיר: 12 שקלים לכוס חד פעמית. להשיג בחנויות הנוחות, AM-PM, טיב טעם, סטופ מרקט, סופר-יודה, סופר באבא ובקיוסקים.

אין תמונה
כל קרוטון מלמיליאן. ויש גם למרק

קרוטונים למרק ולסלט, מאסטר שף

לאחרונה גילינו שמחה חדשה וגדולה בחיינו הצנועים: שמחת הלחם בתוך הסלט. ברור שידענו שאפשר לעשות את זה, ואפילו פרסמנו כמה מתכונים שווים של סלט עם לחם, ובכל זאת – האסימון נפל סופית רק עכשיו. מביני הדבר טוענים שלסלט יש להוסיף לחם עשיר שכבר עבר את ימי השיא שלו. אנחנו אוהבים את הסלט שלנו בכלל עם לחם קל, שנקלה קודם בטוסטר טוב טוב.

כל הנאום הזה בא רק כדי להבהיר שהקרוטונים החדשים לסלט (וגם למרק) של חברת מאסטר שף (אין קשר לתכנית), עם הקונדיטור המוכשר דודו אוטומזגין על האריזה – תפסו אותנו מוכנים ובשלים. לכמה ערבים הסכמנו לזנוח את הדיאטה ולהמיר את צנימינו הדלים בקרוטונים החדשים – בטעם בזיליקום ועגבניות ו-4 דגנים בטעם שום, בצל ופטרוזיליה. למרות שהבנו את החן שבמוצר, בסופו של הניסוי בחרנו לחזור ללחם הקלוי שלנו. היתרון של המוצר הזה – היותם של הקרוטונים פריכים מאוד מאוד – נחווה בעינינו דווקא כחיסרון. אין מה לעשות, אנחנו אוהבים את הקרוטונים שלנו ספוגים ברוטב (או במרק), ולא אוטונומיים וחזקי אופי.

שורה תחתונה: לאוהבי הקרוטונים הקשים, שלא מתרצים גם אחרי שהות ארוכה יחסית בנוזל. 2.5 כוכבים.

מחיר: 19.5 שקלים לאריזת 350 גרם.

שוקולד mooi (צילום: דן לב,  יחסי ציבור )
שוקולד mooi. יש מקום לשיפור | צילום: דן לב, יחסי ציבור

שוקולד mooi

כשנכנס לחיינו המותג mooi, בהתחלה עם עוגיות בלבד, היינו חשדניים. לקח לנו אי אילו מוצרים להבין שמדובר במותג ראוי, עם מתוקים שראויים לשבת בארוננו. אז עכשיו פורצים לחיינו השוקולדים של המותג, והנה אנחנו שוב חשדניים – הזמן יגיד אם בצדק.

שתי סדרות יצאו למותג: שוקולד עם מילוי (טירמיסו, אגוזי לוז ואספרסו) ושוקולד מריר (72 ו-85 אחוז, ואחד עם גרידת תפוז). אם להתחיל מהסוף – לא מצאנו כאן את השוקולד שישנה את חיינו. אגוזי הלוז היה נחמד אבל הזכיר בעיקר קפה בטעמו, הטירמיסו כבר ממש הרגיש כמו שוקולד קפה לכל דבר (כולל שברי פולים קטנים ומשמחים), ודווקא האספרסו היה פחות קפאי ויותר יבשושי. המריר עם התפוז, שהתהדר ב-67 אחוז מוצקי קקאו, היה נחמד, אבל כבר מר וכהה מדי בשבילנו.

שורה תחתונה: הטירמיסו טוב, השאר בסדר. 3 כוכבים.

מחיר: 12 שקלים לטבלת שוקולד מריר, 17 לשוקולד עם מילוי (אבל שימו לב – מדובר באריזות של 150 גרם).

>> איזו קונדיטוריה מציעה את הסופגניות הכי טעימות?

>> כל המתכונים לסופגניות
>> כל המתכונים ללביבות