צהרי היום ואנחנו נמתחים לנו בעצלות על חוף אקזוטי, בירה זורמת בעורקינו, בזמן שהקולגות ממשיכים לנשום אבק ולהחוויר תחת הפלורסנט במשרד (והשמחה לאיד רק משדרגת את החופשה שלנו). אבל אז מגיע יומנו וגם אנחנו צריכים לחזור לשגרה המוכרת. איך מתמודדים עם הידיעה הזו מבלי להיות מוצפים בקוקטייל של חרדות? נסו את השיטה של היועצת השיווקית קארן טייבר לילנד, שמורכבת מארבעה מהלכים עיקריים. לא תתחרט.

1. התרכזו בעיקר

עזבו את הפרטים הקטנים, גם אלוהים כבר מזמן לא מתמקד בהם. מה שחשוב לדעת זה מה פספסתם כשהייתם בחופשה החלומית שלכם? האם הפרויקט שעבדתם עליו ונתתם לו את נשמתכם לפני שיצאתם לחופשה התמוסס כלא היה או שהוא עדיין חי ובועט? האם מישהו פוטר ורווח לכם או להיפך, האם גייסו מישהו חדש וזה מריח כאילו העתיד שלכם בחברה מוטל בספק?

תתפלאו, אבל הרבה יכול לקרות במשך שבוע אחד, או פחות מזה. חברות יכולות לקום וליפול ברצועת זמן שכזו. אם אתם רוצים להתעדכן בזמן, ולמנוע את נפילת הלסתות שלכם במסדרונות החברה כדאי לשמור על קשר עם קולגה קרובה גם בזמן שאתם בחופשה, ותעשו את אותה מחווה בשבילו כשהוא נוסע, כמובן רק אם הוא לא מתנגד לזה בתוקף.

רשימה של יהודים בקמפוסים (צילום: Shutterstock)
לא הכל חייב להיכנס | צילום: Shutterstock

2. ערכו רשימות

סדר עדיפויות זה שם המשחק. בזמן שלא הייתם, הגיעה לתיבת המייל שלכם רשימה ארוכה של מיילים, בקשות, תהיות ודרישות שונות ומשונות. מי מהן הכי חשובה? זו מהבוס, או מהצוות, או בכלל מהלקוחות? אם שכחתם לעדכן במייל חוזר שאתם בחופשה, כדאי לקחת נשימה ולחזור לכל מי שרק אפשר במייל ואם אתם ממש בכושר אז מחווה אנושית בשיחה טלפונית תתקבל בברכה, כדי לעדכן שקיבלתם את הפנייה, ותוך כך וכך ימים או שעות תטפלו בנושא.

זכרו שבממוצע, על כל יום שנהניתם כאילו אין מחר, אתם משלמים בשעת עדכון. כלומר חופשה של שבעה ימים תדרוש מכם הקרבה של שבע שעות חפירות ועדכונים. אל תנסו להשתלט על כל הקטסטרופה הזו תוך יום אחד וגם לא תוך יומיים, היו כנים עם עצמכם ועם הסביבה ותבטיחו שבשבוע הקרוב אפשר יהיה לסמן וי.

משרד מבולגן (אילוסטרציה: By Dafna A.meron, shutterstock)
נקו את השולחן | אילוסטרציה: By Dafna A.meron, shutterstock

3. עשו סדר בבלגן

מכירים את מטריצת ניהול הזמן של סטיבן קובי? הנה ספר שכדאי יהיה לקחת אותו אתכם לחופשה הבאה. בספרו "שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד", קובי מדבר על ארבע דרכים בהן אנו מתנהלים בזמן הנתון: פעולות דחופות וחשובות, פעולות חשובות ולא דחופות, פעולות דחופות אך לא חשובות, ופעולות שלא דחופות ולא חשובות.

ברגע שאתם שבים לעבודה אחרי חופשה, אתם מסתערים על כל מה שדחוף וחשוב, כל המשימות שדורשות טיפול מיידי: פרויקט במשבר, כיבוי שרפות, פגישות והכנות שמחייבים עמידה בלוח זמנים. לרוב, זה מגיע למצב של דחוף וחשוב כי לא תכננתם בזמן, או כי פשוט נעדרתם. בכל מה שחשוב ולא דחוף או דחוף ולא חשוב, טפלו בימים הבאים, ואת כל מה שלא חשוב ולא דחוף, כנראה שלעולם לא תגיעו אליו.

אשת עסקים חולמת על חופשה הזמן עבודה במשרד (אילוסטרציה: By Dafna A.meron, shutterstock)
אל תחזרו בבת אחת | אילוסטרציה: By Dafna A.meron, shutterstock

4. שמרו על הקצב של הנופש

מה יצא לכם מזה אם לאחר שמדדי הלב ולחץ הדם התייצבו סוף סוף במשך שבוע, עם השיבה לעבודה מפלס הסטרס שוב עולה? אתם רק תהרסו לעצמכם את השיזוף. טעות לחשוב שאחרי המנוחה שהרווחתם אתם אמורים לפרוץ בסערה אל המשרדץ הדרמה הזו לא תרשים אף אחד. תגלו שכדי להיות יותר ממוקדים ויעילים, תצטרכו דווקא להמשיך לקחת "חופשות" אבל במנות קטנות - כלומר, לצאת להפסקת קפה ולהפסקת צהריים ולהתעכב לסמול טוק במטבחון. השתדלו לעשות זאת בעיקר בימים הראשונים לאחר החזרה מחופשה. מחקרים מראים כי מספר הפסקות במהלך יום עבודה הוא המקבילה האנושית לתנומות יומיות של חתולים. ההפסקות מאפשרות לחזור למשימות ולעבודה כשאתם יותר ממוקדים ורעננים, או לפחות לתכנן את החופשה הבאה שלכם.