דירוג המיליארדרים של "פורבס" הכתיר את קיילי ג'נר למיליארדרית הצעירה ביותר בעולם. ג'נר, בת 21 ועם הון של מיליארד דולר, שברה בכך את השיא של מארק צוקרברג, שנכנס לדירוג "פורבס" לפני 11 שנים בגיל 23. אז איך הגיעה האחות הצעירה של קים קרדשיאן, ששמה היה ידוע עד לפני כמה שנים רק לחובבי תוכניות הריאליטי ומדורי הרכילות, לדירוג העשירים של "פורבס"?

יזמת בת 17

ג'נר הקימה את החברה שלה, שנקראה בתחילה Kylie Lip Kits וכיום נקראת קיילי קוסמטיקס, כשהיתה בת 17 בלבד. היא סיפרה בראיונות כי ההחלטה להקים את המותג נבעה מחוסר הביטחון שלה בתור נערה לגבי השפתיים שלה. 

באותה תקופה עוררו תמונותיה של ג'נר בשפתיים מלאות השערות רבות במדורי הרכילות לפיהן היא מילאה אותן באופן מלאכותי, אולם היא התעקשה כי מדובר באיפור בלבד. בהמשך הודתה כי אכן ביצעה מילוי קוסמטי לשפתיה, אך בשנה שעברה סיפרה שהוציאה את המילוי.

מעסיקה רק 15 עובדים

בחברה של ג'נר מועסקים רק 15 עובדים, מהם שבעה בלבד במשרה מלאה. היא עצמה אחראית לרעיונות למוצרים, ומי שמייצר אותם היא חברת Seed Beauty. ההזמנות והמכירות נעשות דרך אתר המכירות Shopify. אולם גם את מעט העובדים בחברה ג'נר עצמה לא צריכה לנהל. מי שאחראית על הניהול השוטף של העסק היא אמה קריס – שמנהלת ביד רמה את כל העסקים המשפחתיים, ויש הרבה כאלה - שעושה זאת תמורת נתח של 10% בהכנסות.

ותודה לאינסטוש

כיאה לבת דור ה-Z שגדל עם סמארטפון ביד, רוב השיווק של החברה של ג'נר נעשה ישירות דרך חשבונות המדיה החברתית שלה, ובעיקר באינסטגרם. חשבון האינסטגרם שלה הוא אחד מעשרת הנעקבים ביותר באפליקציה, עם 128 מיליון עוקבים, ש-75% מהם בני 24-18. כשהעלתה ג'נר בשנה שעברה תמונה ראשונה של בתה סטורמי, התמונה נהפכה לפוסט הפופולרי ביותר באינסטגרם, עם 18.7 מיליון עוקבים, שיא שנשבר רק כשמישהו החליט לעקוף אותו, בעזרת ביצה.

את ההשפעה האדירה שיש לג'נר על קהל הגולשים אפשר היה גם לראות בשנה שעברה, כשציוץ שלה בטוויטר על כך שנמאס לה מסנאפצ'ט הוביל לנפילה במחיר המניה של החברה האם סנאפ, ומיליארד דולר נמחקו משווי השוק שלה.  

מהדורה מוגבלת

חלק מאסטרטגיית המכירות של ג'נר היא הוצאת מוצרים ב"מהדורה מוגבלת", מה שגורם ללקוחותיה לחשוש שיחמיצו את ההזדמנות לקנות אותם. ערכות השפתונים הראשונות שלה, שהוצעו במחיר של 29 דולר, אזלו בתוך פחות מדקה, והאתר של החברה קרס מרוב עומס.

לפי "פורבס", קיילי קוסמטיקס, שמוחזקת כולה בבעלות ג'נר, רשמה מכירות של 360 מיליון דולר בשנה שעברה. עסקה שעליה חתמה ב-2018 עם רשת מוצרי הקוסמטיקה אולטה (Ulta) אף תרמה לעליה של 9% בהכנסות. החברה החלה את דרכה כיצרנית של שפתונים אך כיום מציעה עשרות מוצרי איפור וקוסמטיקה.

View this post on Instagram

SETTING POWDERS by @kyliecosmetics

A post shared by Kylie (@kyliejenner) on

 עשתה הכל לבד?

ב"פורבס" מגדירים את ג'נר כ- self-made, כלומר, מיליארדרית שעשתה את הונה בעשר אצבעותיה, ואף הציבו אותה ביולי בשער הגיליון שכלל דירוג של נשים כאלה. רבים ביקרו את "פורבס" על הגדרתה של ג'נר כאישה שעשתה את כל הונה בעצמה, לאור העובדה שהיא מגיעה ממשפחה בעלת אמצעים ונתמכה בהקמת העסק שלה על ידי אמה. ב"פורבס" הסבירו כי ההגדרה של המגזין ל- self-madeהיא "אנשים שבנו חברה או עשו הון בכוחות עצמם, במקום לרשת חלק ממנו או את רובו". בסולם של 1-10 שהמציא המגזין למדידת העצמאות שבה אנשים עשו את הונם, קיבלה ג'נר ציון 7.

יודעים מה הסיפור הבא של mako כסף? כתבו אלינו money@mako.co.il

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות:

לנשים בעולם אין גישה לסלולר - וזה עולה למפעילות 700 מיליארד דולר
טים קוק הגיע עם עוד מנכ"לים לבית הלבן - טראמפ פנה אליו בטעות כ"טים אפל"