מי מאתנו לא נדרש מדי פעם להגיע למוסך? כלי רכב דורשים טיפול תקופתי ותחזוקה שוטפת, כמו גם במקרים של תקלה בלתי צפויה או נזק כתוצאה מתאונה. הלחץ ו/או דחיפות הצורך בתיקון או בטיפול, עלולים לכוון אותנו למוסך הראשון שנתקל בו, בניסיון "להיפטר" כמה שיותר מהר מן הבעיה. התוצאה, פעמים רבות, לא תהיה לשביעות רצוננו, אם בשל טיב התיקון, משך הזמן או עלויות גבוהות.

בגלל כל אלו, הכניסה למוסך עבור רבים היא חוויה מלחיצה. אז מה הפתרון? ידע. מידע מקדים יכול להפוך את אותה חוויה מלחיצה לקלה, פשוטה ובעיקר רגועה יותר. "הניסיון הרב שצברנו בתחום הרכב לימד אותנו כי ככל שנאסוף מידע, נקבל מפרט מסודר של מרכיבי הטיפול, נשווה בין הצעות מחיר ונקרא חוות דעת קודמות של צרכנים על רמת המקצועיות והשירות של המוסך, כך נגיע אליו בביטחון וגם נצא ממנו מרוצים". אומרת סיגל עוז, מנכ"לית "גלגלים".

מכונאי רכב מוסך (צילום: Shutterstock)
הכניסה למוסך עבור רבים היא חוויה מלחיצה | צילום: Shutterstock

עוז מונה 6 טיפים שיכולים להפוך כל כניסה למוסך לחוויה רגועה:

1. השוו מחירים – בשנים האחרונות למדנו להשוות מחירים כמעט בכל תחום: עמלות בנקים, ביטוח, קניות בסופר, בתי מלון, טיסות ועוד. בגלגלים, ניתן לשלוח בקשה לכל טיפול תקופתי, תיקון מכני או תיקוני פח וצבע ולקבל הצעות מחיר מפורטות, בזמן אמת, ממוסכים שונים ברחבי הארץ. נמצא כי קיימים פערי מחירים של עשרות אחוזים ויותר בין הצעות המחיר.

2.אספו מעט מידע – למרביתנו, אפשר להודות, חסר ידע בכל האמור לטיפולים התקופתיים ברכב. אם נברר לפני ההגעה למוסך מה עלינו להחליף במסגרת הטיפול ונלמד להכיר מעט את המושגים, כגון מה זה חלף מקורי ומה זה חלף תחליפי, נגיע למוסך עם היכרות בסיסית וביטחון רב יותר, הלחץ יעלם והדיאלוג עם המוסכניק יהיה מובן יותר.

3. קבלו הצעה כתובה – הצעה כתובה מראש ובה מפרט הטיפול תצמצם את ההסתברות לפער בין מה שהציעו לנו במקור לבין מה שנשלם בפועל. לא סתם אנו שואלים בסיום הביקור במוסך: "מה הנזק?" ואנחנו לא מתכוונים לרכב, אלא לכיס. המוסכים שמשתפים פעולה עם "גלגלים" נבחרו בקפידה ושמחים על ההזדמנות לענות בצורה מסודרת, המונעת אי הבנות עם הלקוח. ההצעות המתקבלות מפורטות ברמת איזה טיפול בדיוק ייעשה, איזה חלף יוחלף, האם שוטפים את הרכב וכמובן, המחיר.

4. בחרו את סוג המוסך  – כשאתם עומדים בפני השלב של בחירת המוסך, קיימת הבחנה בין שלושה סוגי מוסכים. מוסך "מורשה היבואן", שהוסמך על ידי היבואן לטפל ברכבי היצרן אותם מייבא. מוסך "מומחה", שקיבל הכשרה והסמכה מטעם משרד התחבורה לטיפול ברכבים מיצרן/ים מסוימים ומוסך "כללי". ניתן לפנות לכל אחד מסוגי המוסכים ובלבד, שהמוסך הינו מורשה מטעם משרד התחבורה.

5. למדו מניסיונם של אחרים – נוהגים לומר "אין חכם כמו בעל ניסיון". האמצעים הטכנולוגיים והמידע ברשת מאפשרים לנו ללמוד מחוכמת ההמונים. רגע לפני הבחירה במוסך, כדאי ללמוד על החוויה של בעלי רכבים אחרים לאחר הטיפול או התיקון במוסך. בגלגלים תמצאו חוות דעת מהם תוכלו ללמוד מהי רמת השירות, המקצועיות, האם המוסך עמד בלוח הזמנים שהבטיח והאם המחיר אטרקטיבי והוגן.

מוסכניק (צילום: Wavebreakmedia, Istock)
אם נדע יותר לפני הביקור במוסך, הפוביה מהסיטואציה תעלם והדיאלוג עם המוסכניק יהיה קל יותר | צילום: Wavebreakmedia, Istock

6. קבעו תור מראש - בדיוק כמו שלרופא לא נגיע ללא תור (אלא אם מדובר במצב חירום), כך גם לא רצוי להגיע למוסך בלי תיאום מוקדם. הסיבה לכך כפולה – תיאום מראש, כמו בתיאום מול מסעדה, יאפשר למוסך לשמור לנו מקום פנוי בלוח העבודה ויחסוך לנו זמן המתנה; בנוסף, תיאום מראש יאפשר למוסך, בחלק מהמקרים, להזמין מראש את החלקים הנדרשים עבור הטיפול/תיקון.