האם מתן בונוסים או התמודדות מול אחרים גורמת לנו לשנות התנהגות באופן שונה? ניסוי חדש מוכיח שלא. תחשבו על זה בפעם הבאה שאתם רוצים לנצח את מי שיושב לידכם במשרד

כשמודדים אותנו, זה משפיע על ההתנהגות שלנו. השאלה שאנחנו רצינו לשאול במחקר שלנו: "האם כשאנחנו מוסיפים אלמנטים של משחקיות, למשל, אפליקציות הליכה או ספורט, האם זה גם משפיע על ההתנהגות עוד יותר?".

האם נתאמן או נלך יותר בגלל שאנחנו מרוויחים נקודות או בגלל שאנחנו בתחרות עם משתמשים אחרים?

כדי לבדוק את השאלה הזאת יצרנו שלוש אפליקציות שונות: אחת רק מודדת, אחת מודדת את ההליכה אבל גם נותנת נקודות, ואחת עושה את אותם דברים מודדת, נותנת נקודות, אבל גם מתחרה, מאפשרת לאותו משתמש להתחרות עם 20 משתמשים אחרים.

הרצנו את הניסוי על 60 משתתפים, 20 משתתפים בכל תנאי. ולאחר ניתוח התוצאות גילינו שכל המשתתפים שלנו הלכו יותר. כולם הלכו ב-50% יותר. כלומר, המדידה משפיעה על התנהגות ומשפיעה על פעילות האם המשתמשים שהיו בתנאי עם קבלת נקודות או בתנאי של תחרות עם משתמשים אחרים הלכו יותר מאלה רק של תנאי של מדידת ההתנהגות בלבד? לא. כולם הלכו יותר באותה מידה.

אז מה אנחנו לומדים מזה? שמדידה משפיעה. אם מודדים אותנו, זה משפיע לנו על ההתנהגות. זה נכון ללימודים ולסטודנטים ושציונים משפיעים על ההתנהגות שלי בכיתה. זה נכון לילדים שמודדים התנהגות שלהם. זה נכון לעובדים במקום עבודה שמודדים אותם.

אם מודדים אותי במקום העבודה כדי לתת לי בונוס כפרס אני אעבוד יותר קשה מאשר כשרק ימדדו אותי? לא בטוח. אם מודדים אותי ומייצרים לי תחרות עם אנשים בעבודה האם אני אעבוד בצורה יותר אפקטיבית מאשר רק המדידה בלבד? לא בטוח.

טכנולוגיה נמצאת סביבנו כל הזמן, אפליקציות, מכשירים, מודדים אותנו ונמצאים סביבנו כל היום. אז כדאי מאוד שנהיה מודעים להשפעה הזאת.

התוצאות של מחקר אקדמי רלוונטיות למקרה הפרטי שנחקר ולא למקרה הכללי. למאמר עצמו חפשו בגוגל: deconstructing gamification