למרות שנת קורונה מאתגרת במיוחד, 2021 הטיבה במיוחד עם כל תעשיית הרכב המקומית, לרבות היבואנים הסדירים וגם הזעירים/מקבילים. כמות שיא של למעלה מ-300 אלף רכבים נמכרו כשהדרמה הגדולה כמובן מתרחשת בסגמנט החשמליות, עם קפיצה דרמטית של 10,000 רכבים 100% חשמליים שעלו על כבישי ישראל, לעומת כ-1,500 בשנת 2020, כ-60% מהם מדגמי טסלה מודל 3. שיא המכירות השנתי טומן בתוכו גם כמה שיאים ״מקומיים״ כמו מסירת הטויוטה קורולה ה-300,000 מאז הושק הדגם לראשונה בישראל אי שם ב-1992, ולמעלה מ-43,000 מסירות של המותג יונדאי, גם כן שיא של כל הזמנים למותג. 2021 גם היתה שנה מצוינת עבור קיה. המותג הקוריאני צמח ב-56% במסירת רכבים חדשים ביחס ל-2020 והתבסס במקום השני בטבלת מותגי הרכבים הנמכרים ביותר בשנה החולפת.

עם הפנים קדימה ל-2022, צפויים לנחות אצלנו דגמים מעניינים במיוחד שישפיעו מאוד על שוק הרכב המקומי, אז הנה כמה שמות שכדאי לזכור:

קיה EV6

המכונית החשמלית של קיה שהיא למעשה האחות התאומה של יונדאי איוניק 5 שהושקה כאן ב-2021, מציגה עיצוב שונה לחלוטין מזה שפגשנו באיוניק, לצד גרסת קצה מטורללת עם 577 כ״ס ונתון תאוצה מ-0 ל-100 קמ״ש שעומד על 3.5 שניות, שלצער כולנו לא קיימת באיוניק 5 וכל מה שנותר לנו זה להחזיק אצבעות שהיבואנית טלקאר תביא אותה לישראל בייבוא סדיר. הגרסאות ״הרגילות״ של ה-EV6 מציעות הספק וטווח זהה לאלו של האיוניק 5, עם הנעה אחורית או כפולה, וכמובן פיצ׳ר ה-V2L הגאוני, המאפשר להפעיל כמה מוצרי חשמל במקביל, באמצעות פתח הטעינה.

Kia Sportage (צילום: יחסי ציבור)
Kia Sportage | צילום: יחסי ציבור

קיה ספורטאז׳

המכונית ששברה את שוק ה-SUV מבחינת התמחור אי שם ב-2015, כשהציעה ״ג׳יפון״ במחיר של משפחתית, מגיעה אלינו בדור חמישי, עם שלל חידושים וכמובן DNA שהיא חולקת עם אחותה התאומה והמוצלחת, היונדאי טוסון. הספורטאז׳ הוצגה בעולם לראשונה גם עם הנעה היברידית והיברידית נטענת, נקווה ששתי הגרסאות הללו גם כן יעשו עלייה לישראל במהלך 2022, אז גם צפויות להגיע גרסאות זהות של יונדאי טוסון החדש.

Genesis GV60 (צילום: יחסי ציבור)
Genesis GV60 | צילום: יחסי ציבור

ג׳נסיס GV60

המכונית השלישית ברשימה גם כן מגיעה מקונצרן יונדאי-קיה הקוריאני, רק שהפעם בחזית יש את הסמל של ג׳נסיס, חטיבת היוקרה שהחלה את דרכה בישראל בפברואר 2022. ג׳נסיס GV60 היא המכונית החשמלית הראשונה אי פעם של ג׳נסיס שתוכננה מאפס כחשמלית, והיא תכנס אל סגמנט צומח במיוחד בתחום הפרימיום, הקרוסאוברים הקומפטיים. לצד עיצוב ייחודי שלא מיישר קו עם שאר דגמי המותג, GV60 צפויה להגיע לכאן בגרסאות של הנעה כפולה או אחורית, ועם טווח ריאלי של כ-400-450 ק״מ. אגב, לצד ה-GV70, ג׳נסיס צפויה להנחית בישראל גם את ה-GV70 Electrified, הגרסה ה-100% חשמלית של ה-SUV שהפך ללהיט המכירות של המותג בארץ ובעולם וגם זכה בתואר The 2022 SUV of the Year מטעם מגזין הרכב הנחשב MotorTrend.

The BMW i4 eDrive40 (צילום: יחסי ציבור)
The BMW i4 eDrive40 | צילום: יחסי ציבור

 

BMW i4

מכונית הסדאן החשמלית הראשונה אי פעם של BMW צפויה להיות השלישית של מותג היוקרה מגרמניה בישראל, לאחר השקת ה-iX3 וה-iX שהושקה עם הבאזר, רגע לפני 2022. ה-i4 הוצגה בעולם עם טווח ריאלי של כ-450-480 ק״מ בין טעינות כולל גרסת קצה מסדרת ה-M שמציגה נתונים של 544 כ״ס, הנעה כפולה ו-3.9 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש. 

טסלה מודל S

למרות שיש כאלה המשייכים את הטסלה מודל 3 לסגמנט היוקרה, על הנייר מדובר במכונית עממית לחלוטין הנמכרת בארה״ב עם תג מחיר התחלתי של $39,000 ״בלבד״. אבל, במהלך 2022 צפויה להגיע לכאן הבשורה האמיתית של המותג, לפחות לדעתי, שתעשה לא מעט צרות למותג היוקרה. טסלה מודל S מתחילה בארה״ב עם תג מחיר של כ-$80,000, ואצלנו היא צפויה להתחיל בסביבות החצי מיליון ש״ח. בתמורה לזה תקבלו בגרסת הקצה שלה, נתונים כמו 2 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש, טווח ריאלי של קצת יותר מ-500 ק״מ וכ-1,000 כ״ס.

Tesla Model X (צילום: יחסי ציבור)
Tesla Model X | צילום: יחסי ציבור

טסלה מודל X

ה-SUV היוקרתי של טסלה, המבוסס על הפלטפורמה של המודל S גם כן צפוי להגיע אלינו במהלך השנה, בגרסאות של חמישה, שישה או שבעה מושבים. כמו המודל S, גם טסלה מודל X עברה מתיחת פנים משמעותית ומתבקשת במהלך 2021, בעיקר בתא הנוסעים. הטווח המקסימלי של גרסת ה-Long Range צפוי לעמוד על כ-550-560 ק״מ ריאלי, כמובן לצד נתוני תאוצה של מכוניות על: 3.9 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש ועד 1,020 כ״ס בגרסת הקצה.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV

המלך של סגמנט השבעה מושבים, שהתחדש ב-2021 בדור הרביעי שלו, ינחית כאן במהלך 2022 את הגרסה ההיברידית נטענת שלו, המאפשרת טווח נסיעה של 57 ק״מ על חשמל בלבד, לצד מערכת הנעה חדשה לכל ארבעת הגלגלים, S-AWC. בניגוד לדגם היוצא, מיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש יגיע גם בגרסת שבעה מושבים.

Hyundai Tucson (צילום: יחסי ציבור)
Hyundai Tucson | צילום: יחסי ציבור

 

יונדאי טוסון היברידי

אין צורך להרחיב יותר מדי על הדור החדש של אצולת סגמנט ה-SUV. למרות שרק נחת בישראל במהלך 2021, הדור החדש של הטוסון כבר מכר למעלה מ-4,300 יחידות, ובמהלך השנה הקרובה הוא צפוי להציג גרסה היברידית לראשונה בדגם הזה, מה שיהפוך אותו לעוד יותר נחשק בקרב קהלים חדשים.

יוסי צרפתי הוא פרסומאי ובזמנו הפנוי מתחזק את האתר carblog.co.il

תמונות באדיבות היצרנים.