כסף
כסף

הצצה ראשונה לתחנה התת קרקעית של הרכבת הקלה בתל אביב

אחרי עיכובים של שנים, בעוד שנה היא תהיה פה. הרכבת הקלה הופכת למציאות. ככה נראית תחנת אלנבי, עשרות מטרים מתחת לאדמה. זהירות מהמרווח

מערכת mako כסף | mako | פורסם 15/07/21 16:00 
בניית תחנת אלנבי של הרכבת הקלה, 14 ביולי 2021
צילום: יוסי זליגר, פלאש/90

העבודות מעל הקרקע נמשכות, אבל מתחת לאדמה הרכבת הקלה כבר מקבלת צורה. על פי מנכל נת"ע, חיים גליק, הנסיעות המסחריות יחלו כבר בנובמבר 2022. כזכור, תאריך היעד המקורי היה אוקטובר 2021. 

בניית תחנת אלנבי של הרכבת הקלה, 14 ביולי 2021
בניית תחנת אלנבי של הרכבת הקלה, 14 ביולי 2021|צילום: באדיבות נת"ע

אתמול נערך סיור עיתונאים בתחנת אלנבי,  אחת מ-10 התחנות התת קרקעיות בקו האדום ( מתוך 34 בסך הכל) .שמקימה חברת נת"ע. מדובר בתחנה מתקדמת המשלבת אלמנטים בטיחותיים כמו דלתות הנפתחות רק כשהרכבת עוצרת לשמירה על טמפרטורת התחנה ובטחון הנוסעים.

בניית תחנת אלנבי של הרכבת הקלה, 14 ביולי 2021
בניית תחנת אלנבי של הרכבת הקלה, 14 ביולי 2021|צילום: יוסי זליגר, פלאש/90

על פי התכנון, בכל שלוש וחצי דקות תעצור רכבת בתחנה. הרכבות צפויות להסיע יותר משני מיליון נוסעים בשנה.

בניית תחנת אלנבי של הרכבת הקלה, 14 ביולי 2021
בניית תחנת אלנבי של הרכבת הקלה, 14 ביולי 2021|צילום: באדיבות נת"ע

בעומק של 35 מטרים מתחת לאדמה, התחנה בנויה כמקלט בעת הצורך למקרה של מתקפה כימית והותקנו בה מסננים עצומים ומטהרי אויר.

בניית תחנת אלנבי של הרכבת הקלה, 14 ביולי 2021
בניית תחנת אלנבי של הרכבת הקלה, 14 ביולי 2021|צילום: באדיבות נת"ע

עלות בניית תחנה כחצי מליארד שקלים. 

בניית תחנת אלנבי של הרכבת הקלה, 14 ביולי 2021
בניית תחנת אלנבי של הרכבת הקלה, 14 ביולי 2021|צילום: באדיבות נת"ע

הקו האדום ינוע בין בת ים לפתח תקווה דרך ת"א , רמת גן בני ברק וגבעתיים. נבנו בו 54 קילומטרים של מסילות עם 1,500,000 קוב בטון.

בניית תחנת אלנבי של הרכבת הקלה, 14 ביולי 2021
בניית תחנת אלנבי של הרכבת הקלה, 14 ביולי 2021|צילום: באדיבות נת"ע

במקביל ממשיכים בנת"ע לעבוד על בניית הקו הסגול והקו הירוק. על פי תכנית העבודה, ההפעלה המסחרית המתוכננת של הקו הסגול תהיה בשנת 2026 וכעבור שנה אמור להתחיל לפעול הקו הירוק.

תגובות סגור
...טוען
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן