זהו. הכפפות הוסרו והמשחק מתחיל. או כמו שניסח את זה האיש שבקיר: "עכשיו התושבים מתחילים להבין שההון האמיתי בעיר הזו הוא ההון החברתי".

מי שחווה אתמול על בשרו את הפגיעה הכלכלית הכי קשה הוא דודו שקיבל מרומי סכום נמוך מאוד עבור השתתפותו בפרויקט השבועי ובנוסף מוסה על ידי 8 מתושבי העיר והגיע לתחתית הטבלה (רגע אחרי שהוא ניצל על ידי הצופים בבית). במה לא האשימו אותו? שהוא אסטרטג, שהוא לא משחק ממקום נקי, שהוא יהיר, שהוא רכלן ושהוא בריון. דודו קיבל מהתושבים ציון אפס ביחסי אנוש והסרט שהוא אוכל עכשיו רק התחיל.

במפתיע, אנחנו חיים היום בעולם כלכלי של שיתופי פעולה, של פרגון הדדי ושל חלוקת משאבים וידע. עסק קטן שרוצה לשרוד היום בשוק, לא משנה באיזה תחום, חייב להתחבר לעסקים קטנים אחרים כדי להרים את עצמו למעלה, ואפילו כדי להפוך לאוטוריטה בתחומו.

החיבורים האלה לאנשים אחרים הם אלו שיוצרים את הבידול העסקי שכל בעל עסק מחפש. לא סתם מתחמי העבודה המשותפים פורחים בשנים האחרונות, עוד ועוד קבוצות לבעלי עסקים כמו BNI ישראל ואחרות תופסות תאוצה, ויותר עסקים מבינים היום שאם הם רוצים להרים כנס הם חייבים לכלול בו כמה שיותר שיתופי פעולה עם בעלי עסקים אחרים כדי למשוך את הקהל.

עסק שרוצה להתבלט קודם כל יבחן שיתופי פעולה עם עסקים משלימים ואפילו עם מתחרים כדי לפתוח את עצמו לקהלים חדשים, להחליף ידע עם אחרים באותו תחום שיכולים לשתף בהצלחות ובכישלונות שלהם, במה עובד להם בניהול העסק ומה לא, לקבל זוויות ראייה חדשות, להתייעץ, לסגור עסקאות משותפות והכל- כדי לשרוד כלכלית.

"אתה לא יכול לבחור מי יאהב אותך וכמה יאהב אותך. זה לא לבחירתך", טוען דודו ולא מבין כמה הוא טועה. הגישה הזו של אני אהיה מי שאני ואעשה מה שטוב לי ואסתמך על קהל הצופים בבית עלתה לו השבוע בהרבה מאוד כסף.

וזה לא שהוא לא מנסה. הוא לוקח את רומי לשיחות בזמן שהיא מנהלת את הפרויקט השבועי ומנסה להשפיע על החלטתה. אבל רגע אחרי שהוא מבין שזה לא הלך לו- הוא מתחיל ללכלך עליה ורומי, הכוכב העולה בשמי הבית, משתמשת במידע הזה כדי לספק עוד קצת נשק לתושבים שגם ככה רק מחפשים אותו. גם סיגל, שותפתו לבית מחליטה בסוף למסות אותו וכשהוא מתעמת אתה והיא מודה בכך הוא מפטיר לעברה: "זה המשחק", אבל לא עושה דבר כדי לתקן את המצב.

"אם אני לא מקבל השבוע (כסף) מהקהל כנראה אני צריך לעשות חושבים עם עצמי. איפה אני לא בסדר", הוא קובע. ובכן הוא אומנם קיבל השבוע כסף מהקהל אבל גלגלי ההצלה האלו לא ימשיכו לאורך זמן. אם הוא רוצה להתקדם במשחק הוא חייב ליצור לו בריתות יותר חזקות מלהתמרמר עם לימור או אפילו לנכס את הודיה האנמית אך הנוחה להשפעה כדי לשרוד כלכלית.

כמו בחיים, עסק קטן כיום יכול לתת את השירות הכי טוב אבל אם הוא לא ישווק את עצמו נכון- הוא פשוט לא ישרוד כלכלית לאורך זמן. דודו, מסתמך על קהל לקוחות שלהם הוא מספק את הסחורה- הצופים בבית. אבל באיזשהו שלב גם להם ימאס לראות אותו "נותן את השירות" שהם רגילים לראות ממנו ואז כבר לא יהיה מי שיציל אותו בדרך להתרסקות הכלכלית- החוצה מהמשחק.