בעוד יוניליוור מודיעה היום (א') כי תעלה את המחירים לשוק המוסדי (ומבטיחה כי ההתייקרות לא תגיע לרשתות השיווק), דיפלומט מסכמת את הרבעון הראשון של שנת 2023: צמיחה בהכנסות  לכ-791 מיליון שקל, בהשוואה לכ-672 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.

פחות מחודש אחרי שהחברה הודיעה כי היא נאלצת להעלות מחירים בגובה של עד 30 אחוזים על שורת מותגים, ותירצה זאת בהעלאת מחירי הספקים, מגיעה השורה התחתונה: הכנסות החברה עלו הן מגידול אורגני בפעילות החברה בישראל ובחו"ל והן מאיחוד לראשונה של חברות חדשות.

בדו"ח שמפרסמת היום ההנהלה מצוין כי הרווח הנקי של קבוצת דיפלומט ירד, וברבעון הראשון של שנת 2023 הסתכם בכ-21 מיליון שקל בהשוואה לכ-28 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2022. הירידה ברווח הנקי (השורה התחתונה של הדו"ח) נובעת לטענתם עקב שחיקת הרווחיות הגולמית של החברה על חלק ממוצריה בישראל, גידול בחוב הפיננסי של החברה לצד העלייה בשיעורי הריבית, וכן מעלייה בהוצאות בגין הפרשי שער.

אבל שימו לב לנתון הבא: ברבעון הנוכחי דיפלומט השלימה כמה רכישות שמן הסתם הקטינו את סעיף הרווח. בחודש מרץ 2023, השלימה דיפלומט את העסקה לרכישת 51 אחוזים מחברת "דורות", חברה שמוכרת מוצרי ירק ותיבול קפואים וזאת בתמורה לסך של כ-76 מיליון שקל. בחודש ינואר 2023 השלימה דיפלומט את רכישת נווה פארמה וביגדם. שתי החברות פועלות בתחומי הפארמה ותוספי התזונה. במסגרת ההסכמים רכשה דיפלומט 65 אחוזים ממניות חברת נווה פארם תמורת כ-81 מיליון שקל וכן כ-90.2 אחוזים ממניות חברת ביגדם תמורת כ-15 מיליון שקל.

כל זה לא ממש מסתדר עם ההבטחה שנתנה דיפלומט בתחילת החודש: "רבים מהספקים שלנו העלו מחירים כבר במהלך 2022 ואנחנו ספגנו אותם נכון להיום. אנו ממשיכים לעשות מאמץ להשאיר מוצרים ללא שינוי מחיר וכך נשתדל גם בעתיד".