ענקית המזון יוניליוור הודיעה היום (ראשון) על העלאת מחירים עבור מוצריה ב"שוק המוסדי" הכולל בין השאר את המסעדות והמלונות החל מ-1 ביולי. בחברה מתחייבים כי ההתייקרות לא תגיע לרשתות השיווק והשוק הקמעונאי. יוניליוור היא היצרנית של דגני הבוקר תלמה ובהם כריות וקורנפלקס, של שוקולד קליק ושל מוצרי ניקיון וכביסה כגון בדין, דאב, פינוק ועוד. עליית המחירים הנוכחית תעמוד בממוצע על 7% - וצפויה להשפיע בעיקר על רטבים, מיונז ומוצרי מזון.

סיקור N12

לפני כחצי שנה העלתה מחירים וספגה ביקורת חריפה מהציבור ואף הוחרמה על ידי רשתות השיווק. באותו מהלך הפסידה יוניליוור עשרות מיליונים. בעקבות החרמת רשתות השיווק, חלו מחסורים בחלק ממוצריהם של יוניליוור ברשתות למשך חודשים ארוכים.

דרישתה של ענקית המזון ממשיכה גל התייקרויות שהחל בתחילת החודש עם ההכרזה על העלאת מחירי מוצרי החלב בפיקוח, וכך גם הלחמים. בין החברות והספקיות שייקרו מאז את מוצריהן: תנובה, אסם, שטראוס, דיפלומט, טרה, ויליפוד ורקיט בנקיזר.

על אף ההתחייבות של יוניליוור להעלות את המחירים רק עבור השוק המוסדי, מניסיון העבר עולה שבפעמים רבות מהלך כזה של הספקיות הוביל להתייקרות גם בסופרים זמן קצר לאחר מכן.