אין תמונה
מתוך המירוץ להר המכשפות. מקום ראשון

ארוך מדי, אלים מדי, נועז מדי, מורכב מדי. כל שמות התואר אליהם ניתן להצמיד את המילה "מדי" חברו יחד לתאר את "השומרים", העיבוד הקולנועי של הבמאי זאק סניידר לספר הקומיקס המיתולוגי, שבשבוע שעבר כבש את פסגת טבלת שוברי הקופות בארצות הברית אך לא הצליח למשוך את הבאזז הראשוני בעקבות הביקורות המעורבות.

השבוע מפנה "השומרים" את מקומו לטובת "המירוץ להר המכשפות", המותחן הבדיוני מבית היוצר של אולפני וולט דיסני וחידוש ללהיט משנות ה-70'. דוויין "דה רוק" ג'ונסון הוא נהג מונית תמים המוצא את עצמו בלב מצוד ממשלתי אדיר מימדים, כאשר הוא מגלה ששני הילדים שאסף למכוניתו הם חייזרים הניחנים בכוחות על וכל רצונם להגיע במועד לטרמפ שלהם בחזרה הביתה. אנה סופיה רוב ואלכסנדר לודוויג הם הילדים האבודים וגם קרלה גוג'ינו בעסק. הקופות הגיבו היטב והתוצאה: הכנסות של 25 מיליון דולר ומקום ראשון בטבלת שוברי הקופות. אגב, קרלה ג'וג'ינו מופיעה גם ב"שומרים" כך שבסך הכול עבר עליה סופ"ש מוצלח למדי.

"השומרים", כאמור, יורד למקום השני עם הכנסות של 18 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 86 מיליון. ירידה של כמעט 70 אחוז בהכנסות לעומת שבוע הפתיחה. האם מדובר בחזרה על תרחיש "הענק" של הבמאי אנג לי, כלומר עיבוד קומיקס מוערך אמנותית אך כושל מסחרית? ימים, ולא הרבה, יגידו.

במקום השלישי, איך לא, עוד כניסה חדשה לסרט אימה. הפעם "הבית האחרון משמאל", מותחן נטול כוכבים (השחקנית המוכרת ביותר בצוות היא מוניקה פוטר), אודות כנופיה אלימה הרוצחת שתי ילדות ומוצאת מקלט בבית הנופש המבודד של אחת מהן. ואולם, תוכניתם משתבשת כאשר הוריה של הנרצחת המכירים היטב את הבית מנצלים את המצב לתכנון נקמה סדיסטית במיוחד. הסרט גרף 14.6 מיליון דולר.

בעוד יתרת העשירייה כוללת בעיקר סרטים וותיקים בסימן ירידה, את הטבלה חותמת עוד כניסה חדשה למקום העשירי לקומדיה "מיס מרס". סרט נעורים דל תקציב ונטול כוכבים על צעיר המתעורר מתרדמת של ארבע שנים, מגלה שאהובתו הבתולית מימי התיכון עברה מייק אובר והפכה סמל מין נחשק בעקבות שער פרובוקטיבי במגזין גברים, ויוצא למירוץ לרוחבה של ארצות הברית בניסיון להשיב אותה אליו. הסרט גרף 2.3 מיליון דולר.

אין תמונה
מתוך המירוץ להר המכשפות. מקום ראשון