אוסטרליה

באז לורמן האוסטרלי החל את דרכו כיוצר נועז ומסקרן במגרשו הביתי והתפתה למנעמי הוליווד ולא בטוח שזה עשה לו טוב. אחרי הצלחתו המפתיעה של סרטו הראשון, "Strictly ballroom", לורמן המציא מחדש את שייקספיר בגרסת הגנגסטרים ל"רומיאו ויוליה" ואת ז'אנר המיוזיקל ב"מולן רוז'". אז נשאר תלוי באוויר עם השאלה הגדולה מכולן: מה עכשיו? היות ומדובר במעריץ מושבע של אפוסים גדולים מהחיים, לורמן ניסה לביים סרט אוטוביוגרפי על חייו של אלכסנדר הגדול. פרויקט שהוקפא אחרי שאוליבר סטון הוציא את "אלכסנדר" שלו קודם (סרט שהפך לכישלון מהדהד). עכשיו לורמן מגשים את חזונו לביים אפוס רומנטי ענק בטעם של פעם, עם נופים פראיים, עלילה המשלבת אהבה ומלחמה, מאות ניצבים, סטים תקופתיים מרשימים המושמדים בחדווה, וכמובן שירות צדדי נאה למשרד התיירות האוסטרלי. 

האם לורמן ניסה ליצור את גרסת המילניום החדש ל"חלף עם הרוח"? כך זה נראה, כאשר לנעליה של סקרלט או'הרה נכנסת ניקול קידמן (פליטת "מולן רוז'") כליידי שרה אשלי, אריסטוקרטית אנגליה המגיעה לערבות הפראיות של אוסטרליה לנהל חווה שקבלה בירושה. באין לה מושג איך להציל את העסק המשפחתי הקורס היא שוכרת את שירותיו של דרובר (יו ג'קמן), בוקר מחוספס וגבר גבר, והשניים יוצאים להעביר עדר בן אלפי ראשי בקר דרך הערבות הפראיות של צפון היבשת. מובן שבשוך החשדנות ההדדית הראשונית תפרח אהבה גדולה בין הוורד האנגלי והקקטוס האוסטרלי, מה גם שהשניים יצאו מנצחים לא רק במאבק באיתני הטבע אלא גם בצבא הפולש היפני שהחליט להפגיז את חופי אוסטרליה ולגרור את היבשת החמישית לקרבות מלחמת העולם השנייה. מתכון בטוח ללהיט? לא בהכרח. מתברר שעדרי בקר, יפנים וניקול קידמן בסרט אחד זה קצת יותר מדי. כך קרה ש"אוסטרליה", שהופק בתקציב של 130 מיליון דולר, גרף עד כה בארצות הברית 41.7 מיליון דולר בלבד ונחשב הפלופ הגדול של עונת הסתיו. תזמון: 167 דקות.

רוק'נרולה

הנישואים למדונה הפכו את גאי ריצ'י לסלב על אך במקביל חסמו יצירתית את מי שסומן בתחילת דרכו כתשובה הבריטית לקוונטין טרנטינו. קריירת הבימוי שלו זכתה בזמנו לספתח מדהים עם שני סרטי פולחן מושלמים בתחומם: "לוק, סטוק ושני קנים מעשנים" ו"סנאץ'". מאז, ריצ'י כאילו נמוג ונעלם. ניסיונו לביים קומדיה רומנטית בכיכובה של אשתו לשעבר "Swept away")) היה אחד האירועים הקולנועיים המביכים של העשור, וסרטו הבא "Revolver")) נעלם בלי להותיר זכר. ב"רוק'נרולה" שוב מלהטט ריצ'י במיומנות בין אלימות מדממת, דיאלוגים מבריקים ומצחיקים עד דמעות ושלל טיפוסים ססגוניים מהעולם התחתון של האיסט אנד בלונדון. שובו של הבן האובד? לא נכחיש זאת. די בצפייה בעשר הדקות הראשונות של הסרט להבין שאין לו, ומעולם לא היה לו, מה לחפש בשיעורי קבלה. יש גם עלילה אודות נוכל רוסי המגלגל תרמית נדל"ן ענקית בלב לונדון שבעקבותיה מיליוני ליש"ט הופכים זמינים לראשון שינצל את ההזדמנות. מה שמשגר את כל בריוני העולם התחתון בעיר, וגם כוכב רוק דועך ומכור לסמים, למרוץ מטורף אחרי הכסף הגדול. כדרכו, מציב ריצ'י בלב הסרט אנסמבל רחב של שחקנים המצטיינים במילוי תפקידם, בראשם ג'ררד בטלר הסקוטי ("300") בתפקיד מאפיונר המכונה "אחת שתיים", טנדי ניוטון, ג'מה אטרטון, טום ווילקינסון והשחקן הבריטי העולה טובי קבל בתפקיד הרוקר המסומם ג'וני קוויד. בארצות הברית עלה "רוק'נרולה" לפני שלושה חודשים וגרף 5.6 מיליון דולר. תזמון: 117 דקות.