איגוד השידור האירופי בהודעה חריגה: "אנחנו כרגע חוקרים תקרית שדווחה לנו המערבת את הנציג ההולנדי. הוא לא ייקח חלק בחזרות עד להודעה חדשה. אין לנו תגובה נוספת בנושא כרגע, ונעדכן בהתפתחויות". ההערכות מדברות על פרובוקציה שתכנן המתמודד, יוסט, לבצע בחזרה הגנרלית ואולי תפס, אך מדובר כרגע במידע לא מבוסס שרץ במרכז המדיה במאלמו, לצד דיווחים אחרים על עימות פיזי בינו לבין צלמת. חשוב לציין: אם המתמודד ההולנדי לא יופיע גם הערב - לא תהיה לו הצבעת שופטים. בנוסף, הסיר יוסט פוסטים רבים הקשורים לאירוויזיון מדף האינסטגרם שלו.

כאמור, יוסט קלן לא עלה לבמה לבצע את השיר שלו Europapa, למרות שהשתתף כעשרים דקות לפני כן בחלק שבו מציגים את המתמודדים. באותה חזרה עדן גולן נאלצה להתמודד עם מחאה דווקא מבן אדם שהחזיק תג עיתונאי באולם וקרא לעברה "פרי פלסטין".

View this post on Instagram

A post shared by mako (@mako.il)

קלן אתמול ניסה לבייש את עדן במסיבת העיתונאים כשכיסה את עצמו בדגל בכל פעם שהיא ענתה לתקשורת על שאלות. ואפילו התפרץ וצעק "למה לא" כשנציג ה-EBU ניסה להסביר לה שהיא לא חייבת לענות לשאלה המתריסה של העיתונאי הפולני ("איך את מרגישה עם זה שהנוכחות שלך מסכנת את כולם כאן?"). עדן התעקשה לענות: "אני חושבת שכולנו כאן מסיבה אחת בלבד, וה-EBU עושה עבודה מצוינת בלאחד את כולם ולהגן על כולם, ולשמור על הביטחון של כל מי שנמצא פה", אמרה וזכתה למחיאות כפיים.

יואב צפיר, ראש המשלחת הישראלית סיפר הבוקר: "סימנתי לה שהיא לא חייבת לענות, אבל ידעתי שהיא פשוט יודעת לענות. היא ענתה תשובה גאונית, אמרה שהאחריות על האיגוד האירופי והחמיאה להם שהם עושים עבודה נפלאה. תשובה מבריקה".