פרקליט המדינה עמית איסמן החליט אתמול (רביעי) לפתוח במשפט חוזר לרומן זדורוב, מי שהורשע בשלוש ערכאות שונות ברצח תאיר ראדה ז"ל לפני 15 שנה. הוקם צוות פרקליטים שיבחן מחדש את התשתית הראייתית הקיימת בתיק נגד זדורוב, כשבפרקליטות מעריכים כי קיים סיכוי סביר להרשיע אותו מחדש.

אילנה ראדה, אמה של תאיר, מברכת על ההחלטה לקיים משפט חוזר. "לא ישנתי כל הלילה, היו טלפונים עד אחת בלילה", תיארה בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "אני מאוד בתקווה ואולי אפילו טיפה שמחה על ההחלטה. מבחינתי, כל צוהר שנפתח מחדש יכול להביא דבר מה נוסף. למשפחת הקורבן אין זכות במשפט פלילי, וזאת תהיה ההזדמנות שלנו לשמוע דברים נוספים שיובאו לבית המשפט וידונו בהם השופטים".

"ביום שקברתי את תאיר, החלטתי כחובה מוסרית כלפי תאיר ומי שהיא הייתה, לזכור, להזכיר ולפתור את הדבר הזה - לדעת מי רצח או רצחו אותה ולהגיע ליום המיוחל שבו יקבלו את עונשם, גם אם זה ייקח עד יום מותי", אמרה אילנה.

תאיר ראדה ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה, חדשות)
תאיר ראדה ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה, חדשות

אם זדורוב יורשע שוב, מבחינתך התיק הזה סגור?
"אם אכן יוכח כי זדורוב הוא האשם, אצטרך לקבל את זה. עם זאת, אני עומדת מאחורי זה שהוא לא האשם, לאור העובדות שאני יודעת אותן מתוך התיק והחקירה. אבל, היום אנחנו באים למקום חדש, לשופטים חדשים, יש פרקליט מדינה חדש, שאתמול כבר קיבלנו טלפון ממנו. זאת כבר רוח חדשה".

את מאמינה שיוכח הפעם באופן ברור אם זדורוב הוא הרוצח או לא?
"חובת ההוכחה על הפרקליטות. סיכמנו שאנחנו מביאים הפעם גם את הצד של הקורבן ואת הדברים שגילינו במשך השנים, כמו טביעת הנעל, מסלול הבריחה וראיות פורנזיות שנופפו אותן כל הזמן. אני מקווה שבמשפט הזה הדברים יובאו כמו שצריך ולא ימחזרו דברים. עד היום לא נמצא דבר וחצי דבר שקושר את זדורוב לרצח".

רומן זדורוב (צילום: Yonatan SindelFlash90)
רומן זדורוב. בדרך למשפט חוזר | צילום: Yonatan SindelFlash90

מה דעתך על ההחלטה לסגור את התיק נגד א"ק?
"היה חייב להיעשות מעשה או מהלך כלשהו. לא ייתכן מבחינה משפטית וגם מבחינת אמון הציבור, שמצד אחד זדורוב יושב בכלא 15 שנה על רצח תאיר, ובמקביל יש תיק של חשודה ברצח נגד א"ק. היה חייב לשים לזה סוף - או להביא אותה לבית משפט ושהיא תיחקר ומה שבית המשפט יחליט זה מה שיהיה, או לסגור את התיק. לא ייתכן שמשאירים תיק נגדה אבל אומרים שהיא לא אשמה, זה דבר שהוא לא קביל".

את לוקחת בחשבון מצב שזדורוב יזוכה ותיוותרי בלי תשובות? לא נדע לעולם מי רצח את תאיר.
"במשך שנה וחצי אני יושבת גם על התסריט הזה. אני כבר מוכנה וערוכה. אם יודיעו שזדורוב זכאי, ביום שזה יקרה נלך לבית משפט השלום ונגיש עתירה למדינת ישראל בדרישה למנות חוקר שופט כדי שהתיק הזה לא יישאר עלום. תאיר לא תהיה מספר בסטטיסטיקה של מדינת ישראל, אני מבטיחה לך את זה".