בעקבות השינוי הדרמטי בתמונת הגושים עם המעבר של מפלגת רע"ם בראשות מנסור עבאס את אחוז החסימה, פרצה מחלוקת בין חברי הליכוד סביב השאלה האם יש לנסות ולהשיג את תמיכת רע"ם בהקמת ממשלה.

בשבוע שעבר, בראיון לניב רסקין ב"חדשות הבוקר", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "רע"ם לא תהיה האצבע ה-61 וגם לא אשען עליהם. להפך, רע"ם, מנסור עבאס, אחמד טיבי ואיימן עודה רוצים להפיל אותנו".

הבוקר, עם פרסום 90% מתוצאות האמת, קרא צחי הנגבי לבחון אפשרות להשיג את תמיכת רע"ם בהקמת ממשלה, אפילו אם רק מבחוץ. שלמה קרעי מהליכוד מיהר להגיב לדברים הללו ולפסול את האפשרות על הסף: "בשום פנים ואופן לא. להקים ממשלה שנשענת על תומכי טרור? הנגבי בא וזורק לפח את הערכים של הליכוד. מה יהיה כשיירו עלינו טילים והוא יצטרך אישור של עבאס לצאת למבצע בעזה?".

שר המודיעין אלי כהן שוחח עם רסקין ופסל גם הוא את האפשרות של תמיכת עבאס בממשלה: "זה לא יעבוד אידאולוגית. אמרנו שממשלה בראשותנו תהיה אך ורק עם מי שמכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. גם מעשית זה לא יעבוד, גם לא תמיכה מבחוץ. אתה לא יכול להיות במצב של 60-60 כשיש מישהו שתומך מבחוץ, לא יהיה אפשר לכהן בממשלה כזאת".

מנסור עבאס (צילום: החדשות 12, החדשות12)
מנסור עבאס, יושב ראש רע"ם | צילום: החדשות 12, החדשות12

"כשאתה מקים ממשלה אתה צריך בסיס אידאולוגי וערכים משותפים", המשיך כהן, "לכן, אני לא רואה היתכנות להקמת ממשלה עם עבאס. אין לנו דרך משותפת וגם לא מעשית. הייתי בקואליציה של 61 חברי כנסת וגם 61 זה מורכב, קל וחומר אם נהיה בתרחיש של 60. אני מתנגד, חושב שזה לא ריאלי, לא אידאולוגי ולא פרקטי".

אם הברירה תהיה או תמיכה מבחוץ של עבאס או בחירות חמישיות, במה תבחר?
"אם נתנקז בסופו של דבר ל-60-60, גדעון סער יצטרך לקבל החלטה. יש לו אפשרות ללכת עם הרשימה המשותפת, מרצ ומפלגת העבודה, אבל אני לא רואה אותה כריאלית. האפשרות השנייה שלו זה ללכת לבחירות ופשוט להימחק. אני מציע לו לשים בצד את האגו והמשקעים האישיים ולהקים איתנו ממשלה, אחרת הוא יימחק פוליטית".

מה לגבי הגורמים הקיצוניים במפלגת נעם, כמו אבי מעוז שאמר על נשים שהתרומה הגדולה ביותר שלהן זה שיינשאו ויגדלו משפחה? איתם אין לך בעיה לשבת?
"אני דוחה אימרות כאלה. חצי מהצוות שלי הן יועצות מוכשרות ויש לי הערכה גדולה כלפי נשים. לגבי הנושא ההומופובי, אני גאה בפלורליזם שיש לנו בליכוד. אני מוכן להתחייב בנושא הזה שתחת ידנו ותחת ידי, לא תהיה שום החלטה שתפגע כהוא זה בזכויות הקהילה הגאה ובזכויות הנשים, בדיוק להפך".

רציתם 40 מנדטים, החלומות האלה התנפצו. מה קרה?
"לא חושב שיש מנהיגים או מפלגה שסוגיית הקורונה עשתה להם טוב. טראמפ לא היה מפסיד אלמלא סוגיית הקורונה. עשו לנו קמפיין על הראש ועדיין, הציבור נתן הערכה למבצע החיסונים והליכוד היא המפלגה הגדולה בפער משמעותי של יותר מעשרה מנדטים מהמפלגה הבאה אחריה. שאר המפלגות הן חד ספרתיות. נתניהו הוא היחיד שיכול להקים ממשלה ואני מציע לחכות לתוצאות האמת. 500,000 קולות זה הרבה, ולהערכתי זה ייגמר ב-60-60 ועם קצת מזל 61".