שביתת האחיות נכנסה הבוקר (שלישי) לתוקף בכל רחבי הארץ, לאחר שמשא ומתן לילי שהתקיים בין נציגי משרד הבריאות להסתדרות האחיות הסתיים ללא תוצאות. ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין עסקו בנושא בהרחבה, וריאיינו שתי אחיות שחוו תקיפה אלימה מצד מטופלים.

אחת מהן היא נועה ארן, אחות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. לפני שנה היא חוותה אלימות מילולית קשה ואיומים מצד מטופל והבוקר היא סיפרה על הרגעים בהם חששה לחייה. "מטופל איים להרוג אותי רק כי לקח לי זמן להביא כוס תה שביקש. מדובר באדם בגובה שני מטרים, עמדתי בשקט ולא זזתי עד שהביטחון הגיע והדקות הבודדות הללו הרגישו כמו נצח". האחות הגישה תלונה במשטרה אך דבר לא קרה ונראה שזו סיבה מרכזית לכך שהאחיות החליטו לשבות. "התלונה עדיין מתבררת למרות שחלפה כבר שנה, כל התלונות שהיכרתי נסגרו במשך הזמן מחוסר עניין לציבור. הכי גרוע שאותו תוקף נשאר אחר כך במחלקה עד לסיום הטיפול בו".

"אנחנו קמות בבוקר לעבודה ויודעות שמישהו יצרח עלינו, אסור להשלים עם זה רק בגלל שהמדינה אלימה וזה המצב", הוסיפה האחות ארן ואמרה מה לדעתה צריך לעשות כדי להביא לשינוי. "צריך שתהיה אפס סובלנות, לא יכול להיות שבנאדם משתולל, צועק ונשאר לטיפול במחלקה. מעבר לזה, אין ספק שהפחתת עומסים תתרום לשיפור המצב". האחיות, כאמור, ישבתו היום בכל רחבי הארץ בבתי החולים וקופות החולים השונות.

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12