התייר הישראלי מעולם לא היה ידוע בנדיבות יתר, אבל נראה שבתקופה של מיתון ומשבר כלכלי, המצב מחמיר. הישראלי הממוצע מחשב כל שקל ומשתדל כמה שיותר לחסוך, מה שפוגע במיוחד בנותני השירות של ענף התיירות. חודשי הקיץ החמים בהם רוב המלונות נמצאים בתפוסה מלאה מהווים אתגר לא פשוט לעובדי המלונות, ובכל זאת, ברוב המקרים, האורחים מעדיפים לשמור את העודף לעוד ארטיק לילד, במקום להשאיר טיפ ראוי למלצר או לחדרנית.
"לא מדובר בעניין של קמצנות, אלא בעניין של נורמה נפוצה", מסביר שמעון לוי, סמנכ"ל משאבי אנוש ברשת פתאל. "שלא כמו באירופה, בה עניין הטיפים מוסדר וממוסד, בישראל פחות מקובל להשאיר טיפ לחדרניות ולמלצרים, מצב שלעיתים עלול להוביל לירידה במוטיבציה בקרב העובדים".
כדי להימנע מהתופעה הזאת ולעודד את העובדים, החליטו ברשת פתאל שהם לא סומכים על התייר הישראלי שישאיר טיפ, ונותנים לאורחים שוברים בהם יוכלו לתגמל את העובדים. אורחים רגילים מקבלים שוברים של 30 ש"ח, ואורחי VIP מקבלים שוברים של 250 ש"ח, אותם הם יכולים להעניק לעובד הראוי בעיניהם. בסוף המבצע – העובדים יכולים לפדות את השוברים לכסף אמיתי.
"היוזמה הזאת נותנת לעובדים תמריץ להעניק שירות טוב יותר לאורחים, בכדי לשפר את סיכוייהם לקבל כמה שיותר שוברים. יש עובדים שמגיעים ל-1000 ול-2000 ש"ח, שזה תוספת מאוד מכובדת ישירות לנטו", מציין לוי. המבצע מתקיים ב-18 בתי המלון של הרשת באילת והסכום הכולל של השוברים שיחולקו עד סוף החודש הוא מיליון שקלים.