אחד מסימני הכי מובהקים לכך שבעולם החלו לחזור לשיגרה - חברות הקרוזים הגדולות חזרו לפעול מסביב לעולם לאחר יותר משנה וחצי של הדממה.
ממש לפני שהקורונה התחילה, עולם הקרוזים היה בפריחה והפך לטרנד של ממש. הוא כבר לא נחשב לנחלתם של מבוגרים בלבד ולא מעט צעירים יצאו להפלגות מסביב לעולם. על פי נתונים של חברת MSC, שפורסמו בינואר 2020, רגע לפני תחילת הקורונה, בשנים 2017-2019 ראו גידול של 65 אחוזים במספר הנוסעים הישראלים ובשנת 2019 לבדה היתה עליה של 42 אחוזים.
בדיוק אז הגיעה הנגיף העולמי, ספינות הענק הפסיקו לגמרי את פעילותן וגם כשחזרו לפעול בטפטופים, אנשים לא מיהרו לחזור.
כעת, כאמור, הספינות חוזרות למסלולן וכדי למשוך נוסעים שיעזרו לענף לחזור לעצמו, החברות השונות מציעות שיט במחירים אטרקטיביים בשלל מסלולים ולאחרונה אף הוכרז שב-2022 יהיו מסלולים שיצאו גם מנמל חיפה.
בתוך כך, חברת MSC השיקה מסלול חדש באנית הפאר MSC MAGNIFICA שיכלול שבעה לילות במערב הים התיכון. היציאה מנמל סאותהמפטון באנגליה ומשם תמשיך האנייה ותעגון בנמלי הערים המרכזיות של מערב אירופה: פריז (בנמל לה הברה), בריסל (ברוז'), אמסטרדם והמבורג.
גם חברת נורוויג'ן קרוז ליין, ציינה לאחרונה אבן דרך נוספת במסע חזרתה להפלגות עם שובן של נורוויג'ן אפיק (Norwegian Epic) ונורוויג'ן גאטאווי (Norwegian Getaway) למסלולי הים התיכון. כשליש מצי הספינות של החברה, המורכב מ-17 ספינות, חזר כבר לפעילות ומקבל את פני האורחים על הסיפון לראשונה לאחר 500 ימים של השהיית ההפלגות.
גם רויאל קריביאן, אחת מחברות השיט הגדולות בעולם, כבר הודיעה על מספר מהלכים מסקרנים, זאת לאחר שלא היתה פעילה במשך תקופה ארוכה. למשל, החברה הודיעה לאחרונה שתשיק את ספינת השיט הגדולה בעולם - Wonder of the Seas, במהלך חודש מרץ 2022. הספינה צפויה להגיע לברצלונה כבר במהלך חודש מאי 2022, זאת מיד לאחר הפלגות החורף של האונייה בקריביים ב-4 במרץ 2022 מפורט לאודרדייל בפלורידה.
בנוסף, החברה משיקה קרוז שיעבור בין כל שבע יבשות העולם. השייט שיhערך כ-274 לילות, יכלול ביקורים ביותר מ 150 יעדים הפזורים ב -65 מדינות, ביניהן ביקור ב -11 אתרים המוגדרים כפלאי עולם. הקרוז הארוך ביותר בעולם מתוכנן כמסלול הלוך ושוב, אשר יצא ממיאמי, פלורידה, ב-10 בדצמבר 2023 ויסתיים ב -10 בספטמבר 2024.
ההכרזה האחרונה נוגעת לחשיפה ראשונה של ספינתה החדשה ה- Icon of the Seas שתהיה הראשונה המונעת על ידי גז נוזלי.
הבנייה המורכבת של הספינה הייחודית מתבצעת במספנת Meyer Werft בפפנבורג וב-Neptune Werft ברוסטוק, בגרמניה וצפויה להתסיים ב-2023. משקל הספינה הכולל יעמוד על 200,000 טון שיהפוך אותה לאחת מספינות הקרוזים הגדולות בעולם אך במקביל היא תהיה ספינה חסכונית בצריכת דלק ובפליטת מזהמים.
כזכור, לאחרונה גם הודיעה רויאל קריביאן כי תשיק במהלך קיץ 2022 הפלגות מנמל חיפה על גבי ה- Rhapsody of the seas, ספינת הפאר מסדרת Vision אשר תפליג ליעדים נבחרים באיי יוון וקפריסין ביניהם: סנטוריני, רודוס ומיקונוס ולימסול. ההפלגות מישראל יצאו במתכונת של 3 ל-8 לילות יחלו במהלך חודש אוגוסט 2022 וימשכו עד ל-31 באוקטובר 2022.
ההכרזה על ההפלגה מחיפה מגיעה לאחר שביוני השנה, החברה כבר היתה אמורה להפליג מחיפה והספינה odyssey of the seas כבר הגיעה לנמל, אך לבסוף המהלך לא יצא לפועל.