אילון מאסק ממשיך לדחוף את עצמו למלחמה ברצועת עזה: האיש העשיר בעולם צייץ אתמול שטוויטר (כיום אקס) שבבעלותו תתרום את כל ההכנסות שתייצר כתוצאה מהמלחמה בעזה לבתי חולים בישראל וברצועה. מדובר בהצהרה מעט חלולה שכן לא ברור כיצד החברה יכולה לבדוק בצורה יעילה כתוצאה מאיזה תכנים נובעים ההכנסות שלה. לא נמסרו גם פרטים על מנגנון חלוקת הכספים, אך הצהרה שנועדה למשוך תשומת לב יש כאן.

בעקבות האנטישמיות: מפרסמות ענק נוטשות את טוויטר
אילון מאסק חושף מה הוא באמת חושב על יהודים
מאסק: אחבר את עזה לאינטרנט, איראן קורבן של ארה"ב
אירופה למאסק וצוקרברג: טפלו מיד בפייק ניוז על ישראל

ההכרזה האחרונה של מאסק מגיעה על רקע האשמות באנטישמיות כנגד מאסק עצמו, שהגבירו את הביקורת כנגד חוסר הטיפול של טוויטר בתכנים אנטישמיים שמופצים בה. ביום חמישי שעבר הביע מאסק תמיכה בפוסט בטוויטר שהאשים את יהודי ארה"ב בכך שנטלו חלק ב"החלפה הגדולה" - תיאוריית קונספירציה של הימין הקיצוני באמריקה שטוענת כי קהילות מיעוט מבקשות להשתלט על ארה"ב ולהחליף את יוצאי אירופה הלבנים כגורם הדומיננטי בה.

"קהילות יהודיות דחפו בדיוק את השנאה הדיאלקטית הזאת נגד אנשים לבנים שהם טוענים שמופנית כלפיהם. לא מעניין אותי איך קהילות יהודיות מערביות מבינות עכשיו איך עכשיו המונים של מיעוטים שלא כל כך אוהבים אותן מציפות את המדינה", נכתב באותו ציוץ, שמאסק הגיב אליו במילים "אמרת את האמת". גורמי תקשורת רבים בארה"ב פירשו את הציוץ של מאסק כתמיכה באנטישמיות.

יום לאחר מכן הודיעו חברות ענק רבות שהן משעות את הפרסום בטוויטר. זאת במקביל לפרסום דוח של חברת Media Matters שהראה כי הפרסומות שלהן מופיעות לצד תכנים אנטישמים מובהקים, כמו פוסטים שמהללים את היטלר. חברות כאפל, דיסני ו-IBM הודיעו שהן מפסיקות את הפרסום בפלטפורמה לאלתר עד לחקירת הטענות. מאסק מצדו איים לתבוע את Media Matters ואמר שהפרסום שגוי ומגמתי.

בהמשך הודיע מאסק כי טוויטר תסיר כל תוכן שכולל את הסיסמה "מהנהר עד לים" (from the river to the sea) הפופולרית בקרב גורמים פרו פלסטיניים, וזאת בטענה שמדובר בביטוי שמסית לאלימות. הודעה זו נתפסה כניסיון להרגיע את הטענות על אנטישמיות בפלטפורמה.

מאז שנטל מאסק את השליטה בטוויטר הוא צמצם דרסטית את כוח האדם בחברה ופירק את המחלקה שפיקחה על חשבונות החשודים בהטרדה, פרסום תוכן לא חוקי ופרסום תוכן גזעני. בדוח שפרסמה הליגה נגד השמצה במרץ האחרון היא האשימה את טוויטר בכך שהיא נכשלת בטיפול בהתגברות השיח האנטישמי שנערך בה. לפי הדוח, רק 28% מהפוסטים בטוויטר שמסומנים כאנטישמים מטופלים ומוסרים ממנה.