8 המחבלים שנהרגו במומבאי (צילום: רויטרס)
תמונותיהם של המחבלים ההרוגים | צילום: רויטרס

לצד הדיווחים על ירידת רף המתיחות בין הודו לפקיסטן בשבוע האחרון, מדווחת היום התקשורת בפקיסטן כי שני פעילי טרור המשתייכים לארגון הג'יהאד "לשקר א-טייבה", העומד מאחורי מתקפת הטרור במומבאי בחודש שעבר. ראש ממשלת פקיסטן, יוסוף גילאני, אישר את הדיווחים היום בפני עיתונאים.

שני הפעילים, זאקי לאחווי וזאראר שאה, נעצרו לחקירה במהלך פשיטה על מחנה פעילים פקיסטני בקשמיר. עם זאת, הדגיש ראש ממשלת פקיסטן, לא ידוע אם מנהיג הארגון מולה מסעוד אזהאר, נעצר אף הוא בפעולה.

השינוי החד בהתנהלותה של פקיסטן בכל הקשור לחקירת מתקפת הטרור במומבאי, בא בעקבות ביקורה של מזכירת המדינה האמריקנית קונדוליסה רייס במדינה. בימים האחרונים הודיעה פקיסטן לא אחת כי לא תסייע בהסגרת המעורבים במתקפת הטרור להודו, אולם נראה כי ביקורה של רייס בכל זאת עשה את שלו. זו ביקשה מהנשיא להורות למנגנוני הביטחון לשתף פעולה במלוא הרצינות עם הודו, ולהשקיע את מירב המאמצים על מנת למצות את חקירת האירועים עד תום.

במהלך הלילה פרסמה רשת ה-BBC הבריטית את תמונותיהם של תשעה מהמחבלים שביצעו את מתקפת הטרור במומבאי. הרשת דיווחה כי כולם אזרחי פקיסטן בשנות ה-20 לחייהם, וכן פירטה באיזו זירה פעל כל מחבל ומחבל. הבוקר נודע גם, כי קבוצת המחבלים שפעלה במומבאי הייתה רק חלק מקבוצה גדולה יותר שהתאמנה למבצע, המונה כ-30 פעילים בארגון הפקיסטני.

מתוחכמים, מיומנים ובעלי יכולות למידה טכנולוגית

במהלך השבוע הוגשה לבית דין במומבאי תביעה נגד חברת "גוגל", המפעילה את שירותי הלווין "גוגל ארת' (Google Earth). זאת, בטענה כי קבוצת הטרוריסטים שתקפה בחודש שעבר בעיר נעזרה בשירותי החברה, על מנת לנווט את דרכם לעיר וברחובותיה.

מחקירת מתקפת הטרור עד כה עולה, כי הטרוריסטים שהסתערו על מומבאי והפעילים שאימנו אותם היו מיומנים מאוד ובעלי יכולות למידה טכנולוגיות גבוהות. הם השתמשו במערכות GPS מתקדמות על מנת לנווט עצמם בים, תקשרו באמצעות טלפונים לוויניים, השתמשו בטלפונים עם כרטיסי SIM שונים, וייתכן אף שתכננו את דרכי התנהלותם בעיר לפי שינוי נהלי התנועה מרגע תחילת טיפולם של כוחות הביטחון ההודים באירוע.

יותר מ-170 בני אדם נהרגו במהלך מתקפת הטרור במובמאי, שישה מהם ישראלים, שנרצחו בבית חב"ד בעיר בעודם כפותים. המחבל היחיד שנתפס בחיים במהלך הפעולה סיפר במהלך חקירתו כי ב-18 החודשים האחרונים הוא התאמן ארבע פעמים במחנות אימונים בפקיסטן.


פקיסטן: עצרנו את מתכנן הפיגוע במומבאי

דיווח: "לפחות 5 טרוריסטים מהודו לא נתפסו"

חקירת המחבלים: "רצינו עוד 09/11"