שבוע וחצי לאחר הפיגועים במומבאי הרוחות לא נרגעות והחיפוש אחר האחראים לגל הפיגועים הקשה נמשך: חיילים פקיסטנים ערכו אמש פשיטה על מחנה ששימש את ארגון הטרור שהואשם באחריות למתקפת הטרור. במהלך הפשיטה נעצרו 12 חשודים, וביניהם אחד החשוד כמתכנן סדרת הפיגועים.

הפשיטה נערכה בעקבות חקירתו של המחבל שנעצר במהלך סדרת הפיגועים במומבאי. בעת שנעצר ונחקר הטרוריסט הוא הצביע על זקי אור רחמן לאחבי מהארגון לשקר אי-טייבה כמתכנן הפיגוע וסיפר לחוקרים על מקום הימצאו. בעקבות המידע שהעביר פשטו אמש החיילים הפקיסטנים על מחנה ששימש את ארגון הטרור "לשקר אי –טייבה", בהם לאחבי, כך מסרו הבוקר גורמי ביטחון פקיסטנים. לאחבי נחשב לאחד ממייסדי ארגון "לשקר אי-טייבה".

סוכנות הידיעות "רויטרס" מפרסמת היום כי גורמי מודיעין פקיסטניים מסרו כי שישה גברים נעצרו, אך לא אישרו רשמית את הדיווח כי לאחבי ביניהם.

הפשיטה על המחנה של ארגון "לשקר אי-טייבה" הייתה התגובה הראשונה של איסלמבאד לפיגועים, שבהם נרצחו לפחות 170 בני אדם ואשר הגבירו את המתיחות בין שתי השכנות היריבות, בעלות כלי הנשק הגרעיניים - הודו ופקיסטן. חמושים מסרו כי החיילים הפקיסטנים ניהלו אמש חילופי אש קצרים עם אנשי המחנה, הסמוך לעיירה מוזפרבאד.

על פי הדיווח מספר חמושים נפצעו ופונו לטיפול בבית חולים צבאי. עוד נמסר כי העצורים תוחקרו באשר לקשרים אפשריים עם המחבלים שביצעו את הפיגועים במומבאי.

במקביל מזכירת המדינה של ארצות הברית, קונדוליזה רייס התייחסה אמש בערוץ CNN האמריקאי למצב המתוח בין הודו לפקיסטן ואמרה כי "אין ספק שהטריטוריה של פקיסטן שימשה את המחבלים, שככל הנראה אינם מטעם הממשלה הפקיסטנית, בביצוע פיגוע הטרור במומבאי, אך עדיין ממשלת פקיסטן צריכה לקחת אחריות"

בינתיים המתיחות בין שתי מעצמות הגרעין נמשכת בין ובעולם ממתינים לראות איך המשבר הזה יסתיים ולאן תוביל החקירה והמעצרים של אמש.