ח"כ בנימין נתניהו, היום (צילום: יוסי זילברמן, חדשות)
נתניהו במסיבת העיתונאים, היום | צילום: יוסי זילברמן, חדשות

"אנחנו חייבים להפסיק לתת לאשליות להוביל אותנו" - כך אמר בצהריים יו"ר הליכוד בנימין נתניהו בעצרת הסוכנות היהודית, שם ניצל את הבמה למעט תעמולה פוליטית, על רקע הבחירות המתקרבות. "כרגע מצב הפלסטינים לא טוב: הם נתונים לשלטון חמאס ופלגים רבים הופכים להיות קיצוניים יותר".

לפני שהתפנה להציג פתרונות למשבר הכלכלי בישראל, זרק נתניהו כמה מילים על הקשר בין המשבר ליחסינו עם הפלסטינים. "ממשלתי תעזור לרשות הפלסטינית לטפח במהירות את הכלכלה", הבטיח. "כבר שוחחתי עם הנשיא הנבחר אובמה בנושא. אני מתכוון לשפר את מצב הכלכלה של הפלסטינים ביחד עם הפלגים המתונים שלהם".

"פיתוח כלכלי הוא לא תחליף למשא ומתן מדיני", הוסיף יו"ר הליכוד. "הוא משלים. הכלכלה היא הבסיס. כאשר אתה משנה את המצב ברמה הבסיסית - גם השלום יגיע. שלום כלכלי הוא לא תחליף לשלום מדיני, אך הוא הופך אותו ליותר מציאותי, יותר אפשרי. אני מאמין שאם בשנים הקרובות, השלום הכלכלי יתקדם בשילוב שלום מדיני , השלום יגיע מהר יותר. זוהי גישה שתזכה במירב תמיכת הציבור בישראל".

נתניהו חזר על דבריו בעבר וכינה את המשבר הכלכלי העולמי "צונאמי". "בכלכלה, בהתייחס למשבר העולמי, הצונאמי הזה יכה גם בנו", סיפק את התחזית השחורה. "אולם אנחנו מוכנים לספוג את המכה בעזרת מנגנונים רבים. אם לפני זה היינו יכולים להישטף על ידי הצונאמי הזה, היום אנחנו יותר על אדמה גבוהה יותר. אנחנו יכולים לנצל את המצב הזה כדי לעמוד בצורה תחרותית יותר ביחס למתחרינו".

כאן שלף נתניהו את הפתרון. "אנחנו צריכים להוריד מסים", הכריז. "הורדה דרמטית של מסים". בנוסף מציע נתניהו לבנות תשתית תחבורתית, לערוך רפורמה באחזקת קרקעות ולעודד אנשים לבנות בתים.