"התאכזבתי מתוצאות הפריימריז, ומהמיקום שלי בפריימריז: היתה אכזבה, אבל עכשיו כל זה מאחורי" – כך אומרת היום ח"כ לימור לבנת, בראיון לדנה ויס בתוכניתנו "פגוש את העיתונות".

"מאוד קל לראות את זה במספרים: כאשר יש גוש של 7000-8000 איש, גוש ה"פייגלינים" שנאבק מולך, שדרך אגב אני לא בטוחה כלל שהם מצביעים ליכוד בקלפי - הם שמו "פרס על ראשי" והחליטו לא להצביע לימור לבנת. בעשיריה הראשונה – כמעט כולם הם מומלצים של פייגלין", אומרת לבנת. "גוש כזה, ועוד קבוצה נוספת של מצביעי התעשיה האווירית המונחים בכיס של יו"ר ועד העובדים, חיים כץ – בלעדיהם קשה מאוד להגיע לצמרת הגבוהה של הליכוד".

"ברור לחלוטין כשלוקחים את כל המספרים: אני הלכתי בדרכי ועשיתי הכל בדרכי שלי. איש לא חף מטעויות, אפילו אני לא. אבל עשיתי דברים בדרכי - ובאמונה שלמה", אומרת לבנת. "עליתי לבמה כשקראו בשמי, ניגשתי ללאה נס, בירכתי אותה ואני מברכת על כל הנשים שנבחרו לרשימה. לשמחתי, לא השתתפתי ב"חגיגה" של רשימות החיסולים", היא מוסיפה.

"פייגלין הוא נטע זר בליכוד"

"זה נכון שהיו רגעים לא נעימים, אבל ביבי לא פגע בי ואין לי כל טענה אליו. הוא לא עשה דבר כדי לפגוע בי ובמעמדי", אומרת שרת החינוך לשעבר, "יחסיי עם נתניהו מעולים. הוא אמר למחרת הפריימריז כי אני אהיה שרה בכירה בממשלה, ואני מאמינה לו. נתניהו לא טעה כשהוא נאבק בפייגלין, זה היה המעשה הנכון לעשות. אחרת היו אומרים 'הוא לא נאבק בפייגלין הקיצוני, איך ביבי לא אומר מילה?' . הוא עשה בדיוק מה שהיה צריך לעשות. גם בפנייה לבית הדין של הליכוד. הייתה כאן תקלה משפטית, והיא תוקנה. המהות היא שקובעת. בעיניי - כל הכלים המשפטיים החוקיים הם טובים כדי להזיז את פייגלין, שהוא נטע זר בליכוד".

"יש לנו בעיה היום עם הפריימריז בכל המפלגות, אנחנו בבעיה אמיתית", אומרת ח"כ לבנת. "בכל המפלגות יש 'הצבעה מאורגנת'. הפריימריז כפי שהוא היום – מסוכן לדמוקרטיה. חייבים לבחון את האפשרות למצוא כלי אחר לבחירת המועמדים לכנסת. אני קוראת לכלל הציבור – בואו להתפקד למפלגות בהתפקדות פתוחה, כי ככה זה לא יכול ללכת. הפריימריז היום הם סוג של מרכזי מפלגות מוגדלים", כך לדברי לבנת.

"לא שקלתי לפרוש מעולם, אני חיה פוליטית"

"ההתנתקות הייתה משגה. שגיתי כשהצבעתי בעד ההתנתקות. דווקא 'המורדים' הם אלו שצדקו בדיעבד", אומרת 'אשת הברזל' של הליכוד. "אנחנו צריכים להתחיל תהליכים מדיניים מתוך עוצמה. אנחנו חייבים לדבר ברגע שיהיה עם מי לדבר, אחרת לא יהיו פה הסכמים ולא יהיה כלום".

באשר לרמת הגולן אומרת לבנת: "לא יכולה להיות ולא תהיה נסיגה מרמת הגולן, אנחנו חייבים לשמור על הגולן כנכס אסטרטגי למדינת ישראל. הסורים אינם יכולים להיות פרטנר שאפשר לבטוח בו. יש לנו אינטרסים ביטחוניים חיוניים בגולן שאסור לנו לוותר עליהם".

"לא שקלתי לפרוש מעולם. אני חיה פוליטית, ואני נשארת כזו. אני מאוד גאה בקווים האדומים שלי, אבל היום פחות חשוב לי באיזה מקום אהיה ברשימה, אלא להילחם על מה שחשוב לי", מסכמת ח"כ לבנת. "נשים משלמות מחירים יותר מגברים, בגין קריירה שהן מפתחות. כל חיי עסקתי בקידום נשים, ולכן אני כל כך גאה שיש כל כך הרבה נשים ברשימת הליכוד".