חיפושים אחר הדוקרים, ארכיון (צילום: חדשות2)
השוטרים ביצעו סריקות, ואיתרו את החשודים. ארכיון | צילום: חדשות2

שוב מקרה של אלימות יהודים נגד ערבים: במהלך הלילה נעצרו שמונה נערים בגילאי 14 עד 16 מטבריה, לאחר שעל פי החשד הכו באלות צעיר בן 20, תושב היישוב הערבי מג'דל כרום, סמוך לכרמיאל.

הצעיר מאושפז במצב קל בבית החולים פורייה בטבריה. לאחר שהתקבל הדיווח בתחנת המשטרה, ביצעו השוטרים סריקות נרחבות וחסימות בעיר כדי לאתר התוקפים, שבסופו של דבר, כאמור, נעצרו. ממשטרת טבריה נמסר שהרקע למעשה הוא ככל הנראה לאומני.

"הם תפסו אותי בגלל שאני ערבי, לטבריה אני כבר לא חוזר", אמר הצעיר, מוחמד מנסור. "טיילתי על הטיילת בכינרת ו-15 צעירים עם אלות תקפו אותי. למשך 10 דקות הם הרביצו לי בכל הגוף, במיוחד באזור הראש".

הקטינים ככל הנראה המשיכו להכות אותו, גם לאחר שאיבד את הכרתו. בבית החולים הוא נזקק ל-18 תפרים. במהלך התקיפה, הדף מוחמד חלק מהתוקפים וברח למכולת. שם הזמינו את המשטרה ואת מד"א, והוא הובהל לבית החולים רמב"ם כשהוא סובל מפצעים רבים.

"כשפגשתי את אותם צעירים, שאלו אותי אם אני מטבריה ועניתי בשלילה", הוסיף מוחמד. "כנראה לאחר ששמעו את המבטא שלי החלו להרביץ לי ללא הפסקה. אני מקווה שהמשטרה תעשה את עבודתה ותעצור את כל הגזענים האלו שתקפו אותי בגלל היותי ערבי".

נצרת עילית: נעצרה הכנופיה היהודית

אתמול עצרה המשטרה חבורת צעירים תושבי העמקים, בחשד שפעלו נגד ערבים באזור על רקע לאומני. בשעות הלילה נעצרו תשעה תושבי העיר נעצרו בחשד שהציתו מכוניות של תושבים ערביים. שבעה מהחשודים הם קטינים בגילאי 15 עד 18. במשטרה הוסיפו כי אחד הצעירים שנעצרו הוא ממוצא ערבי.

חברי הכנופיה חשודים בניסיון להצית דירות ולבצע עבירות אלימות כלפי האוכלוסייה הערבית המתגוררת באזור. במשטרה סבורים כי הרקע למעשים הוא ככל הנראה לאומני, וטוענים כי אספו ראיות הקושרות את החשודים למעשים.

מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, ניצב שמעון קורן, הנחה להשלים את החקירה ולהביא את החשודים לדין בימים הקרובים. "אנו נפעל כנגד מפירי חוק ולא נאפשר פגיעה בנפש ורכוש ללא הבדל דת, גזע ומין", הצהיר ניצב קורן.