סקרים ביטחון המדינה לפני ואחרי הפעולה (צילום: חדשות 2)
תוצאות הסקר היומי | צילום: חדשות 2

מבצע עופרת יצוקה והפעילות הקרקעית של צה"ל ברצועת עזה עושה טוב למעמדו של שר הביטחון אהוד ברק בציבור. מסקר שערך מכון המחקר פאנלס במיוחד לחדשות 2 באינטרנט עולה כי מידת האמון של הציבור בישראל בשר הביטחון הוכפלה מאז התחיל המבצע.

41% מהציבור סבורים כי ברק הוא המענה לבעיות הביטחוניות במדינת ישראל. זאת לעומת הסקר הקודם שנערך לפני המבצע, בו זכה ברק ל-22% תמיכה בלבד. הסקר נערך אתמול, בהשתתפות 500 משיבים המהווים מדגם מייצג של האולוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המרבית היא 4.5 אחוזים.

בסקר נשאלו המשיבים: על מי אתה סומך יותר שיטפל היטב בבעיות הביטחון של מדינת ישראל? 38% השיבו כי הם סומכים על יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, ואילו יו"ר קדימה, שרת החוץ, ציפי לבני נשארת הרחק מאחור עם 22% בלבד. 

אהוד ברק בכנסת, היום (תמונת AVI: ערוץ הכנסת)
סקרים מחמיאים. אהוד ברק | תמונת AVI: ערוץ הכנסת

בסקר הקודם, שנערך ב-10 בדצמבר, לפני תחילת המבצע בעזה, נשאלו המשיבים את אותה השאלה בדיוק. הממצאים היו שונים לחלוטין. 41% מהנשאלים בסקר נתנו אז את אמונם בנתניהו. 37% ענו כי יו"ר קדימה היא המועמדת המועדפת עליהם בענייני ביטחון, בעוד דווקא שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר ברק השתרך מאחור - רק 22% מכלל הנשאלים ענו אז שהם חושבים כי ברק הוא התשובה לבעיות הביטחון של ישראל.

גם סקר המנדטים של חדשות 2 באינטרנט שפורסם עשוי לתת לברק עידוד. על פי הסקר, כוחה של מפלגת העבודה הולך ועולה מאז תחילת המבצע.

להשתתפות בפאנל המשיבים

לכל הסקרים של חדשות 2 באינטרנט