צפו בסיפורים המעניינים של 27.5 לאורך השנים (צילום: רויטרס)
פחות מ-3 שבועות לפני: ביבי יכול לחייך? | צילום: רויטרס

מבצע "עופרת יצוקה" הסתיים אתמול עם יציאתו של אחרון הלוחמים - למעט גלעד שליט כמובן, מרצועת עזה והבחירות שוב חזרו לכותרות.

מסקר שנערך על ידי מכון המחקר פאנלס עבור ערוץ הכנסת עולה מסתמן כי קדימה בהנהגת לבני מאבדת גובה, וזוכה ל-24 מנדטים בלבד. מדובר בירידה של שלושה מנדטים ביחס לסקרים קודמים. עוד עולה מהסקר כי מפלגת העבודה שומרת על 15 המנדטים שנזקפו לה בסקרים מאז תחילת המבצע בניהולו של שר הביטחון, אהוד ברק.

המנצח הגדול הוא עדיין בנימין נתניהו שמפלגתו, הליכוד, זוכה למנדט נוסף ומגיעה ל-30 מנדטים. באופן כללי ההצבעות נוטות לגוש הימין עם יתרון של 12 מנדטים על פני גוש השמאל. פער גדול כזה נראה בפעם האחרונה בסקרים בתחילת חודש דצמבר.

סקר מנדטים 22.1 פנלס (צילום: חדשות)
סקר המנדטים | צילום: חדשות

מפלגות נוספות שזוכות לחיזוק משמעותי הן ש"ס, עם 10 מנדטים, ומפלגת ישראל ביתנו עם 15 מנדטים - גידול של שני מנדטים לכל אחת מהן, בהשוואה לסקר האחרון.

מפלגת רע"מ-תע"ל עם ארבעה מנדטים ומפלגת בל"ד עם שני מנדטים, שבות למרוץ ומראות שהן עדיין לא אמרו את המילה האחרונה במערכת הבחירות הנוכחית. שלושה חברי חד"ש יהיו בכנסת לפי הסקר, יחד עם מפלגת מרץ שזוכה לשישה מנדטים. הבית היהודי מקבל שני מנדטים, יהדות התורה שומרת על חמישה מנדטים ומפלגת האיחוד הלאומי גם שומרת על ארבעה מנדטים בלבד. מי שנשארים בחוץ על פי הסקר הם הירוקים, שלא עוברים את אחוז החסימה.

סקר מנדטים 22.1 פנלס (צילום: פנלס)
המשך סקר המנדטים | צילום: פנלס

בסקר נטלו חלק 1,003 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המירבית בסקר - 3.1%.

להצטרפות לפאנל המשיבים של חדשות 2

לכל הסקרים של חדשות 2