"ניצחנו בגדול בלחימה בעזה"- עך אומר הערב, שר הביטחון אהוד ברק בראיון ליונית לוי במהדורה המרכזית. "חמאס קיבל מכה קשה, ויהיה לו תאבון נמוך להמשיך ולירות לעבר ישראל. "אנחנו אחרי מבצע מוצלח. היעילות והדיוק של המודיעין קשורים לזמן שבו המתנו. אני לא מצטער על ההמתנה. אנחנו חיים ממאבק למאבק".

שר הביטחון התייחס גם לדיווחים שעם יציאת צה"ל מעזה, הפלסטינים משקמים את המנהרות להברחת נשק. "אנחנו במגעים עם המצרים להפסקת ההברחות במנהרות", אמר ברק. אנחנו לפני תקופה ארוכה של שקט יחסי. יעדי המבצע הושגו באופן מלא יצרנו הרתעה חזקה ואנחנו יכולים להיות גאים על כלל התוצאות".

בתשובה לשאלה על חשש מתביעות בינלאומיות נגד קצינים בצה"ל אמר שר הביטחון: "אני יכול להגיד שממשלת ישראל שלחה אותם ואני אתן להם גיבוי מלא ומוחלט. מי שאחראי זה חמאס אין צבא מוסרי יותר בעולם מצה"ל. אין צבא שהיה משקיע מאות כרוזים, ושיחות טלפון להזהיר את האזרחים. אבל בלחימה בשטח בנוי יש גם אבדות של אזרחים".

ברק מטיל את האחריות למותם של האזרחים בעזה על החמאס. "הנחתי את צה"ל לפעול בכל הכוח, במינימום אבדות לחיילנו. יש לחיילים גיבוי מוחלט ויש תחקירים מבצעיים".

ולאחר שהסתיים המבצע, חוזרים לפוליטיקה. בעוד כשלושה שבועות יערכו הבחירות לכנסת, וברק לא ממהר לחלק מחמאות ליריבתו, שרת החוץ, ציפי לבני. בתשובה לשאלה מה הוא חושב על תפקודה של לבני בלחימה אמר ברק: "לבני פעלה בסדר בתחומה. אין לי זמן לעסוק בסקרים בזמן לחימה אתה ממוקד במה שמערכת הביטחון צריכה לעשות".