אחרי הסערה התקשורתית - "יונייטד איירליינס" מחזרת אחרי הנוסעים: חברת התעופה האמריקנית הודיעה היום (חמישי) כי תחל להציע לנוסעים סכום של עד 10,000 דולר כדי לוותר על מושבם בטיסות בהן יש "אוברבוקינג". המהלך מגיע במסגרת ניסיונות החברה לשקם את תדמיתה הציבורית לאחר שתיעוד תקרית הוצאתו האלימה של נוסע ממושבו בטענה שהיה אוברבוקינג בטיסה הפך לוויראלי, וכן לאחר שאחת ממתחרותיה - "דלתה" - הודיעה כי תציע לנוסעים 9,950 דולרים כפיצוי לפינוי מושבם.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

ביונייטד הודיעו כי בכוונת ההנהלה לנקוט צעדים לצמצום כמות הטיסות בהן יש אוברבוקינג וכן כי תפעל להגביר את שביעות רצון הלקוחות. "מטרתנו היא לצמצם עד לאפס את כמות התקריות של מניעת עלייה למטוס ולהפוך לחברה שמתמקדת יותר בלקוח", נמסר בהודעת החברה.

הנוסע שהורד, רגעים לפני התקרית
הנוסע שהורד, רגעים לפני התקרית | צילום:

החברה מצויה בשבועות האחרונים תחת מתקפת יחסי ציבור חסרת תקדים בעקבות התיעוד הוויראלי שבו נראה הנוסע דיוויד דאו בן ה-69 מוצא בכוח ממושבו בטיסה משיקגו ללואיסוויל, קנטאקי, בידי אנשי שיטור של נמל התעופה. בחברה הסבירו כי הסיבה להוצאתו בכוח של דאו נבעה עקב מצוקת מקום והצורך להושיב את אנשי הצוות במקומות הפנויים.

בעקבות התקרית האלימה איבד דאו שתיים משיניו הקדמיות, אפו נשבר והוא סבל מזעזוע מוח. לדברי עורך דינו של דאו, בכוונתו לתבוע את החברה בסכום משמעותי.

"נקודת מפנה עבור כולנו", המנכ"ל מוניוז (צילום: רויטרס)
"נקודת מפנה עבור כולנו", המנכ"ל מוניוז | צילום: רויטרס

זהו אינו מאורע חריג שחברת "יונייטד" מוכרת יותר מדי מושבים בטיסותיה. על פי רוב, נוהגת החברה למכור עד שלושה אחוזים יותר כרטיסים מכמות המושבים שמצויים על המטוס, זאת בניסיון להתמודד עם תופעת אי ההגעה של נוסעים לטיסות.

בעקבות התקרית והסערה שהתחוללה בעקבותיה, הודיעה החברה כי תחדל משימוש בגורמי אכיפת החוק לצורך הורדת נוסעים בכוח מטיסות וכן כי לא תפעל להוצאת נוסעים שכבר תפסו את מקומם בטיסה. "זוהי נקודת מפנה עבור כולנו ב'יונייטד'", אמר מנכ"ל החברה, אוסקר מוניוז.