בין שלל הנאומים של הזוכים בטקס פרסי האוסקר שייערך הלילה (ראשון) בלוס אנג'לס, תשודר גם פרסומת אחת שכבר מעוררת הדים: הניו יורק טיימס ישדר פרסומת בת חצי דקה במהלך הטקס, שתעסוק בחשיבותה של האמת. מדובר בפעם הראשונה מאז 2010 שהעיתון משדר פרסומת טלוויזיונית.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

מדובר בפרסומת שהיא חלק ממהלך פרסומי נרחב של העיתון היוקרתי, הכולל גם שלטי חוצות, מודעות בעיתונים ופרסום בפלטפורמות ניו מדיה שונות. בעיתון מקווים להחזיר את אמון הציבור ביכולת לדעת את האמת, והכרה בעובדה שקשה כיום לזהות אותה בין שלל מאמרי הדעה ואפילו השקרים המופצים במרחבים התקשורתיים כיום, בעולם תקשורתי מפלגתי יותר מאי פעם.

בפרסומת נראה הביטוי "האמת היא...", כשהמשך המשפט משתנה לעיתים תכופות, כשמיוצגות שלל דעות פוליטיות שונות - למשל, "האמת היא שזכויות נשים הן זכויות אדם", אך גם "האמת היא שאישה צריכה להתלבש כמו אישה". הפרסומת נחתמת בהצהרה: "האמת היא קשה. האמת היא קשה לאיתור. האמת חשובה כעת יותר מתמיד".

החלטה דרמטית (צילום: רויטרס, חדשות)
ניו יורק טיימס | צילום: רויטרס, חדשות

טראמפ: "פרסומת גרועה, נסו סיקור הוגן"

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ - שהתבטא בחריפות נגד העיתון שלל פעמים בעבר - מיהר להוציא הודעה בנושא גם הפעם. "בפעם הראשונה, הניו יורק טיימס הכושל מפרסמים פרסומת (גרועה) כדי לעזור למוניטין הכושל שלהם", צייץ בטוויטר. "נסו לסקר באופן מדויק והוגן!".

עם זאת, על פי הצהרת העיתון לתקשורת, הקמפיין נובע דווקא מכך שאנשים רבים אינם מודעים לחלוטין לתהליך שבו מתבצעת העיתונות בעיתון. "ספציפית, המחקר שלנו מצא שיש אנשים שלא מבינים את כל מה שמושקע בכך שיש לנו עיתונאים בשטח, במקומות קשים ונידחים, המכסים נושאים מורכבים", נכתב. "יש לנו היסטוריה של 166 שנים של דבקות בסטנדרט הגבוה ביותר של עיתונות, ותחושת שליחות המובילה את הדרך שבה אנו מכסים את העולם".

"אנחנו מחויבים לעיתונות עצמאית, קשוחה וממומנת כראוי, שניתנת ללא פחד", הוסיף המוציא לאור של העיתון, ארתוק סולצברג ג'וניור. "בעולם בו יש כל כך הרבה אי ודאות לגבי מהן חדשות אמיתיות ומהן 'פייק ניוז', אנו נחושים ומחויבים לחקר האמת".