המטרה: גילוי מוקדם. אילוסטרציה (צילום: רויטרס)
גיוס כספים לקמפיין - במשחק שתייה | צילום: רויטרס

מטה הבחירות של ברני סנדרס, המתמודד בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות לנשיאות ב-2016, מצא דרך חדשה ומקורית לגיוס כספים עבור הקמפיין: אנשיו של סנדרס, שבחר להסתמך על תרומות קטנות מצד כמה שיותר אזרחים, החליטו לאמץ "משחק שתייה" כדי להעשיר את קופת הקמפיין דווקא במהלך העימות הרפובליקני השישי, שנערך לפנות בוקר (שישי).

 רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

כיצד המשחק התנהל? מהמטה של סנדרס נשלחה לתומכים את הודעת הטקסט הבאה ובה ההסבר: "צפו בעימות הרפובליקני הערב ותרמו 20 דולר לברני. כיצד? השיבו להודעה הזו 'עכשיו!' בכל פעם שאחד המועמדים מצליח לעצבן אתכם". בתוך זמן קצר יחויב החשבון שהזינו תומכיו באפליקציה ייעודית לטובת גיוס כספים בקמפיין.

שיטת גיוס הכספים באמצעות אפליקציה כזו אינה חדשה בארה"ב, אך בעבר הסכומים לא הגיעו מיד לקופתו של המועמד אלא רק לאחר מספר שבועות. הפעם, אותן תרומות קטנות ייכנסו מידית לקופת הקמפיין של סנדרס.

המועמד הדמוקרטי בנה עד כה תשתית של כמיליון תורמים, כמעט כפליים ממספר התורמים שגייס הנשיא המכהן ברק אובמה בכל הקמפיין בשנת 2012 - עובדה הנחשבת לאחת ההפתעות המשמעותיות במירוץ הנשיאותי הנוכחי.