קמפיין השמלה (צילום: The Salvation Army)
הקמפיין החדש נגד האלימות המגדרית | צילום: The Salvation Army

אחרי שעוררה סערה ברשת - שמלת המחלוקת גוייסה למאבק חברתי חשוב: לרגל יום האישה הבינלאומי שיחול בשבוע הבא, ארגון הצדקה העולמי "צבא הישועה" יצא בקמפיין נגד אלימות המופנית לנשים. השמלה הלבנה-זהובה/כחולה-שחורה, שהסעירה מיליונים ברשת, משמשת להדגמת חשיבות המטרה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

במודעה שהפיץ האגף הדרום-אפריקאי של הארגון מצולמת אישה עם חבלות על גופה ולצידה הכיתוב "למה זה כל כך קשה לראות כחול ושחור". עוד הדגישו בארגון כי על פי נתונים שנאספו, אחת מכל שש נשים סובלת מאלימות או התעללות.

"האשלייה היחידה היא אם אתה חושב שזו הייתה הבחירה שלה - עצרו את ההתעללות בנשים", נכתב במודעה שהפכה גם היא לוויראלית.

תזכרות: כך נראתה תמונת השמלה
תזכרות: כך נראתה תמונת השמלה | צילום:

סיפורה של השמלה החל בשבוע שעבר, כאשר המוזיקאית הסקוטית קייטלין מקניל העלתה תמונה לעמוד הטוויטר שלה שבה צולם פריט הלבוש מעורר המחלוקת. מקניל ביקשה את עזרת עוקביה: "האם השמלה היא בצבע לבן וזהב, או כחול ושחור? אני והחברים שלי לא מצליחים להחליט ואנחנו מתחרפנים". הציוץ התמים סחף את הרשת במהרה – והצית ויכוחים.

מספר מומחים נדרשו לסוגיה, וטענו כי ההבדלים בהשקפות של הצופים בתמונה נובעים מהבדלים בראיית הצבעים. "כשהחברה שלי הראתה את השמלה לארוס שלה, הם לא הסכימו על הצבע", הוסיפה. מקניל סיכמה את הדיון בשיחה עם ה-Business Insider: "כמובן שזה כחול ושחור".